Marele producător de motoare DEUTZ AG a încheiat anul 2016 cum nu se putea mai bine, prezentând în exclusivitate publicului prezent la Bauma China 2016 (22-25 noiembrie), cea mai mare și mai importantă expoziţie de echipamente pentru construcţii de pe continentul asiatic, noua versiune de motor diesel TCD 9.0, primul model dintr-o nouă gamă pe care DEUTZ a dezvoltat-o în parteneriat cu gigantul Liebherr Group.
La ediţia din 2016 a târgului internaţional care s-a desfășurat în cadrul New International Expo Centre din Shanghai, DEUTZ și-a făcut apariţia alături de reprezentanţii filialei sale din China, join venture-ul DEUTZ (Dalian) Engine (DDE), participând în calitate de specialist în sisteme de acţionare pentru echipamente de construcţii, utilaje pentru minerit și soluţii pentru manipularea de mărfuri.
Nașterea unei noi generaţii
Premiera mondială a noului motor diesel TCD 9.0 cu patru cilindri și cu o capacitate de nouă litri a reprezentat pentru DEUTZ cel mai important eveniment al anului 2016. Noua serie va cuprinde, pe lângă modelul TCD 9.0, alte motoare diesel cu șase cilindri. Toate motoarele fabricate în cadrul cooperării cu Liebherr vor fi vândute în întreaga lume de către DEUTZ, sub propriul brand. Planul companiei este acela ca versiunea de motor TCD 9.0 să fie produsă sub licenţă de către joint venture-ul din China, pentru a putea ajunge mai ușor pe piaţa locală.
Cu o putere de 300 kW, noul motor produce un cuplu de 1.700 de Nm. Are un design compact care îl face ușor de instalat într-o gamă largă de aplicaţii, fiind foarte potrivit, în mod special, pentru excavatoare și încărcătoare frontale. Toate motoarele din noua serie sunt dezvoltate pentru a întruni standardele de emisii EU Stage V, US Tier 4, China IV și EU Stage IIIA, și urmează să intre în producţia de serie în anul 2019. Modelele vor respecta un concept standardizat, urmând să aibă o interfaţă client comună și o proporţie foarte mare de componente comune, și să fie distribuite prin intermediul reţelei globale de dealeri și de centre service DEUTZ.
„Odată cu lansarea noilor motoare în cadrul alianţei cu Liebherr, mărim portofoliul de produse și vom putea acoperi game extinse de puteri și de aplicaţii. Mai mult decât atât, faptul că vom putea fabrica versiunea TCD 9.0 în Dalian, ne va oferi proximitatea către partenerii noștri chinezi, de care avem mare nevoie. Vom asista din ce în ce mai des, în viitorul apropiat, la noi lansări de tehnologii avansate, pe această piaţă”, a declarat Michael Wellenzohn, membru al bordului director al DEUTZ AG, cu responsabilităţi în cadrul departamentelor de Vânzări/ Service & Marketing.
Cele mai avansate tehnologii
În domeniul tratării gazelor de eșapament, DEUTZ este unul din liderii mondiali, folosind sisteme extrem de avansate precum filtru de particule diesel (DPF), reducere catalitică selectivă (SCR) și catalizator de oxidare diesel (DOC). Portofoliul obișnuit de motoare DEUTZ (de la TCD 2.2 la TCD 16.0) și noile motoare Liebherr respectă cele mai restrictive standarde de emisii din Europa, Stage V, ce se vor aplica începând cu 2019. Vor fi de asemenea disponibile versiuni constructive upgradabile, ceea ce înseamnă că o singură platformă de motor poate fi folosită atât pentru pieţele ce solicită Stage V, cât și pentru regiunile cu standarde mai puţin stricte.
Pe lângă modelul TCD 9.0, DEUTZ a mai prezentat la Shanghai și mult-apreciatul motor TCD 2.9, reprezentativ pentru gama compactă. Acest motor de mici dimensiuni cu patru cilindri este disponibil acum și în versiunea High Power (HP), cu o putere de 75 de kW și cea de High Torque (HT), cu un cuplu de 375 Nm. Întrucât au puteri și cuplu mărite, aceste motoare pot fi folosite în locul variantelor mai mari, aducând în acest fel avantaje în ceea ce privește greutatea, spaţiul și costurile. Începând cu 2019, motorul TCD 2.9 va fi fabricat și în China, de către DEUTZ (Dalian) Engine.
„DEUTZ își extinde în mod constant gama de motoare și deţine expertiză vastă în domeniul soluţiilor modulare pentru tratarea gazelor de eșapament. Acest lucru indică faptul că putem oferi rapid produse care să respecte standardele de emisii extrem de stricte pe piaţa din China, dar și pe cele din Europa, Statele Unite ale Americii și Japonia”, a completat Michael Wellenzohn.