Informaţii la ziNewsOnlineTransport rutier

Cefin Trucks a livrat 16 vehicule comerciale Ford Trucks către CNAIR

După ce mulți ani de zile CEFIN Trucks a fost cel mai mare vânzător de camioane din România, performanțele sale nefiind egalate de nici o firmă privată din România, scăderea drastică a economiei europene de după anul 2008 a dus și la o reducere a “motoarelor” companiei. Dar, cum directorul firmei, Stefano Albarosa CEO Cefin Trucks, este unul dintre cei mai cunoscuți dar și activi manageri pe piața de specialitate, în anul 2011 se vedeau deja semnalele de revenire, CEFIN  reușind atunci să fie profitabilă și să obțină o cifră de afaceri de aproape 100 de milioane de EUR și 1.400 de camioane vândute.

Bineînțeles, o firmă cu o dinamică precum CEFIN avea nevoie și de o marcă pentru piața din România pe măsură, ceea ce s-a și întâmplat anul trecut, atunci când a preluat reprezentanța autocamioanelor FORD pentru piața locală. Și începutul a fost în forță, rețeaua de distribuție și asistență tehnică din București, Constanța, Brașov, Craiova, Timișoara, Deva,  Arad, Bacău, Suceava, Cluj, Oradea și Baia Mare, bazându-se pe un camion cu o mare tradiție mondială înregistrând cifre bune ale vânzărilor de camioane în special pentru construcții și cele destinate aplicațiilor municipale.

Bun pe toată linia

Licitațiile pentru sectorul public sunt probabil unele dintre cele mai dure, aici firmele importatoare sau reprezentanțele fiind în competiție directă. În aceste condiții, cu atât mai mare a fost mulțumirea importatorului CEFIN Trucks atunci când a primit o comandă de 16 autobasculante model 4142D Euro 6C Ford Trucks, preparate după specificații precise, pentru Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

La numai două luni de la lansarea comenzii, acestea au fost deja livrate și au intrat în înzestrarea Companiei de Drumuri urmând a fi folosite pentru reparația și întreținerea infrastructurii rutiere naționale. În cadrul ceremoniei de predare oficială a acestora, Stefano Albarosa a declarat: “câștigarea licitației organizata de CNAIR a fost una dintre provocările noastre, mai ales că s-a derulat în primele luni de la data lansării brandului Ford Trucks în România. Suntem mândri de această performanță și ne bucurăm să fim prezenți cu vehiculele Ford Trucks pe șantierele de construcții de drumuri și poduri din țară.”

Cu atât mai importantă este performanța CEFIN Trucks cu cât autobasculantele Ford, cu tracțiune 8X4 sunt destinate celor mai grele activități în domeniul construcțiilor, și anume transportul mixturilor asfaltice, produse de stațiile de asfalt din dotarea Regionalelor CNAIR. Ca o completare, putem spune că acestea fac parte dintr-un plan mai vast de retehnologizare a CNAIR, demarat în anul 2014 și care prevede achiziționarea a 1.000 de mașini și utilaje.

Rezistent, dar și economic

Una din componentele importante ale succesului noii generații de camioane Ford Trucks este reprezentată de noul motor de 13 L Euro 6C, care dezvoltă 420 CP și un cuplu maxim de până la 2.150 Nm. Acesta asigură un echilibru incredibil între puterea dezvoltată și consum.  Acesta dispune de un sistem de recirculare a gazelor de evacuare,  geometrie variabilă a turbocompresorului, sistem de injecție directă și unitate de control electronic inteligent. De asemenea, motoarele EcoTorq sunt echipate cu toate sistemele inteligente disponibile în prezent, care contribuie la economia de carburant prin controlul automat al modului de lucru și adaptarea lui la cerințele reale: alternator, compresor, pompa de servo cu debit variabil și pompa de apa.

În condiții de șantier, motoarele Ecotorq Euro 6C au demonstrat deja și în România capacităților lor deosebite, precum un consum redus de combustibil, sistemul de frânare a motorului eficient și rezistența la cele mai dure condiții de lucru.

Cu o masă maximă admisibilă de 32.000 kg, camioanele FORD 4142D Euro 6C oferă un cuplu deosebit, necesar în special pentru deplasarea și lucrul în condiții de șantier. Cutie de viteze ZF sincronizată cu 16+1 trepte și diferențialul blocabil reprezintă în aceste condiții un “must have” pentru un camion puternic. Șasiul ranforsat pe toată lungimea, suspensia ranforsata cât si garda la sol impozantă completează imaginea unui camion de șantier 100%.

De asemenea, priza de putere acționată din interiorul cabinei reprezintă un element important ce ridică gradul de confort al șoferului, acesta putând acționa echipamentul montat pe șasiu indiferent de condițiile climaterice. Tot la capitolul confort trebuie bifat scaunul șoferului încălzit, suspensia pneumatică, suportul lombar sau oglinzile retrovizoare  acționate electric și încălzite, geamurile acționate electric și reglajul electric al farurilor.

 

Similare

1 din 922