Această flexibilitate deosebită a producţiei și apropierea de beneficiar au făcut din producătorul belgian un câștigător, în condiţiile în care Europa a cunoscut o criză economică puternică în ultimii ani.
Faymonville s-a afirmat astfel ca unul dintre cei mai puternici și stabili constructori de pe piaţă, prin investiţii permanente în dezvoltarea a noi tehnologii, dar și prin extinderea capacităţilor proprii de producţie.
Din punct de vedere constructive Faymonville oferă cinci mari grupe de trailere specializate pentru transporturi grele: MegaMAX, MultiMAX, Giga-MAX, VarioMAX și ModulMAX, acestea fiind la rândul lor produse în prezent în peste 300 de modele cu șasiuri diferite, cu lungimi cuprinse între 8 și 60 metri și greutăţi proprii între 6 și 44 tone.
Axa Joker, asul pentru fiecare transport
Mario Faymonville, Director dezvoltare – distribuţie MA X Trailer:„Construim semiremorci de opt ani în Polonia și acum am ajuns să producem toate componentele la nivel local. Șasiul, acţionarea hidraulică, sistemul de directive sunt acum produse în aceeași fabrică. Datorită succesului cunoscut de către semiremorcile MAX Trailer pe piaţa din zonă, și aici includ și România, care reprezintă o piaţă foarte bună și de viitor pentru noi, acum extindem capacităţile de producţie din Polonia cu noi spaţii de lucru care însumează 6.730 mp. Suntem cunoscuţi prin calitatea noastră în întreaga Europă. O informaţie în premieră, pentru revista dumneavoastră: spre sfârșitul anului vom lansa în producţie o nouă gamă de trailere la fabrica din Polonia”.
CombiMAX prezintă o mulţime de noutăţi tehnologice, toate fiind concepute pentru a realiza un transport mai rapid (viteza minimă de deplasare: 30 km/h), o decuplare și un transfer simplu, datorită gâtului de lebădă universal și sistemelor de cuplare rapidă dezvoltate de către Faymonville sau posibilitatea de a adăuga o grindă de extensie în versiunea simplă, dublă sau triplă.
Dar ce se întâmplă dacă se dorește transportul unui utilaj greu de 150 tone? Domnul Rainer Noe, responsabil în cadrul Faymonville cu proiectarea sistemelor modulare pentru transporturi grele, a explicat pentru cititorii revistei noastre cum se poate adapta practice semiremorca CombiMAX la orice tip de transport: „În mod normal, pentru sarcini de până la 200 tone, este cumpărat un șasiu cu care se pot încărca și utilaje mai ușoare, de exemplu o semiremorcă ModulMAX. Acesta are 16 axe a 12t fiecare și dacă facem o simplă înmulţire constatăm că acesta poate transporta până la 192 t, fiind supradimensionată în cazul în care avem să încărcăm numai 150 t. Pe de altă parte, acesta este numai un transport, următorul putând fi mai greu, deci nu poţi cumpăra o semiremorcă pentru fiecare tip de sarcină. Cum funcţionează CombiMA X în astfel de situaţii? Transportatorul poate alege varianta constructive cu 14 axe și 168 t sarcină utilă. Dacă ulterior are de transportat obiecte mai grele, atunci structura CombiMAX permite să se adauge, datorită modularităţii sale, în funcţie de necesităţi, mai multe axe portante. Avantajele sunt importante pentru client: lungimea trailerului scade cu 5 metri pentru 14 axe comparativ cu 16 axe, acesta are o greutate proprie mai mică, deci consumul de combustibil scade sensibil. Varianta constructivă minima ce poate fi adăugată, și aceasta este una dintre marile inovaţii, numită Joker, este reprezentată de o singură axă ce poate fi adăugată la unul din capetele șasiului, graţie noului sistem de cuplare rapidă de la Faymonville. Astfel, dacă sarcina utilă crește, se pot adăuga unu, două sau trei axe Joker fără probleme”.
Bazându-se pe experienţa sa de peste 100 de ani și pe o cunoaștere profundă a pieţei transporturilor grele, Faymonville a făcut în acest început de an un pas mare înainte, atât din punct de vedere tehnologic, cât și constructiv. Bazându-se pe filozofia sa confirmată de cifrele de vânzări ca fiind câștigătoare, conform căreia fiecare client trebuie să primească exact semiremorca de care are nevoie, producătorul belgian a construit o nouă serie de trailere, unice pe piaţa internaţională, sub denumirea CombiMAX. Punctul forte al noii game este acela că permite clientului ca un trailer deja cumpărat să fie reconfigurat, atunci când necesităţile sale de transport se modifică. Acesta a fost motivul pentru care la începutul lunii aprilie presa de specialitate a fost invitată în orașul Büllingen – Belgia, acolo unde se află centrul operaţional mondial al producătorului. Domnul Alain Faymonville, CEO al grupului Faymonville, a prezentat personal noul trailer, declarând chiar de la începutul conferinţei că: „acum dorim să oferim clienţilor opţiunea de putea configura singuri propriile vehicule, fără ca acest lucru să presupună costuri prea mari”. De asemenea, a ţinut să sublinieze că noua linie de semiremorci poate fi considerată o completare a actualelor modele, ideea de modularitate lansată acum pe piaţă putând fi adaptată ethnic fiecărei game din portofoliul grupului. CombiMAX este unic pe piaţă din punctul de vedere al construcţiei, acesta revoluţionând practic piaţa transporturilor grele. Pornind de la ideea de modularitate, utilizatorul poate să adauge axe, graţie șasiului modular care este și foarte ușor,poate utiliza gâtul de lebădă universal pentru orice tip de aplicaţie, mutându-l de la un șasiu la altul.
De asemenea, noile tehnologii dezvoltate odată cu CombiMAX oferă axe pendulare mai ușoare, suspensii independente, capete de cuplare simetrice și piese metalice cu marginile lungi și drepte, ce se pretează unor procese de sudare automate. Pornind pe această cale, de a oferi clientului mai mult decât un șasiu gata pregătit după necesităţile acestuia, conceptul de modularitate și versatilitate se pot regăsi la nivelul produselor de bază Faymonville, la nivelul remorcilor și semiremorcilor, cu sarcini utile între 60 și 250 tone. Modificările legislaţiei la nivelul UE în ceea ce privește transporturile grele au reprezentat un alt motiv temeinic pentru care a fost dezvoltată noua gamă CombiMA X. Astfel, în curând pe teritoriul ţărilor UE, vehiculele de transport nu pot depăși o sarcină maxima pe axă ce poate fi cuprinsă între 12 și 14 tone.
Vom reveni cu o prezentare detaliată a acestui sistem revolutionary destinat transportului agabaritic.