Unul dintre cei mai importanți constructori mondiali de utilaje terasiere, CASE Construction, este de asemenea și un deschizător de drumuri în domeniu, primele sale gredere fiind lansate pe piață în anul 1934. De altfel, grederele CASE au fost primele din lume echipate cu un sistem de ghidare automată a lamei și cea mai bună tracțiune integrală din clasă. Dotate cu un un motor puternic FPT Stage V ce include tehnologia Hi-eSCR, grederele din seria C necesită timpi scurți de întreținere datorită unor caracteristici constructive de calitate, precum inelul de rotire capsulat.
CASE îmbunătățește permanent performanțele de lucru ale grederelor sale din seriile 836C și 856C, în anul 2023 introducând, de exemplu, noua cabină Low-profil care asigură un transport ușor al utilajului de la un șantier la altul pe un trailer, fără a depăși înălțimea maximă de gabarit admisă precum și noul sistem de control și comandă cu joystick. Acesta oferă acum un control exact al lamei principale de lucru, împreună cu mai multe îmbunătățiri ale sistemului de direcție. Astfel, grederele din seria C care lucrează deja pe șantiere din întreaga lume, oferind performanțe de lucru foarte bune, sunt acuma și mai eficiente și mai exacte, asigurând obținerea unor lucrări de calitate într-un timp și mai scurt.
Configurarea funcției de control a lamei “plug and play”
Grederele din seria 800 de la CASE sunt eficiente nu numai datorită tehnologiilor de ultimă generație încorporate, dar și datorită posibilității de a putea fi configurate din fabrică direct pentru anumite aplicații specifice. Astfel, de multe ori se pune problema de a muta o cantitate mare de pământ, dar de a asigura și o suprafață de calitate, fără a uita însă de faptul că operatorul reprezintă de fapt elementul esențial care poate face diferența, indiferent de calitatea utilajului.
Până acum, deoarece toate grederele CASE din „seria 800” sunt complet echipate din fabrică cu sistemele de bază de comandă, cablurile și suporții necesari pentru a oferi cele mai bune soluții de control ale lamei. Este o adevărată soluție „plug and play”: clientul trebuie doar să instaleze senzorii suplimentari specifici necesari pentru controlul lamei 2D sau 3D împreună cu afișajul din cabină și sistemul de control al lamei este gata de funcționare.
Kitul de pregătire SiteControl este compatibil cu diferite tipuri de sisteme de control al lamei: Sonic, Laser, GPS sau Universal Total Station. Sistemul automat de control al lamei permite chiar și unui operator mai puțin calificat să obțină o putere de lucru mare și constantă de la grederul CASE, putând duce la final mai rapid activitățile de șantier printr-un număr mai mic de treceri și prin transportul unei cantități optime de material. De asemenea, un operator cu experiență va beneficia din plin de toate oportunitățile sistemului automat de lucru, lucrând mai rapid și într-un mod total independent. În consecință, costurile operaționale ale grederului, care implică consumul de combustibil, orele de funcționare ale utilajului și costurile de întreținere sunt mult reduse.
Cu ajutorul CASE SiteControl, fiecare utilizator poate muta cu ușurință componentele sistemul automat de comandă și control a lamei de la un utilaj de construcții la altul.
Sistem de comandă prin joystick
Controlul lamei de lucru și al deplasării grederului cu ajutorul unor joystick-uri cu comandă electro-hidraulică oferă operatorului un mod de lucru modern, eficient și simplu. Joystick-urile cu control electro-hidraulic sunt încorporate în cotierele scaunului operatorului, acestea fiind la rândul lor reglabile.
Fiecare joystick este echipat cu mai multe comutatoare rotative și butoane, permițând controlul exact al funcțiilor hidraulice de lucru și de direcție. Consola laterală reproiectată conține comutatoare suplimentare care asigură reglaje ale echipamentelor de lucru în funcție de necesitățile operatorului.
Noul sistem Joystick Steering permite operatorului să conducă utilajul folosind numai joystick-ul din partea stângă. Toate comenzile de direcție, inclusiv virarea roților din față, înclinarea unghiului articulației cadrului și setarea înclinării roții de mare diametru sunt disponibile prin joystick. De asemenea, noua funcție RTC are funcția de a readuce toate comenzile de direcție înapoi, pe poziția centrată, prin simpla apăsare a unui buton. Aceasta permite controlul utilajul fără a fi nevoit să-și ia mâinile de pe manetele joystick-ului, reducând efortul acestuia și crescând productivitatea.
Noua funcție Confort Steering, când este activată, reduce numărul de rotații ale volanului necesare pentru a întoarce complet utilajul. Aceasta are rolul de a controla mai exact volanul, în special în cazul mișcărilor de precizie, întoarcerile complete ale grederului putând fi realizate mult mai ușor, cu doar o mică rotire a volanului.
