Răspunsul este: oricât de mult. Bineînțeles, trebuie îndeplinite câteva condiții, am putea spune normale, care nu presupun costuri ridicate.
Există și o alternativă: un „băiat deștept“ care să îl repare atunci când începe să nu mai funcţioneze corect. Rezultatul garantat: o viață scurtă a motorului, iar în final veți apela tot la un service autorizat Deutz, dar cu alte costuri, datorită numărului mare de componente ce vor trebui înlocuite.
Noile generații de motoare de la Deutz, care se supun normativelor de mediu Tier 4 aduc câteva elemente în plus atunci când vorbim de întreținerea lor, oferind în schimb avantaje clare comparativ cu variantele ce înglobează tehnologii mai vechi, utilizatorul rămânând în continuare pe primul loc. Nici nu se putea altfel, din moment ce Deutz reprezintă cea mai cunoscută marcă de motoare industriale din Europa. Și argumentele sunt solide: un consum de combustibil mai redus ca niciodată, înregistrat pentru noile motoare, perioade de întreținere lungi și garanția efectuării lucrărilor de întreținere și reparații la aceeași calitate în toate țările europene.
În România, IML Motoare este dealer unic al mărcii Deutz AG. Reparațiile pentru motoare DEUTZ efectuate de către IML Motoare sau de Centrele Regionale de Asistență Tehnică sunt făcute la cei mai înalți parametri de calitate, în acest sens în urma unui audit desfășurat la sediul firmei din România, DEUTZ A.G. a acordat un scoring de 99,80% în privința utilării cu dispozitive special DEUTZ !
Regula utilizării produselor recomandate de producător se aplică și la uleiurile și lichidele de răcire. Acestea, datorită puterii din ce în ce mai mari a motoarelor moderne, la gabarite la fel de mici, trebuie să evacueze cantități mari de căldură degajate în timpul funcționării în perioade scurte de timp. În caz contrar, performanțele motorului nu vor atinge parametrii de lucru prescriși de producător. Mai mult, uleiurile alese corect, adică cele cumpărate de la reprezentanții Deutz, duc la scăderea consumului de carburant. Care sunt alternativele atunci când folosești un ulei neadecvat? – coroziune, cavitație și congelare, imposibilitatea de a porni motorul la temperaturi joase. Și în acest caz Deutz vine în sprijinul utilizatorului prin sistemul de diagnoză DEUTZ pentru ulei, crescând durata de utilizare a uleiului.
Filtrele de particule (DPF) pentru motoarele TIER 4 reprezintă un element absolut obligatoriu pentru noile generații de motoare. Funcționarea corectă a filtrelor este esențială, colmatarea lor ducând la creșteri spectaculoase de consum și în final la deteriorarea motorului. Din acest motiv, filtrele pasive, utilizate la motoarele mai mici de 174 CP, se recomandă a fi schimbate la intervale de 3.000 de ore de funcționare. Filtrele active, care presupun un proces de ardere periodică a particulelor reținute prin injectarea de mici cantități de combustibil la anumite intervale de timp direct în filtrul ceramic sunt utilizate la motoarele de putere mare, înlocuirea lor fiind recomandată la un interval de 4.500 ore de funcționare.
În ambele cazuri, filtrele trebuie cumpărate de la reprezentanța Deutz, importatorul IML Motoare oferind întreaga asistență necesară pentru schimbarea lor, o operațiune foarte simplă, dar care necesită un stand specializat.
Concluzia: utilizați piesele și service-urile agreate Deutz și motorul va funcționa ca la carte pentru o perioadă îndelungată.