Informaţii la ziOnlineUtilaje pentru construcţiiUtilaje terasiere

Cotă de piaţă în creștere pe segmentul de excavatoare pentru Ascendum Machinery

Într-un mediu caracterizat de un grad ridicat de imprevizibilitate, așa cum este piaţa construcţiilor în România, distribuitorii de utilaje pentru construcţii învaţă să se adapteze și să răspundă rapid  schimbărilor permanente ale pieţei și clienţilor. Ascendum Machinery România, distribuitor exclusiv al echipamentelor pentru construcţii Volvo a reușit performanţa de a crește vânzările, în pofida provocărilor impuse de piaţă, a lipsei proiectelor de infrastructură și a scăderii industriei construcţiilor.

Mai multe detalii despre evoluţia companiei în 2015, reorganizarea activităţii tehnologii și planuri de viitor ne-a oferit Marian Nedelcu,  Business Development Manager, Ascendum Machinery Srl.

„Un lucru cunoscut pe piețele din afara României, dar puţin știut de clienţii noștri, este că gama de excavatoare Volvo este foarte performantă și apreciată. De exemplu, în Austria cota de piaţă pentru excavatoareVolvo peste 14 t este estimată la 27% și ne bucură să vedem că acest trend începe să fie urmat și de România. Anul 2015 a fost un an foarte bun pentru excavatoare, am vândut toată gama, de la 1,5 tone până la 75 de tone”.

Utilaje & Construcţii: Ce cotă de piaţă are Ascendum Machinery în România în acest moment?

Marian Nedelcu: Este doar o estimare, pentru că în piaţă nu există statistici, dar aș spune că avem o cotă de 12-13%. Piaţa ar permite să ne dezvoltăm mult mai mult, dar asta face parte din cultura companiei noastre. Nu ne dezvoltăm brusc, creșterea noastră s-a realizat organic, stabil. Ne dorim să fim un partener pe care clienţii să se poată baza. Rezultatele pentru anul 2015 ne confirmă strategia, deoarece am atins și chiar depășit obiectivele și pe  vânzări, și pe aftersales.

Utilaje & Construcţii: Ce investiţii s-au făcut pentru creșterea reţelei de vânzări de utilaje / service / stoc piese de schimb în România?

Marian Nedelcu: 2015 a fost un an în care am schimbat modul de lucru atât pe vânzări cât pe partea de aftersales și deja încep să se vadă roadele. După noua organizare suntem mai ușor de găsit de către clienţi, răspundem mai repede și ne putem adapta mai bine cerinţelor specifice ale fiecărui proiect. Chestionarele de satisfacţie ale clienţilor au oferit rezultate foarte bune, acest lucru reflectându-se și în cifra de afaceri. Este o creștere stabilă și evidentă. Așteptăm cu interes următoarea perioadă. Lucrăm la organizarea activităţii interne, atragerea și formarea de oameni noi. Am făcut investiţii în sisteme informatice, scule, dispozitive pentru diagnosticare și oameni, iar saltul calitativ este evident. Departamentul de aftersales numără aproximativ 20 de persoane.

Utilaje & Construcţii: Având în vedere că proiectele de infrastructură nu au fost deloc numeroase şi nici mari ca volum, cum s-a acoperit în vânzări această lipsă a proiectelor publice de infrastructură?

Marian Nedelcu: Industria a fost acoperită prin finanţările pe fonduri europene. Am, avut vânzări semnificative de utilaje de productivitate mare care activează pe partea de extracţie, în cariere în principal. Evident cea mai mare parte a vânzărilor a fost cea de echipamente pentru utilităţi – România este încă o ţară de buldoexcavatoare, acestea reprezentând tipul de utilaj cu cel mai mare număr de unităţi vândute. Suntem mulţumiţi de cota de piaţă pe care o avem pe buldoexcavatoare, dar este oarecum firească pentru că știm că sunt utilaje bune. Mulţumirea noastră este că utilajele Volvo sunt apreciate pe partea de extracţie, acolo unde oamenii sunt foarte exigenţi. Acolo este nevoie de mașini puternice, fiabile, cu un consum redus de combustibil, iar calitatea și stabilitatea serviciilor aftersales contează foarte mult.

Utilaje & Construcţii: Tehnologia avansează de la an la an într-un ritm rapid. Care sunt avantajele, constate de clienţi, ale noilor generaţii de utilaje Volvo?

Marian Nedelcu: Sunt aceleași avantaje pe care le oferă Volvo dintotdeauna. Există trei criterii de bază pe care  Volvo le urmărește la construcţia de utilaje: calitate, siguranţă și grijă faţă de mediu. Conceptul de „calitate” cuprinde foarte multe lucruri: calitatea proiec-tării, calitatea materialelor și de aici – fiabilitate, disponibilitate foarte mare a mașinilor, performanţă. Volvo este recunoscut pentru inovaţiile în materie de siguranţă și aceasta înglobează nu doar sisteme de protecţie a operatorului în cabină ci și protecţia tuturor celor care lucrează în jurul mașinii, iar ca un efect al siguranţei, echipamentele Volvo au fost întotdeauna recunoscute ca fiind extrem de confortabile pentru operator. Unul dintre principiile Volvo se referă la utilizarea tehnologiilor ce pot contribui la protecţia mediului imediat ce acestea sunt disponibile, chiar dacă acest lucru presupune preţuri  mai mari sau tehnologie mai complexă și tocmai de aceea Volvo a fost printre primii care au introdus noile motoare Stage 4, cu mult înainte ca acestea să devină obligatorii. Saltul tehnologic este imens de la o generaţie de utilaje la alta. Să luăm ca performanţele motorizărilor – la aceeași capacitate cilindrică, puterea și cuplul sunt mult mai mari, la turaţii mai joase și cu o semnificativă reducere a consumului de combustibil. De asemenea, la ultimele generaţii de utilaje s-a pus mult accentul și pe interfaţarea operator-mașină, care aduce multe beneficii: se poate urmări mai ușor partea de mentenanţă, diagnosticarea este mai simplă și foarte important, toate acestea se pot face și de la distanţă, pentru că tot ceea ce îi apare operatorului pe ecran este transmis prin sistemul telematic și la birou. Să nu uităm sistemele hidraulice ale căror performanţe sunt îmbunătăţite continuu. Și ceea ce este cel mai important, fiecare utilaj este dezvoltat în întregul său și nu numai pe componente sau sisteme. Așa s-au născut soluţii tehnice unice cum ar fi OptiShift la încărcătoare sau ultima generaţie de excavatoare a căror performanţă dovedită este mai bună chiar decât a excavatoarelor hibride atât de promovate de alţi producători.

Similare

1 din 952