Ca să ajungă dintr-un sistem solar în altul, căpitanul Picard, alături de nelipsitul Number One, făcea un semn cu degetul spre înainte și rostea cuvântul magic: „Engage“. Și cum de la punctul A la punctul B distanţa era de ordinul miilor de ani lumină, motoarele navei spaţiale curbau spaţiul, apropiind cele două puncte. Cu cât erau mai apropiate, cu atât raza de curbură era mai mare, iar unitatea de măsură a razei se numea warp.
Regia tradiţionalei conferinţe de presă de început de an de la Ministerul Transporturilor a avut și de această dată un pronunţat caracter fantastic, pe de o parte povestindu-se lucruri uimitoare despre drumurile noastre, kilometrii de autostradă înșirându-se frumos pe hârtie, sute și chiar mii, pe de altă parte nici unul din cei prezenţi în sală necrezând o iotă din cele spuse. Căpitanul Picard, la prezidiu, cu degetul ridicat, creștea tensiunea ultimului Number One de la minister care parcă aștepta cuvântul magic să se apuce de turnat kilometru după kilometru de autostradă. Un moment de maximă emoţie, care a fost brusc temperat de o exprimare de această dată mult mai prudentă, a comandantului deja trecut prin doi ani de lupte interstelare, ani în care a ameninţat că se urcă pe utilaje, că doarme în cort pe Comarnic-Brașov, și care acum dorește sau propune un pact politic pe autostrăzi. Pe scurt, nu ne apucăm de lucru dacă nu sunt de acord toate partidele politice. Care partide au fiecare propriile idei și interese pe unde să treacă autostrăzile de hârtie, și care partide, este evident de pe acum, că nu o să fie de acord cu planurile celor de la putere.
Deci, dacă nici anul acesta nu se construiește nimic, Picard și Number One nu au nici o vină, ci extratereștrii precum romulanii sau klingonienii care nu vor binele omenirii. Și doar li s-a explicat pe limba lor cum stă treaba cu autostrăzile, care au trecut în câteva luni prin starea de expres și au ajuns apoi fazate. Dacă nu știţi cum sunt autostrăzile fazate, pot să vă spun că acest cuvânt vine în urma experienţei din ultimii doi ani, când CNANDR a ajuns de la faza pe Ministerul Transporturilor la faza pe guvern, la Marile Proiecte, și de curând a revenit la faza iniţială. Dar cea mai tare fază a CNADNR este chiar bugetul său, de aproximativ 1,5 miliarde EUR pe an, care este în fiecare an cheltuit cu viteză supraluminică. Adică, așa cum am explicat mai sus, pentru specialiștii în domeniu, începutul anului reprezintă momentul zero pentru cheltuirea banilor, iar aceștia dispar cu o viteză de mai mulţi warp.
Astfel, am demonstrat că banii pe autostrăzi se cheltuie fără a construi mare lucru datorită curburii universului. De vină este Big Bangul sau pentru cine nu cunoaște termenul, originea…
De asemenea, despre Master Plan și alte planuri de la CNADNR puteţi citi în acest număr al revistei, un articol scris de către corespondentul nostru la Ministerul Transporturilor.