Cefin Trucks, unicul importator pentru România al mărcii de camioane Ford Trucks a anunțat realizarea unui nou contract important, ce include achiziția unei flote de 100 unități Ford Trucks de către compania Tempo Invest. Acestea vor fi livrate pe parcursul anului viitor, în acest an fiind deja recepționate primele 10 camioane complet echipate Ford 1842T.
Deși piața de camioane a fost destul de sever atinsă de criza economică internațională din acest an, se pare că echipa de vânzări de la Cefin Trucks a găsit soluția pentru a oferi, într-un context din ce în ce mai competitiv, firmelor din România cele mai bune soluții tehnice și financiare, înregistrând vânzarea mai multor flote de camioane marca Ford Trucks în acest an.
Rezultatele foarte bune au dus și la o recunoaștere din partea pieței, la nivelul lunii Octombrie Ford Trucks atingând o cotă de piață de 12%, ocupând astfel locul 4 în topul mărcilor de vehicule comerciale. O performanță excepțională, dacă ținem cont că marca Ford Trucks este importată de numai patru ani pe piața din România.
Radiografia unui contract de calitate
Dar performanța necesită mai mult decât calitate, cel puțin în domeniul vânzării de camioane, mai ales a celor specializate, ea însumează de asemenea și rezultatul unei munci concentrate de mai mulți ani. Acest lucru a fost confirmat și de Omer Susli, CEO Tempo Invest, compania care a achiziționat flota de 100 de camioane specializate Ford Trucks: „Colaborarea noastră cu Cefin Trucks se desfășoară de peste 12 ani, o dată cu programul de urmărire a flotei, iar anul acesta am decis să reînnoim flota noastră de camioane cu 100 unități Ford Trucks; aceste 10 unități sunt prima parte a întregii flote Tempo Invest , care rămâne de livrat până în prima parte a anului 2022. Aceste capete tractor vor fi utilizate pentru transportul produselor sub formă de pulbere, precum ciment, carbonat de calciu, făină etc. Așteptăm și alte 5 unități în următoarele săptămâni pentru transport bunuri generale.”
Pentru a efectua o activitate atât de complexă, semiremorcile pentru mărfuri pulverulente fiind nu numai pregătite ADR dar și extrem de solicitante pentru capul tractor, deoarece echipamentul sub presiune de încărcare/descărcare este acționat direct de la motor printr-un arbore PTO, importatorul Cefin Trucks a ales autotractorul Ford Trucks 1842T. Pentru a livra întreaga putere necesară, acesta este echipat cu noul motor Ecotorq de 13 litri de 420 CP, cu un cuplu maxim de 2.150 Nm, disponibil la o turație de lucru redusă, cuprinsă între 1000 și 1.300 rpm, totul cu un consum redus de combustibil.
Datorită specificului semiremorcii, camioanele Ford Trucks 1842T au fost echipate cu o priză de putere conectată la motor, o transmisie automată cu 12 trepte, cu moduri de conducere economice și performante, în funcție de preferințe. Astfel, acestea se pot adapta cu ușurință cerințelor diferitelor șantiere de construcții. Tot la capitolul economie, trebuie notată și bara de protecție frontală de concepție nouă, modernă, care previne posibilele daune minore, frecvente de altfel în activitatea de șantier.
Ford Trucks 1842T XHR, un camion bun pentru muncă grea
Capul tractor Ford Trucks a fost ales tocmai datorită puterii dezvoltate de motor dar și a rezistenței în condiții de utilizare dificilă. Acesta are o sarcină maximă admisă de 18.000 kg, iar autoșasiul ranforsat cu lonjeroane de 10 mm face față oricărei sarcini dinamice de poate apare în timpul transportului cu cisterna. Probabil din acest motiv frâna de motor, extrem de utilizată în trafic, poate asigura o forță maximă de 340 kW. Și dacă tot suntem la acest capitol, capul tractor are tot ce este necesar pentru un transport în siguranță: sistem de frânare cu discuri, ABS, EBS, AEBS, Electronic Brake Force Control dar și asistență electronică la frânare.
