Deși Dan Șova, ministrul marilor speranțe ale noastre în domeniul autostrăzilor, declara că până la sfârșitul lunii august vom cunoaște firmele care vor construi autostrada Comarnic-Brașov, se pare că deocamdată suntem la nivel de faze eliminatorii.
Astfel, se pare că societatea China Communications Construction Company Ltd (cea mai mare companie de construcţie de autostrăzi din China) și asocierea formată din companiile româneşti deţinute de Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB şi Tehnostrade) nu au șanse să intre în marea finală.
În concluzie, au rămas în cursă două oferte: asocierea formată din firmele Vinci, Strabag şi Aktor, respectiv asocierea Impregilo SpA şi Salini SpA. Deoarece asocierea Impregilo SpA şi Salini SpA , care a depus candidaturi şi la proiecte precum Centura de Sud a Capitalei, care va lega A1 de A2 sau Craiova-Piteşti, acestea găsindu-se în ultima etapă, se pare că nu va avea capacitatea, în caz de câștig a mai multe proiecte, să le susțină pe toate, marele câștigător al acestui proiect greu va fi asocierea Vinci, Strabag și Aktor.
Tronsonul de autostradă va avea o lungime de 58 de kilometri, împărțiți în pe două tronsoane. În total, autostrada va numără 53 de poduri şi viaducte şi 18 tuneluri cu o lungime totală de 2,89 de kilometri. Valoarea estimată de reprezentanţii CNADNR, menţionată în anunţ, este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, adică 6,6 miliarde de lei cu TVA (25,3 milioane de euro/km).