Informaţii la ziNewsOnline

Construcția tronsonului Comarnic-Brașov începe în luna aprilie

Premierul Victor Ponta, ministrul Marilor Proiecte Dan Șova și directorul CNADNR au semnat astăzi memorandumul de înțelegere privind construirea tronsonului Comarnic-Brașov, cu reprezentanții Vistrada Nord- Vinci, Strabg și Aktor.

Potrivit memorandum-ului, lucrările la acest tronson vor începe la sfârșitul lunii aprilie a acestui an.

“Partea de proceduri, de selectare a consorțiului s-a încheiat, nu au existat contestații din partea celorlalți participanți, iar companiile câștigătoare sunt companii europene cu experiență în domeniu. În acest moment se derulează negocierile privind măsurile de finanțare ale proiectului cu băncile comerciale, și sperăm să putem semna contractul și să inaugurăm organizarea de șantier, atât dinspre Comarnic, cât și dinspre Cristian, până la la sfârșitul lunii aprilie”, a declarat premierul Victor Ponta.

Autostrada va avea 53 de km, plus 7 km de drumuri de legătură, prin care să se lege de centura municipiului Brașov și de DN1, înainte de intrarea în Comarnic. Ultimul kilometru va fi finalizat cel mai târziu în 2017, așa cum este prevăzut în contract, însă premierul a afirmat că intenționează să  dea tronsonul în exploatare până la sfârșitul anului 2016.

Costul total al lucrărilor este estimat la 1, 8 miliarde de euro. Construcția va reprezenta 28 de milioane de euro pe kilometru și va curpinde 3 tuneluri, 19 viaducte și 15 poduri, fiind o construcție tehnică extrem de dificilă. Între Comarnic și Brașov vor fi prevăzute trei noduri, între Sinaia și BV, la Predeal și la Râșnov.

Contractul de concesiune este încheiat pe 25 de ani, plus perioada de construcție, urmând ca  la sfârșitul acestei perioade să intre în proprietatea statului roman, fără nici un cost. Perioada de rambursare a costurilor de construcție și exploatare va începe în 2017, conform prevederilor contractuale. Tariful de utilizare al autostrăzii va fi stabilit de Guvern, din taxa de utilizare. Tronsonul Comarnic-Brașov va avea o  taxă de utilizare de 5,7 lei plus TVA.

“În ceea ce privește structura financiară, am solicitat Eurostat ca acest proiect să nu fie inclus în deficitul bugetar, pentru a ne permite să realizăm acest proiect fără a fi constrânși de obligațiile pe care fiecare țară europeană le are în acest sens.”, a mai adăugat premierul.

Referitor la costurile proiectului, ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova a declarat: “Structura de preț este de 1,070 miliarde de euro pentru 40 de kilometri și încă 396 de milioane de euro pentru  cei 20 de kilometri de tunel, costul de construcție fiind de 1,5 miliarde de euro.”

Dan Șova a mai adăugat că estimarea de trafic este una optimistă, întrucât DN1 este cel mai circulat drum al României, străbătut  zilnic de câteva zeci de mii de mașini pe zi.  În privinta modalității de taxare, minstrul Dan Șova a afirmat că   bariera de acces va fi dispusă la ieșirea de pe autostradă, și că vor exista modalități multiple de plată a taxei, inclusiv plata electronică.

Articole similare

1 din 932