Cefin Trucks nu are nevoie de nici o prezentare, numele sau deja este binecunoscut de peste 25 de ani pe piaţa din România, ca fiind unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule comerciale, un furnizor de produse și servicii integrate pentru lumea transportatorilor profesioniști, reţeaua sa de service-uri asigurând pe langa activităţi de întreţinere şi reparaţii, dar şi anumite carosări la comandă.
2017 a fost însă unul de referinţă în istoria recentă a companiei, deoarece a fost anul în care Cefin Trucks a devenit unicul importator și distribuitor în România al camioanelor marca Ford Trucks. Creşterea organică an de an a cotei de piaţă a camioanelor Ford Trucks a dus anul acesta la celebrarea celui de al 2000-lea camion vândut în România.
Capacitatea de a construi exact după specificaţiile utilizatorului
Bazându-se pe autosasi-urile Ford Trucks de excepţie, cu motoare puternice capabile să livreze un cuplu suficient de puternic pentru a permite actionarea diferitelor echipamente hidraulice suplimentare antrenate de PTO-ul instalat pe motor sau pe cutia de viteze, Cefin Trucks a făcut istorie în ultimii trei ani pe piaţa noastră, acoperind aproape un sfert din cererea de vehicule pentru construcţii şi 54,3% din cota de piata aferenta anului trecut in ceea ce priveste vehiculele municipale.
Oferta de vehicule specializate destinate municipalitatilor este variata, iar printre acestea putem regasi si configuraţia clasică de suprastructură cu cisternă de apă cu capacitatea de 10.000 litri şi sistem de spălare în bara frontală, configuratie ofertata cu precădere pe piaţa locală. Anumite municipalitati prefera achizitionarea unor astfel de vehicule datorită robusteţii sale şi întreţinerii simple.
Sistemul de spălare include rezervorul de stocare (corpul cisternei), pompa de apă, tambur pentru furtun, prize de presiune şi instalaţii complementare pentru o funcţionare corectă. Sistemul poate fi utilizat atat cu camionul in staţionare cat si in mişcare.
Echipamentul este simplu de utilizat, instalaţia avand prevăzut un tambur manual echipat cu furtun de apă cu lungimea de 30m şi un diametru nominal de 25 mm, destinat udării spatiilor verzi din parcuri si de pe marginea drumurilor. Furtunul este echipat şi cu o duză cu reglaj manual a presiunii jetului.
De asemenea, sunt prevăzute două duze de presiune DN50 amplasate lateral, echipate cu cuplaj rapid cu robinet cu bilă. Bara de stropire fixă din oţel inoxidabil amplasată în partea din faţă a camionului este prevăzută cu nouă duze pentru jeturi de apă orientate în jos, putând fi înlocuită cu una mobilă. Bara de aspersiune gravitaţională situată în spate are patru supape cu bilă de 1”.Şoferul poate comanda întreaga funcţionare a sistemului de stropire-spălare din cabină, având un control complet asupra debitelor.
O menţiune specială merită sistemul de pompare pentru curăţare la presiune înaltă. Acesta dispune de o pompă de presiune triplex acţionată de o priză de putere a motorului, având un debit maxim de 15l/min şi o presiunea maximă a apei de 200 de bari.
Sisteme speciale de încărcare cu Hooklift
Două carosări de excepţie, montate pe un şasiu Ford cu sistem de încărcare a containerelor cu materiale reciclabile, cu capacităţi utile de 20, respectiv 26 t sunt de asemenea solicitate cu precădere de către firmele specializate din România.
Hooklift 20t montat pe şasiu Ford Trucks 2633DC, 6×2 cu macara rabatabilă Fassi– cu o lungime de 8.850 mm, acesta poate ridica pe şasiul ranforsat o masă maximă de 20 tone, motorul FORD ECOTORQ cu 6 cilindrii în linie şi o capacitate cilindrică de 8.974 cmc livrând un cuplu maxim de 1.300 Nm la o putere de 330 CP.
PTO-ul necesar activării mecanismului de ridicare al sistemului Hooklift este montat direct pe cutia de viteze, astfel acesta dispunând integral de cuplul motor. Diferenţialul blocabil asigură o bună aderenţă la sol a tuturor roţilor.
Echipamentul Hooklift permite ridicarea unor containere cu dimensiuni maxime de 5.500 mm (lungime) şi 2.500 (lăţime), cu o masă totală maximă de 20 t. Pentru a preveni ridicarea camionului în timpul încărcării sistemul este prevăzut cu rolă stabilizatoare.
Cârligul de tractare este fixat pe container din două puncte, fiind prevăzut cu sisteme de siguranţă complete, precum mecanism de autoblocare şi sistem de blocare cu arc. Presiunea maximă de lucru este de 240 bari.
Macaraua Fassi rabatabilă permite o rotire la 400 grade şi are propriul mecanism stabilizator care se deschide la 3.300 mm în timpul lucrului. Cu o sarcină maximă de 3.250 kg, macaraua poate ridica pentru raza maximă de acţiune de 5,40 m o masă de 1.170 kg.
Hooklift 26t montat pe şasiu Ford Trucks 3542, 6 x 4 – acesta permite încărcarea unor containere mai mari, cu o lungime maximă de 6.800 mm şi masă de 26 t. Ţinând cont de capacitatea mare de încărcare, motorul Ford ECOTORQ oferă o putere maximă de 420 CP precum şi un cuplu maxim de 2.150 Nm.
Mecanismul Hooklift de 26 t este prevazut cu înălţimea cârligului de 1.570 mm, precum şi un sistem de role pentru reducerea frecării între container şi echipament. Pe langa acestea mai este prevazut si cu un sistem “Combi Lock” cu rol de blocare a containerului în perioada transportului precum şi un senzor avertizare “Container blocat sau deblocat” .
SKIPLOADER pentru transportul şi încărcarea containerelor de 7mc
Pentru aplicaţiile de încărcare a containerelor de deşeuri municipale, configuraţia Skiploader de 7 mc cu camion Ford Trucks 4×2 este ideală, permiţând accesul acestuia în zone înguste, precum cele din spatele blocurilor. Cu o lungime totală a autosasiului echipat cu skiploader de 7.552 mm , acesta nu depăşeşte greutatea totală de 19.000 kg, motorul FORD ECOTORQ,de 330 CP fiind suficient pentru actionarea in bune conditii a instalaţiei de ridicare şi containerului plin.
Skiploaderul este model HYVA NG 2012, cu o capacitate de ridicare de 12 tone (masa containerului inclusă). Distribuitorul său de comandă a cilindrilor hidraulici este acționat pneumatic de la sistemul de aer al mașinii.
Deoarece acesta lucrează în general în cadrul flotelor de vehicule specializate in curăţenie stradală, unde viteza de lucru este esenţială, timpii de încărcare/ descărcare sunt scurţi, de 33, respectiv 27 secunde. De asemenea, sistemul skiploader are un sistem propriu de calare pe partea din spate, timpul de deschidere-închidere a acestuia fiind de 8 secunde.
Mecanismul de acţionare al skiploaderului este acţionat prin intermediul unui PTO montat pe cutia ce viteze, pentru a beneficia de întreg cuplul oferit de motor, de 1.300 Nm.