Funcția Comofort Steering reunește diferitele comenzi legate de direcție într-o singură funcție de control. Odată activate, direcția roții din față, articulația cadrului și înclinarea roții de mare diametru lucrează împreună în timp ce operatorul rotește volanul sau mișcă joystick-ul. Această funcție oferă operatorului posibilitatea de a efectua viraje strânse fără a fi nevoit să se gândească la ce comandă pentru direcție să folosească.
În plus, cu ajutorul funcției TwinLift (ridicare sincronizată) activată, operatorii au posibilitatea de a acționa ambii cilindri de ridicare folosind doar joystick-ul din dreapta. TwinLift face ca operatorul să corecteze mai ușor poziția lamei de lucru fără a fi nevoie să lucreze cu ambele joystick-uri. Această caracteristică ajută, de asemenea, operatorul atunci când nivelează o pantă mai largă, deoarece operatorul poate ridica pur și simplu lama de lucru cu ajutorul unui singur joystick pentru a repoziționa utilajul pentru următoarea trecere.
Transmisia ERGOPOWER cu convertizor de cuplu
Schimbarea treptei de viteză automată în mod continuu, fără smucituri, contribuie la creșterea gradului de concentrare a operatorului și optimizează performanțele mașinii, permițând motorului grederului să lucreze pe cea mai productivă zonă a curbei de putere. Funcția de schimbare continuă a treptei de viteze combinată cu convertizorul de cuplu permite o utilizare flexibilă și rațională a puterii motorului.
Diferențialul automat „no-Spin” transferă instantaneu cuplul de putere de la anvelopa care alunecă la roată cu o aderență mai bună. Sistemul nu necesită nicio intervenție a șoferului, permițându-i acestuia să se concentreze asupra controlului lamei.
Noile tehnologii cresc eficiența și reduc consumul
Designul lamei de lucru permite un control deplin al operatorului asupra poziționării sale în timpul lucrului, inelul de mare diametru pe care este montată aceasta și care este responsabil cu rotirea sa precisă este încapsulat, cu un nivel redus de frecare, acesta fiind la rândul său montat pe role care permit o rotire fără șocuri. Astfel, acesta nu necesită ungere și nici întreținere. Designul modern al lamei are ca rezultat mai puține puncte de ungere, cu efecte directe asupra scăderii timpului de întreținere, evitând de asemenea înlocuirea periodică a pieselor de uzură care se degradează în timpul lucrului, ceea ce aduce, în final, costuri mai mici necesare întreținerii.
Un cadru de susținere în formă de A elimină influența forțelor laterale care apar în timpul lucrului în momentul în care lama funcționează cu poziționare decalată, suportul central putând fi setat din sistemul hidraulic pentru a lucra în cinci poziții diferite. Operatorul poate roti lama cu peste 90° pe fiecare parte, fără o acționare mecanică suplimentară, ceea ce reduce uzura echipamentului de lucru și asigură o finisare superioară a suprafețelor.
Toate grederele din seria C sunt echipate cu motoare FPT de ultimă generație cu 6 cilindri și capacitate de 6,7 litri. Acestea sunt proiectate special pentru greder, unde răspunsul rapid al cuplului este esențial pentru menținerea unui nivel ridicat de productivitate. Sistemul Dual Power oferă o putere crescută a motorului de la treapta a 4-a la a 6-a. În cazul modelelor 836C și 836C AWD, motorul dezvoltă 102 kW (138 CP) de la treapta 1 până la a treia, crescând la 115 kW (156 CP) de la treapta a 4-a până la a 6-a. La modelele mai mari 856C și 856C AWD, motorul dezvoltă 129 kW (173 CP) în primele 3 trepte, și 142 kW (190 CP) în următoarele 3 trepte.
Avantaje pentru un operator eficient
Toate utilajele din seria C dispun de o cabină ROPS/FOPS joasă, Low-profil, de nouă generație, montată înspre spate, cu scaun încălzit și suspensii pneumatice, care oferă cele mai bune nivel posibil de confort și vizibilitate pentru operator, menținând în același timp o înălțime de gabarit redusă a grederului. Geamurile mari, cu tentă întunecată oferă o vizibilitate excelentă în jurul utilajului, operatorul având o vizibilitate perfectă asupra lamei din poziția șezând. Cameră retrovizoare cu ecran pe bord oferă un grad sporit de siguranță sporit pentru mersul înapoi.
Principalele specificații tehnice
CASE 836C – 836C AWD
Greutate operațională 11.701-12.800 kg
Motor FPT Hi-eSCR2, Stage V
Două niveluri de putere 102/115Kw
Cuplu maxim la 1.400 rpm 725 Nm
Lățimea lamei 2.440/3.050/3.355 mm
Transmisie full-Powershift cu 6 trepte în față și 3 înapoi
CASE 856C – 856C AWD
Greutate operațională 14.976-16.650 kg
Motor FPT Hi-eSCR2, Stage V
Două niveluri de putere 129/142kW
Cuplu maxim la 1.400 rpm 850 Nm
Lățimea lamei 3.350/3.665/3.960 mm
Transmisie full-Powershift cu 6 trepte în față și 3 înapoi