Ford Trucks se dovedește un concurent de talie grea pentru piața europeană de camioane. Dezvoltarea gamei sale de vehicule rutiere, specializate sau pentru transport comercial pe distanțe lungi se face pas cu pas, atenția fiind îndreptată în primul rând asupra calității pieselor, motiv pentru care aproape 90% din componente sunt produse în propriile fabrici, dar și spre implementarea tehnologiilor inovatoare, acestea oferind argumentele hotărâtoare în luarea deciziilor de către cumpărătorii europeni de camioane.
Iar piața europeană este una pretențioasă, complexă și dezvoltată tehnologic. Niciodată nu este suficient, nimic nu este definitiv, însă producătorul Ford Trucks știe cum să câștige cote de piață, chiar și pe segmentul de vehicule comerciale, unde modelul F-MAX a fost lansat recent, primind încă chiar de la lansarea sa, în anul 2019 recunoașterea presei de specialitate europene prin atribuirea prestigiosului trofeu “Trucks of the Year”.
EcoTorq – Economic și cu un Cuplu de putere mare
Motorul de 13 litri Ford Ecotorq este extrem de puțin poluant, respectând integral reglementările de mediu europenen Euro 6, fiind în același timp și economic, ceea ce totuși nu a surprins pe specialiști, aceștia având ca întotdeauna așteptări mari de la marca Ford. Consumul redus de combustibil, disponibilitatea permanentă a unui cuplu mare de 2.500 Nm, valabil chiar și la turații reduse, livrat fără probleme de cei 500 CP, ce permite menținerea unei viteze constante în pantă sau pe drumuri dificile, au fost argumente care au adus gamei F-MAX recunoașterea internațională.
Cutia de viteze automată ZF, utilizată în mod tradițional pentru a gestiona eficient întreaga putere a motorului, sa dovedit eficientă și la înălțimea cerințelor transportatorilor europeni, dar… totdeauna se poate și mai bine.
Un cuplu mai mare, un consum mai mic, o gestionare și mai eficientă a lanțului de putere, reprezintă saltul de la un camion bun la unul foarte bun, ceea ce este necesar pentru a deveni un competitor european redutabil pe piața transportului comercial de lungă distanță. Astfel se justifică investiția de 58 milioane EURO făcută de către Ford Trucks pentru a dezvolta propria cutie de viteze care să fie perfect sincronizată cu motorul de 13 litri, și care, normal, se numește EcoTorq.
5 ani de dezvoltare tehnologică, peste un milion de kilometri parcurși în teste și 230 ingineri au participat la dezvotarea noii cutii de viteze EcoTorq, care începând cu acest an devine disponibilă pe gama F-MAX. Astfel, Ford Trucks intră într-un club select și foarte exclusivit, care numără foarte puțini membri, a firmelor producătoare de camioane care au dezvoltat singure, integral, întreg lanțul cinematic de mișcare de la motor, cutie de viteze și până la punți.
EcoTorq, o cutie de viteze inteligentă
Integrarea a 90% din componente în propriile fabrici a permis producătorului Ford Trucks realizarea unui echilibru perfect între performanțe, siguranță rutieră și eficiență. Cu noua cutie de viteze, camioanele Ford vor putea să selecteze automat treapta de viteze din timp, ceea ce se numește tehnic o alegere predictivă, bazându-se pe informațiile primite de la sistemul GPS privind datele topografice precum și informațiile despre traseul ales. Astfel, software-ul motorului și software-ul transmisiei dovedesc că au o sinergie, lucrând în perfectă armonie.
Pentru pantele lungi, retarderul performant, dezvoltat special de către cel mai mare specialist în domeniu, compania Voith Turbo, poate menține o viteză constantă redusă chiar pentru perioade mai lungi de timp, fără a fi necesară utilizarea frânei de serviciu. Acesta este eficient și rapid, deoarece este montat pe partea de ieșire a transmisiei. Arborele de antrenare al retarderului este conectat la arborele cardanului vehiculului printr-un sistem mecanic cu agrenare treptată.
Astfel, frânarea se face fără uzură, retarderul având un sistem autonom de alimentare cu ulei și fiind integrat în sistemul de management al frânării. Datorită acestei tehnologii, intervalul dintre două intervenții tehnice devine mai mare, în plus costurile de întreținere se reduc considerabil, la fel și uzura sistemului mecanic de frânare.
Cele 16 trepte de viteză integrate în noua cutie EcoTorq permit o selecție mai adecvată a vitezei corecte care să aducă un consum minim de combustibil. Astfel, acesta poate selectea automat cea mai potrivită treaptă de viteză (sărind câteva trepte, 3 sau 4 când este necesar), viteza de schimbare a acestora fiind mai rapidă decât la transmisia actuală automată, cu 12 trepte.
Noua transmisie oferă și o manevrabilitate mai bună, mai ales în ambuteiaje sau atunci când camionul cuplează remorca sau este parcat, datorită unei funcții automate care permite deplasarea cu viteză foarte mică atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână.
Noua transmisie ECOTORQ – caracteristici tehnice
▪ Sistemul Ecoroll: Contribuie la economia de combustibil prin menținerea cutiei de viteze în poziție neutră la coborâre,
▪ Funcția Creep: este activată în momentul în care șoferul nu mai apasă pe pedala de frână și camionul se deplasează cu viteză foarte redusă și constantă, ceea ce reprezintă un avantaj din punct de vedere al manevrabilitatii,
▪ Schimbarea de viteze predictivă: selectează automat treapta de viteză corectă, bazându-se pe informațiile citite pe harta traseului care trebuie străbătut, pornind de la locația actuală,
▪ Actualizare software se face wireless: datorită sistemului de conectare automată ConnecTruck actualizările se fac de la distanță, fără a fi nevoie ca vehiculele să viziteze un punct de service.
▪ Diagnosticare de la distanță: starea transmisiei este ținută sub control permanent, eventualele probleme tehnice fiind detectate înainte de a merge la service.
Despre Cefin Trucks
Compania activează de aproape 25 de ani în sectorul auto, ca furnizor de produse și servicii integrate
pentru lumea transportatorilor profesioniști, fiind cunoscută ca unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule comerciale din România. În decembrie 2016, Cefin Trucks a fost numit unicul importator și distribuitor în România al Ford Trucks și din mai 2017 a început activitatea din acest nou rol.
In anul 2021, Ford Trucks a atins pragul de 2.000 de unități vândute în România, următorul său obiectiv fiind de 3000 de unități până la sfârșitul anului 2022 și păstrarea poziției de lider pe segmentul de construcții, cel al vehiculelor municipale, urmărind creșterea cotei de piață pentru segmentul comercial reprezentat de F-Max.
Despre Ford Trucks
Ford Trucks este unul dintre cei mai mari producători internaționali de camioane de mare tonaj din lume. Acesta produce o gamă largă de vehicule, inclusiv tractoare, camioane de construcții și camioane de distribuție cu o greutate de peste 16 tone. Rezultatele dovedite ale calității, durabilității și eficienței vehiculelor comerciale Ford stau la baza strategiei internaționale a produselor Ford Trucks. La Ford Trucks, se întrepătrund mai mult de jumătate de secol de proiectare și experiență de producție cu expertiza în dezvoltarea de produse specifice pieței, pentru a construi principalele componente ale vehiculelor, inclusiv motoarele noi.