Informaţii la ziMasini de ridicatNewsOnline

DEMAG DUO, ridicare spectaculoasă în tandem, de la Terex Cranes

Compania MSG Krandienst GmbH, cu sediul în Kehl, Germania, care oferă servicii de închirieri macarale, logistice și de transporturi grele s-a confruntat recent cu o sarcină de lucru extrem de dificilă: ridicarea sistemului de acţionare a unui echipament de săpat tuneluri de pe un vehicul care transporta bunuri de larg consum, și încărcarea acestuia pe o navă dinportul Rhine din Kehl. Întrucât încărcătura avea nu mai puţin de 200 de tone, compania a decis să se bazeze pe puterea de ridicare a unui duo Demag format din două macarale all-terrain, Demag AC 500-8 și Demag AC 700-9.

Condiţiile de lucru pentru acest proiect dificil se anunţau perfecte încă de la început: de îndată ce membrii echipei MSG au ajuns în portul Rhine din Kehl cu cele două macarale Demag, trei camioane și un vehicul escortă, la primele ore ale dimineţii, au constat că vor avea parte de o zi de lucru reușită. Nu numai că aveau parte de o vreme bună cu cer senin, dar nici vântul nu adia, cu alte cuvinte, condiţiile meteorologice nu puteau să fie mai bune de-atât.

Configuraţia, cheia unei operaţiuni de succes

Așa cum era plănuit, pregătirea echipei pentru lucru a mers strună. Patru membri din echipa MSG au avut nevoie de doar patru ore per echipament, pentru a le pregăti pentru ridicare, lucru posibil doar datorită setărilor de care dispuneau cele două macarale Demag. Pentru a ridica încărcătura de 200 de t, echipa a calculat cea mai bună configuraţie pentru operaţiunea de ridicare, care a constat în utilizarea unei lungimi a braţului de 25,5 m și o contragreutate de 100 t, pe macaraua AC 700-9. Sistemul de calare a fost extins la o lungime de 12 m, furnizând stabilitatea necesară pentru întreaga macara și accesoriile sale. Calele sunt special proiectate pentru astfel de aplicaţii, acestea trebuind să asigure o deformare minimă, în condiţiile în care datorită sarcinilor mari dinamice, acest fenomen nu poate fi împiedicat, și o rezistenţă înaltă, obligatorie la ridicarea încărcăturilor mari. Pentru modelul AC 500-8 all terrain, echipa a folosit o lungime a braţului de 24 de m și o contragreutate de 140 t, extinzând calele hidraulic până la 9,60 m, astfel asigurându-se baza de sprijin pentru o manevrare în siguranţă a sarcinilor mari la înălţime. Macaraua AC 500-8 a ridicat sistemul de acţionare al utilajului de săpat tuneluri a utilizat un palan complex, cu nouă fire. Astfel, s-a obţinut o demultiplicare masivă a efortului în mecanismul de ridicare, crescând însă timpii de manevră.

O ridicare în tandem coordonată perfect

Odată setate în acest fel, macaralele au fost pregătite perfect pentru operaţiunea de ridicare, iar ceea ce a urmat după poate fi definit ca artă pură în domeniul mașinilor de ridicat. Lucrând împreună, AC 500-8 și AC 700-9 au ridicat sistemul de acţionare bucată cu bucată, până la o înălţime de 3 m. „Totul s-a rezumat la modul în care noi, operatorii celor două macarale, am lucrat împreună cu cea mai mare acurateţe. A fost nevoie să ne coordonăm în permanenţă, pentru a ne asigura că greutatea va rămâne distribuită corect între cele două macarale, în fiecare secundă”, a explicat Reinhard Schmitt, operatorul macaralei AC 700-9. O provocare enormă, cu siguranţă, însă experienţa operatorilor celor două utilaje și precizia înaltă a macaralelor Demag a făcut ca aceasta să fie depășită.

Acest lucru a făcut posibilă utilizarea unei raze de lucru de 14 m necesară pentru a putea ridica sistemul de acţionare de pe vehicul și a-l muta pe navă, cu mare atenţie. Cu alte cuvinte, cele două macarale de la

Terex Cranes, Demag AC 500-8 și Demag AC 700-9, și-au dovedit eficienţa pe deplin, pe parcursul întregului proiect.

Articole similare

1 din 937