Doosan a lansat noul încărcător frontal DL280-5, cu un design dedicat pentru piața deșeurilor și a reciclării, precum și aplicațiilor industriale generale. DL280-5 este cel mai recent membru al familiei de încărcătoare pe roți Doosan, care cuprinde 12 modele. Acestea acoperă greutăți de operare cuprinse între 12 şi 35 de tone.
Modelul DL280-5 oferă o productivitate ridicată, cu forță de rupere la nivelul cupei remarcabilă. Brațul de ridicare frontal este acționat de un sistem hidraulic care lucrează cu un debit de 210 l/min, asigurând astfel performanţe maxime, fără a genera însă o încărcare excesivă a motorului. În acest fel, se fac economii substanţiale de carburant, iar durata de viaţă a componentelor vitale este mult crescută.
Noul Doosan DL280-5 are o cinematică a brațului în formă de Z, un design care la consacrat pe piața internațională. Acesta are un sistem simplu de extensie a cilindrilor hidraulici destinați ridicării brațului, special conceput pentru aplicaţii grele.
La nivelul cupei forța de rupere de 145 kN este combinată cu un unghi constant al brațului, care este menținut pe întreaga gamă de mișcări, inclusiv în poziţia de deplasare. Brațul de ridicare beneficiază de un sistem automat de izolare a încărcăturii (LIS) – numit de control al deplasării – o caracteristică standard care îmbunătățește semnificativ calitatea deplasării între două puncte de lucru și crește confortul operatorului, asigurând deplasări fără probleme pe orice tip de teren, precum şi cicluri rapide de lucru. Drept urmare, avem de-a face cu o productivitate mai mare și o mai bună eficiență a consumului de combustibil.
Putere mai mare combinată cu un consum mai mic
Modelul DL280-5 este alimentat de un motor diesel Doosan DL06 de 5.9 litri, care asigură cuplu, performanță și durabilitate ridicată. Dispozitivul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR), tehnologia cu turbocompresie îmbunătățită și tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR), fără a fi nevoie de un filtru de particule diesel (DPF), fac din motorul DL06 unul compatibil cu normele de poluare Stage IV. Puterea motorului este gestionată de către operator prin selectarea unuia dintre cele trei moduri de lucru diferite: ECO, Normal și Power, asigurând astfel cel mai bun cuplu și putere, dar şi o eficienţă crescută din punct de vedere al consumului de carburant.
În dotarea standard există și sistemul de oprire automată a motorului atunci când utilajul nu lucrează, astfel obținându-se o reducere importantă de combustibil și o uzură mai mică. Operatorii pot seta cu ușurință parametrii pentru această funcție de pe ecranul LCD din cabină.
În plus, un prefiltru de aer care nu are nevoie de întreținere îndepărtează automat reziduurile și separă mai mult de 99% din particulele de 20 microni, ceea ce extinde considerabil durata de viață a filtrului de aer. Compartimentul de răcire este echipat cu un ventilator hidraulic cu dublu sens, pentru a asigura o răcire foarte eficientă, cu o viteză variabilă de la 530 la 1.800 rpm, controlat de operator prin panoul de bord.
Transmisia este compusă dintr-un convertizor de cuplu legat la o transmisie automată Powershift pentru a produce o putere mare, rapoartele fiind optimizate pentru a evita şocurile. Axa faţă este echipată cu diferenţiale blocabile, ceea ce îi permite utilajului să ruleze uşor pe terenurile accidentate şi să fie evitată uzura excesivă a pneurilor. Cabina este una de ultimă generaţie, cu un spațiu de lucru modern și atractiv.
Confortul operatorului, legată și de siguranța utilajului
Scaunul Grammer ultra-confortabil, cu reglaj vertical şi orizontal şi încălzire este o caracteristică standard a noului încărcător. Materialele pentru interiorul cabinei au fost alese cu grijă pentru calitatea lor ridicată și pentru curățarea ușoară. În plus, bunurile conducătorului auto sunt la îndemână, datorită mai multor cutii de depozitare amplasate inteligent. Pentru a asigura un mediu de lucru sănătos, aerul cabinei este filtrat de două ori. Cabina îndeplinește, de asemenea, regulamentele ROPS/FOPS – cu o ieșire largă de urgență (situată pe partea dreaptă), facilitând evacuarea rapidă și ușoară atunci când este necesar.
O serie de caracteristici nou introduse au ca scop creșterea siguranței și vizibilității în și în jurul cabinei operatorului. De exemplu, în jurul acoperișului cabinei a fost instalat un mâner cu trei puncte de prindere, permițând operatorilor să se deplaseze foarte bine pentru a curăța ferestrele și pentru a efectua alte sarcini de întreținere. Toate aceste dotări suplimentare sunt importante pentru a lucra în siguranţă cu deșeuri sau alte materiale.
În interiorul cabinei există un nou panou de control ergonomic cu joystick, cu o rotiţă progresivă, care este activat numai pentru linia hidraulică auxiliară (a treia supapă de sens). Controlul FNR a fost mutat pe partea din spate a joystick-ului, printr-un comutator cu trei poziții, care este mult mai comod de folosit.
Oglinzile au fost echipate şi cu o pereche suplimentară de oglinzi convexe, utilajul deplasându-se în siguranţă mai mare pe şantier. Încărcătorul frontal DL280-5 are, de asemenea, un nou capac din oțel care poate fi blocat după încărcarea uleiului de transmisie. Atunci când zona de umplere a uleiului este blocat, acesta nu poate fi contaminat cu alte tipuri de ulei sau lichid, praf și alte substanțe care ar putea intra din greşeală.
Camera video oferă o imagine clară asupra a ceea ce se întâmplă în spatele mașinii pentru siguranţă, imaginile fiind proiectate pe ecranul din cabina utilajului. DL280-5 are sistemul de telematică DoosanConnect ca standard – oferind clienților siguranța prin faptul că poate localiza, proteja și monitoriza de la distanță parametrii de operare și de producție ai mașinii.