Producătorul polonez Dressta a început activitatea în anul 1902 ca o firmă internaţională ce activa în domeniul agriculturii, în paralel dezvoltând şi o serie de vehicule cu aplicaţii non-agricole. Astfel, în anul 1912 apar primele utilaje modificate din cele destinate lucrărilor agricole, special pentru activităţile din domeniul construcţiilor.
Însă, anul în care a început practice dezvoltarea primelor utilaje dedicate a fost 1928, când tractoarele produse au fost echipate cu un tren de rulare. Acestă soluţie a oferit un avans tehnologic, care coroborat cu utilizarea de motoare diesel a dus la începutul anului 1930 la producţia primelor utilaje 100% dedicate activităţii de construcţii.
În continuare, cererea pentru echipamente pentru construcţii a crescut constant, iar în anul 1944 compania a format o entitate separată, numită Divizia pentru Utilaje de Construcţii, dedicată exclusiv fabricării de tractoare pe şenile şi a motoarelor diesel. În perioada anilor ‘50, divizia de echipamente de construcţii a dezvoltat o gamă de camioane de şantier, scrapere şi sisteme de tractare a aeronavelor.
Anii următori au adus extinderea şi creşterea calităţii liniei de producţie a utilajelor pentru construcţii, prin utilizarea unor cutii de viteze modern sau a convertizoarelor de cuplu. Buldozerele pe şenile reprezintă principala linie de produse Dressta, aceasta oferind nouă modele de bază şi mai multe opţiuni privind sistemul de şenile, în funcţie de presiunea exercitată pe sol: standard, lung şi scăzută. Gama de modele începe cu TD-7M/R, acesta având o masă operaţională de aproximativ 7 tone, până la modelul TD-40E Extra cu o masă de aproape 68 t, incluzând lama semi U şi un sistem de scarificare cu prindere universală. Puterea motoarelor cu care sunt echipate variază între 55 şi 415 kW, cele mai populare modele din gamă fiind Extra TD-15M şi Extra TD-25M. Cu excepţia motoarelor, majoritatea componentelor sistemului de deplasare, cum ar fi trenul de rulare, convertizoarele de cuplu, sistemele mecanice de transmitere a mişcării, direcţia, dar şi transmisia finală sunt fabricate în Polonia.
Lansat în anul 2008, modelul TD-40E Extra este echipat cu o lamă în formă de U cu o capacitate de 22,8 mc, fiind construit pentru exploatările de tipul carierelor sau pentru proiecte de mare anvergură din domeniul construcţiilor, încorporând toate tehnologiile actuale. Acesta este propulsat de un motor QSK-19 Cummins Tier 3 ce dezvoltă 418kW şi oferă un cuplu impresionant de 2.379 Nm, forţa sa de tracţiune fiind de aproape 1.100 kN.
Buldozerul dispune de un sistem de control cu pilot automat, dar şi de un sistem automat de preselecţie ce oferă operatorului posibilitatea de a alege din mai multe moduri de operare. Opţional, poate fi echipat cu o lamă semi-U pentru lucrări grele, cu capacitate de 18,6 mc, lamă Full-U de 22,8 mc şi una pentru materiale precum cărbunele de 39,8 mc.
De asemenea, la comandă, poate fi echipat şi cu o super-lamă de 47 mc. Rezervorul său de combustibil, cu o capacitate de 1.362 litri îi permite o autonomie mai mare decât a altor modele similare de pe piaţă.
O cutie de viteze combinată cu un diferenţial dublu cu trei viteze, precum şi două viteze pentru schimbarea direcţiei oferă în total şase trepte înainte şi şase viteze inverse. Toate funcţiile de control sunt activate prin mişcarea unui singur joystick. Maneta acestuia are două butoane sus-jos ce permit schimbarea treptei de viteză.
Cabina standard oferă o vizibilitate excelentă datorită celor şase geamuri, dar şi un interior de lux. Aceasta este special antifonată, fiind separată total de compartimentul motorului. Activitatea curentă de întreţinere şi service se face mai simplu datorită unei platforme de acces situate în spatele utilajului, montată în apropierea rezervoarelor de carburant.
Astfel, schimbarea filtrelor de aer şi curăţarea ferestrelor din spatele cabinei se face acum foarte rapid. Sistemul de mentenanţă asigură un interval de schimbare a uleiului de 500 de ore, iar sistemul de condensare ce face parte din instalaţia de climatizare a fost mutat la partea din spate a acoperişului pentru un acces mai simplu.
Din punctul de vedere al mărimii, al doilea model de buldozer Dressta este TD-25M Extra, care a fost vândut la nivel mondial începând cu anul 2007.
Acesta este propulsat de un motor Cummins QSX-15 cu o putere netă de 277 kW, având o masă operaţională de 41,5 t. Poate fi utilizat, echipat corespunzător, pentru manipularea deşeurilor. Opţional, poate fi montat în spatele utilajului un sistem de scarificare cu unul sau mai mulţi dinţi. De asemenea, se pot monta mai multe variante de lame: de 9,6 mc semi-U; 11,5 mc Full-U; 5,7 mc în unghi, de 21 mc pentru de manipularea cărbunelui, de 20,6 mc semi-U şi 25,5 mc Full-U pentru depozitele de deşeuri.
Încărcătoarele frontale reprezintă de asemenea o componentă importantă a ofertei Dressta, fiind produse trei modele: 534E, 555C şi 560E Extra, de 21, 29 şi 42 t, putând fi dotate cu cupe cu capacităţi de 2,7; 4.2 şi respectiv, 5.7 mc. Motoarele Cummins furnizează puteri cuprinse între 169 şi 319 kW.