Printre numeroasele elemente de siguranță cu care este prevăzut capul tractor Ford Trucks am remarcat, în afara dotărilor standard, putem spune clasice, sistemul de lumini “Home Safe”, cel de siguranță “Approach Lights”, ESP (Electronic Stability Control) precum și cele mai moderne sisteme automate precum LDWS (Sistem de avertizare a schimbării benzii de circulație), sau indicatorul nivelului de uzură al frânei.
Ținând cont de tipul de transport special pentru care au fost construite, sistemele precum Hill launch assist (asistență la urcare) sau indicatorul de încărcare pe axe sunt cu adevărat obligatorii pentru o deplasare sigură.
Trebuie remarcată cabina Extra High Roof cu două paturi și încălzitor separat, pregătită pentru a deveni o adevărată a doua casă pentru șoferii care lucrează la distanțe mari.
Dotări speciale pentru un camion performant
Acționarea semiremorcii cisternă se face prin intermediul unui sistem Power Take Off (PTO) montat direct pe cutia de viteze.
Priza de putere, una dintre cele mai bune existente pe piață, este ZF Traxon 12TX-2621. Kitul pentru priza de putere include axul de cuplare cutie, adaptorul și cuplajul, flanșa pentru cuplaj cardan, axul cardanic ce asigură legătura PTO – Compresor și senzorul de confirmare a cuplării PTO. Cuplarea se face direct din cabină.
Operațiunile de încărcare/descărcare a materialului pulverulent se realizează sub presiune, un compresor CG80 fiind montat special pe șasiul camionului pentru a asigura întreaga putere necesară. Acesta este acționat direct de la PTO-ul mașinii și asigură un debit de aer pentru descărcare de 540 mc/h.
Toate aceste sisteme auxiliare trebuie să asigure un proces de încărcare/ descărcare rapid și sigur, pentru diverse materiale sub formă de praf precum clinker, ciment, var șamd, transportul făcându-se fie în condiții de șantier, unde sunt deservite stațiile mobile, fie în regim rutier normal, dacă se face legătura între șantier și stații de asfalt sau betoane de mari dimensiuni, fixe.
Ford Trucks – evoluție accelerată pe piaţa românească
Luna mai 2017 a marcat o etapă importantă în evoluţia companiei, prin lansarea oficială a activității de importator Ford Trucks.
În primul an de activitate, Cefin Trucks, în calitate de importator și distribuitor al Ford Trucks, a înregistrat vânzări de 157 de unităţi (1% pentru segmentul de transport, 17% pentru segmentul de construcţii și 7% pentru segmentul de vehicule specializate), cu o cotă de 2,36%.
În al doilea an, compania și-a îndeplinit și depășit obiectivul stabilit, surclasând deja, în semestrul al doilea, doi competitori cu o prezenţă tradiţională pe piaţă. Numărul unităţilor vândute s-a dublat, ajungând la 357, iar cota de piaţă la 4,1%.
Vânzările au crescut și mai mult în 2019, cu peste 555 de unități livrate și o cotă totală de piață de peste 8%, cumulând in noiembrie 2019 un total de peste 1000 de unități Ford Trucks. Datorită lansării F-MAX, un vehicul perfect potrivit pentru transportul internațional, Cefin Trucks intenționează să-și mărească cota de piață în segmentul respectiv, unde potențialul de creștere rămâne foarte ridicat. Cefin Trucks mizează pe păstrarea poziției de lider în segmentul Construcții și Vehicule municipale în 2020. Tot în 2020, Cefin Trucks și-a extins rețeaua de service, ajungând la 19 centre service in România, adăugând la o dimensiune multibrand a acesteia, prin inaugurarea serviciilor de reparații Ford LCV in centrul din București.
Cefin Trucks activează de aproape 25 de ani în sectorul auto, ca furnizor de produse și servicii integrate pentru lumea transportatorilor profesioniști, fiind cunoscută ca unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule comerciale din România. În decembrie 2016, Cefin Trucks a fost numit unicul importator și distribuitor în România al Ford Trucks și din mai 2017 a început activitatea din acest nou rol.