Pasionaţii de camioane din România au avut parte de o zi a Europei specială anul acesta. Pe 9 mai, pe circuitul Academiei “Titi Aur”, de lângă Bucureşti, aceștia au putut să se „joace” cu flota de demonstraţii a producătorului olandez DAF. Evenimentul organizat de EVW Holding, importator DAF în România, a ajuns un reper în calendarul iubitorilor mărcii, fiind deja la a 23-a ediţie. Încă de la deschiderea evenimentului, camioanele DAF din caravană au fost „sechestrate” de cei dornici să le testeze.
Practic, de dimineaţă până seara, camioanele XF 440 FT SpaceCab, CF 460 FAD şi CF 370 FAR s-au învârtit fără oprire, atât pe asfalt, cât şi pe circuitul off-road, simulând condiţii reale de exploatare. Cea mai spectaculoasă „prestaţie” a avut-o camionul CF 460 FAD, gândit special pentru sectorul construcţiilor. Evoluţia sa prin noroi, pietriş şi apă, condiţii aproape identice cu cele de pe un şantier, i-a impresionat pe participanţi. Acest camion face parte dintr-o gamă nouă DAF, „CF Construction”, care a fost concepută pentru a fi utilizată pe o piaţă complicată a construcţiilor, a construcţiilor de drumuri, minerit şi alte domenii cu condiţii dificile de lucru. Forţa şi robusteţea acestui camion se pot vedea cu ochiul liber, fără să trebuiască să urci în cabină. Proiectanţii DAF au avut grijă ca această gamă să fie extrem de rezistentă şi să arate acest lucru. Grila faţă este diferită faţă de cea a celorlalte modele, bara de protecţie este rigidă, iar scutul de protecţie puternic şi protuberant al radiatorului îţi dau senzaţia că ai în faţă un tanc. Bara de protecţie înălţată permite atacarea în forţă a unor pante mai mari, iar bara „off-road” din oţel galvanizat de trei milimetri grosime cu piese de colţ asigură protecţia necesară pe un şantier. În plus, garda la sol mărită îi permite şoferului să nu îşi facă prea multe griji atunci rulează pe terenuri dificile. Noul motorul Paccar de 12,9 litri, EURO 6, pune în mişcare mastodontul fără nici cel mai mic efort, chiar şi în cele mai dificile condiţii. Forţa acestui motor, care poate avea trei versiuni de putere, de 412 cai putere, 460 sau 510, o simţi de îndată ce ai atins pedala de acceleraţie.
De asemenea, s-a acordat o mare atenţie şi facilitării atașării suprastructurilor. Şasiul 8×4 destinat basculantelor este pregătit încă din fabrică prin montarea unor suporturi şi furnizarea unui model special de orificii. „Piaţa construcţiilor nu merge strălucit. Nici în România, nici în alte ţări europene. Poate tocmai de aceea, cei care sunt pe această piaţă au nevoie de maşini fiabile şi eficiente. Nu îşi permit costuri mari, pierderi, când lucrările sunt şi aşa destul de puţine. Noi venim în ajutorul lor cu acest produs fiabil, cu costuri reduse de exploatare, dar şi cu servicii post-vânzare de calitate şi prietenoase. Noi nu avem clienţi, avem doar parteneri. În următoarea perioadă, sectorul construcţiilor va fi una dintre priorităţile noastre.”, a declarat Ştefan Vâju, CEO EVW Holding, importator DAF.
Cel mai bun XF, EVER
O altă vedetă a circuitului Academiei „Titi Aur” a fost modelul DAF XF 440 FT cu semiremorcă. „Cel mai bun XF de până acum” s-a născut din dorinţa constructorului de a respecta legislaţia Euro 6 privind emisiile poluante. Pornind de la dezvoltarea noilor propulsoare şi a modificărilor necesare montării în şasiu s-a ajuns practic la naşterea unui model XF complet nou. DAF XF este echipat tot cu motoare Paccar puternice, fiabile şi economice. Inginerii au îmbunătăţit substanţial şi frâna de motor, crescând puterea acesteia chiar şi la turaţii mici. Turbocompresorul noului motor permite umplerea cu aer mai eficientă a cilindrilor, iar frânarea devine mai eficientă şi mai confortabilă pentru şofer. Lăsat singur însă, un motor economic nu asigură neapărat un consum redus de carburant. El are nevoie şi de o cutie pe măsură.
Inginerii olandezi au acordat o mare atenţie cabinei, mereu un atuu al modelelor XF. Design-ul a fost modernizat, iar cabina arată acum ca o sufragerie de lux. Au fost schimbate materialele, schemele de culori sunt altele, iar per total cabina noului XF a mai primit o stea la capitolul confort. Evident, nu lipsesc spaţiile de depozitare imense, zona de dormit spaţioasă şi mai confortabilă prin reducerea zgomotului şi a umezelii din cabină, scaunele remodelate sau planşa de bord şi mai prietenoasă, plus o mulţime de elemente de siguranţă active sau pasive, care asigură un grad ridicat de protecţie în eventualitatea unui impact. Întreaga înfăţişare a capului tractor a fost schimbată, căci s-au făcut modificări la faruri, oglinzi, bara de protecţie, deflectorul de aer, scări de acces, suspensia cabinei. Practic, cam peste tot! Noul şasiu permite amplasarea a două rezervoare, cu o capacitate maximă de 1.500 de litri, iar accesul către rezervorul de AdBlue se face extrem de uşor. „Avem o creştere a vânzărilor de 10 procente faţă de anul trecut. Iar asta înseamnă că produsele pe care le oferim sunt apreciate. Un camion DAF înseamnă fiabilitate şi eficienţă, iar noi suntem aici să le oferim partenerilor noştri soluţia perfectă pentru activitatea lor. De altfel, facem acest lucru de 25 de ani, afacerea noastră fiind construită în jurul camionului. Nu poţi cumpăra o astfel de maşină doar pentru că e mai ieftină cu o mie de euro sau cinci mii. Este important să ştii la ce este bună, ce ştie să facă şi cu ce costuri”, a mai spus Ştefan Vâju, CEO EVW Holding.