Investiții 2022: trenuri cu hidrogen de un miliard de euro, studii teoretice pentru trenuri de mare viteză de încă 120 milioane și 16 milioane pentru repararea infrastructurii rutiere a României – asta este clasa noastră politică.https://danpavel.blog/jumatate-din-calea-ferata-a-romaniei-reprezinta-fier-vechi/
Tichie de mărgăritar ne mai lipsea, dar asta este… oamenii noștri politici ăștia sunt și degeaba ne enervăm. Ici o șmecherie de studiu de 120 milioane de euro pentru un tren super rapid către Ungaria, colo o alta de un miliard pentru niște garnituri de tren care merg cu hidrogen pe aceleași linii ferate… .
Care sunt cele mai moderne linii de cale ferată? Cele de la București la…. București, sau pe aproape, la aeroport la Otopeni. Deci, putem pune câteva trenuri pe hidrogen care să meargă din juma în juma de oră, și care în plus nu poluează. Acum, că trenurile vor costa mai mult decât calea pe care rulează nu pare prea important.
Am numai câteva curiozități: de unde se alimentează? Cum producem hidrogenul comprimat la presiunea necesară? Cât o să coste infrastructura necesară, mai ales că nu prea avem mare necesitate de hidrogen… probabil că astea vor fi alte costuri, pe lângă miliardul deja prevăzut de minister.
Știți de că de exemplu s-au alocat penru reparații de cale ferată numai 80 milioane lei? Cam 16 milioane de euro. Ceva sună a nebunie aici. Până și oamenilor politici le sună ceva în neregulă, iar lor știm cu toții că nu le spune nimeni ce au de făcut, așa că au hotărât să pună de un plan de refacere a infrastructuii feroviare care va demara … anul trecut în 2021 și se va termina în 2030 de nu mai puțin de 5,2 miliarde de euro.
Interesant că banii vin de la UE din fonduri nerambursabile, din împrumuturi și din bugetul de stat… dar în ce procent ? o altă mare necunocută pentru toată lumea.
Și uite așa, de la o șmecherie la alta, amatorii din politică se fac că mai toacă niște bani, mai învârt niște contracte. Doar ei nu merg cu trenul… au mașini de lux, avioane, elicoptere și mașini cu girofar.