OnlineUtilaje pentru construcţiiUtilaje terasiere

Excavatorul hibrid Komatsu HB215LC-1 în Antarctica

Tradiția japoneză în ceea ce privește tehnica de vârf și protejarea mediului este binecunoscută, producătorul de utilaje Komatsu, unul dintre liderii mondiali de necontestat în domeniu, fiind un deschizător de drumuri în ceea ce privește implementarea tehnologiilor hibride în domeniul mașinilor de construcții. Cu un plan de dezvoltare bine pus la punct, Komatsu avansează pe un drum nou în domeniul construcției de utilaje, excavatoarele și buldozerele cu acționare hibridă realizate de către producătorul japonez lucrând deja pe diferite șantiere din întreaga lume.

Cele peste 1.900 excavatoare cu propulsie hibridă produse de către Komatsu în întrega lume demonstrează că acest tip de utilaje nu mai reprezintă o promisiune de viitor, ci au devenit o realitate, prin prezența lor pe șantiere de pe toate continentele. Pentru a demonstra fiabilitatea noilor tehnologii și capacitatea de lucru în condiții oricât de dure, producătorul japonez a ales o provocare extremă: Komatsu Europe International a donat Fundației Polare Internationale un excavator hibrid nou, model HB215LC-1.  Distribuitorul oficial Komatsu în Belgia, compania BIA n.v a furnizat accesoriile pentru utilajul care va fi transportat pe mare până în Antarctica, pentru a lucra la stația polară Princess Elisabeth.

Excavatorul HB215LC-1 a fost predat pe data de 27 noiembrie, la Fleurus, în Belgia, viitorilor utilizatori, Fundația Polară Internațională, în cadrul unei ceremonii la care au luat parte Keiko Fujiwara, CEO și Managing Director Komatsu Europe și reprezentanți din top management ai BIA, Komatsu și ai Fundației Polare Internaționale. Stația Princess Elisabeth, locul unde va lucra noul excavator hibrid este prima stație polară din lume cu zero emisii poluante, din acest punct de vedere alegerea acestui utilaj fiind perfect justificată.

Excavatorul hidraulic HB215LC-1 face parte din cea de-a doua generație de utilaje hibride echipate cu tehnologie Komatsu de vârf. Acest excavator se poate lăuda cu performanțe impresionante, precum reducerea cu aproximativ 25% a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 în comparație cu un excavator tradițional.

Echipamentul donat Fundației Polare Internaționale a fost pregătit și echipat pentru a lucra la stația Princess Elisabeth, de către echipa BIA la sediul companiei din Fleurus. Directorul tehnic al stației, dar și operatorul utilajului au beneficiat de pregătire tehnică și practică pentru a asigura o funcționare a excavatorului la parametri optimi. Pe 2 decembrie, excavatorul hibrid a fost încărcat la bordul navei “Mary Antartica”, acostată în portul Zeebrugge, în Belgia. Vasul va ajunge la destinație pe 15 ianuarie 2014, după o escală la Cape Town, în Africa de Sud, pe 21 decembrie. După aceea, utilajul Komatsu va fi transportat la stația Princess Elisabeth, aflată la o distanță de 240 km.

Fundația Polară Internațională a fost fondată în 2002 de către exploratorul belgian Alain Hubert, profesorul Hugo Decleir și profesorul André Berger și sprijină cercetarea științifică pentru o mai bună cunoaștere a regiunii polare, promovarea de acțiuni informate referitoare la schimbările climatice și dezvoltarea sustenabilă a societății.

Stația Princess Elisabeth, localizată în Utsteinen Nunatak, Queen Maud Land (71.57°S 23.20°E), este singura bază cu zero emisii poluante din Antarctica, funcționând exclusiv cu energie solară și eoliană prin intermediul unei micro rețele “verzi”. Aceasta este o stație de cercetare științifică polară proiectată, construită și operată de Fundația Polară Internațională și funcționează din 15 februarie 2009. Este prima stație polară care combină materiale de construcții prietenoase cu mediul, utilizare de energie “verde” și eficientă, optimizarea consumului de energie al stației și tehnici de management al deșeurilor ingenioase.

Komatsu HB215LC-1 –viitorul în prezent

Cu o greutate de operare de 21.220 kg și dimensiuni ale cupei ce pot varia între 0,8 și 1,05 mc, Komatsu HB215LC-1 poate fi încadrat în clasa de excavatoare de 21 tone, oferind însă utilizatorului un consum mai mic cu 25% față de un utilaj clasic și emisii de CO2 cu mult mai mici, comparativ cu un utilaj similar dotat cu un motor de ultimă generație.

Modelul face parte din a doua generație de utilaje hibride produse de Komatsu și este un produs revoluționar, ilustrativ pentru tehnologiile acestui început de mileniu. Acesta aduce avantaje unice pentru utilizator. Operatorul beneficiază de o cabină unică, extrem de spațioasă și prietenoasă, standardele de siguranță și fiabilitate fiind și ele absolut unice. În schimb, piesele de uzură, sistemele de control, brațul, șasiul sunt identice cu cele ale unui utilaj standard Komatsu PC210-8, acestea putând fi înlocuite în cazul unui accident sau datorită uzurii în timp cu cheltuieli minime și într-un timp foarte scurt.

Sistemul de putere Komatsu Hybrid System include un motor electric pentru rotire, un condensator ce are sarcina de a prelua și stoca energia electrică și un motor diesel Komatsu de 141 CP. „Cheia“ întregului sistem hibrid este reprezentată de sistemul Komatsu Ultra Capacitor, un condensator ce acumulează energia produsă în timpul perioadei de frânare a sistemului de rotire și care o eliberează spre motorul electric instantaneu, atunci când este nevoie ca acesta să pună în mișcare utilajul.

Similare

1 din 919