Numele Schmitz Cargobull, cel mai mare producător mondial de trailere și suprastructuri pentru aplicații generale sau speciale este cunoscut pe întreg mapamondul. Rezistența structurilor sale, fie că vorbim de semiremorci pentru cu prelată, pentru utilizare generală, de frig sau pentru transportul pământului este bine cunoscută, în plus inventivitatea inginerilor de la departamentul de dezvoltare aduce în fiecare an îmbunătățiri semnificative noilor structuri.
Dar înainte de a fi incluse în producția de serie, inovațiile Schmitz Cargobull sunt prezentate sub forma unor concepte, adică remorci sau componente care nu sunt însă identice cu cele din producția de serie, deoarece rolul lor este de a scoate în evidență chiar noile tehnologii integrate aici în premieră mondială.
Conectivitatea, soluția universală
Transporturl rutier rămâne singurul mod de aprovizionare a marilor aglomerări urbane și principalul mijloc de deplasare al mărfurilor în întreaga lume. Din acest motiv orice soluție tehnologică care propune cantități mai mari de bunuri transportate cu un consum mai mic de combustibil și de forță de lucru este bine primită de către specialiștii din domeniu.
În acest context, este ușor de înțeles de ce conceptul de transport EcoDuo, format din două semiremorci standard conectate dezvoltat de specialiștii Schmitz Cargobull este unul dintre cele mai premiate invenții din domeniu de anul trecut.
De data aceasta, Cargobull a obținut unul dintre râvnitele premii de sustenabilitate de la editura Huss-Verlag, unul dintre cele mai importante distincții europene pentru durabilitate, eficienţă şi impact redus asupra mediului.
“Considerăm EcoDuo ca o soluție de transport ecologică și eficientă pe termen lung în toată Europa, motiv pentru care pledăm pentru utilizarea acestui concept pe autostrăzi.”, a declarat Andreas Schmitz, președintele Consiliului de administrație al Schmitz Cargobull AG, în timpul festivităţii de premiere de la Munchen.
El a adăugat: „Combinația de remorci standard existente asigură o utilizare flexibilă în transportul hub-to-hub în afara zonelor urbane”.
Greutatea totală de remorcare a tractorului și a primei remorci rămân la 40 de tone, în timp ce greutatea de remorcare a celei de-a doua remorci poate varia, de exemplu până la 36 de tone, ceea ce respectă în prezent reglementările din Scandinavia. Această combinație de vehicule este testată și în Spania cu o greutate a trenului de 40 de tone pe prima remorcă și 30 de tone pe a doua remorcă. “Combinația EcoDuo este unul dintre puținele concepte care reduc emisiile de CO2 cu până la 25 la sută și, în același timp, reduce costurile pentru stat, consumatori șk,m, ,i economie. Folosind aceste concepte, putem crește competitivitatea industriei germane, care poate exporta mărfurile în toate colţurile lumii.”, a mai spus Andreas Schmitz.
Prin utilizarea a două remorci standard, dimensiunile existente în industria transporturilor rămân aceleași. Toată infrastructura existentă poate fi utilizată în continuare fără investiții costisitoare. Acest lucru asigură, de asemenea, că transportul feroviar poate continua în aceleaşi condiţii și că procesele de încărcare și descărcare rămân neschimbate.
În plus, EcoDuo îndeplinește toate standardele de siguranță rutiere.