Grupul Femern Link Contractors a semnat cu guvernul danez contractele pentru proiectarea și construirea celui mai mare tunel submarin rutier și feroviar din lume, care va lega Danemarca de Germania.
Valoarea celor trei contracte semnate se ridică la suma de 3,4 miliarde de euro și va acoperi construcția tunelului și producerea elementelor prefabricate, precum și construcția structurilor portalurilor, a centrelor de taxare, a podurilor și a bordurilor.
Tunelul va avea o lungime de 18 km și va conecta regiunea Lolland Falster din Danemarca, cu regiunea Schleswig Holstein din Germania. După finalizarea proiectului, distanța dintre coastele germane și cele daneze va putea fi parcursă în doar 10 minute cu mașina și 7 minute cu trenul, față de o oră cu feribotul sau 160 km cu mașina cât este necesar în prezent.
În total, întregul proiect va costa aproximativ 7-8 miliarde de euro.
Consorţiul Femern Link Contractors include companiile Vinci Construction Grand Projets, Per Aarsleff Holding, Soletanche Bachy International, CFE, Wayss und Freytag Ingenieurbau, Max Bogl Stiftung, BAM Infra şi BAM International.