Cu ajutorul modulelor heavy-duty Goldhofer, furnizate de către compania Trans A.D.M., Universal Transport a reuşit ducă la îndeplinire o provocare uriaşă în materie de transport agabaritic: să livreze părţile componente ale unei benzi transportoare Vettenfall F60 către o carieră din Nochten. În această zonă din Saxonia, banda transportoare F60, cunoscută şi ca „Turnul Eiffel răsturnat”, este în folosinţă, aproape fără întrerupere, încă din 1976. În toată această perioadă, aceasta a reuşit să transporte peste 3,6 miliarde de metri cubi de material pentru a face loc celor 800 de milioane de tone de lignit.
Mai devreme sau mai târziu însă, chiar şi giganţii încep să dea semne de oboseală. Pentru a se asigura că F60 va mai putea fi operaţională multă vreme de acum încolo, specialiştii au decis că este timpul pentru o inspecţie generală, care a început în 2007. În 2014, aceștia au hotărât că a venit timpul să înlocuiască două dintre piesele principale ale maşinii, egalizatorul şi sistemul de cilindri. Cele patru drumuri necesare au fost asigurate de către compania specializată Universal Transport, care a folosit mai multe module Goldhofer, furnizate de Trans A.D.M. Înainte, însă, a fost necesară o lungă şi minuţioasă muncă de pregătire şi de calcule. Pentru a face loc modulelor care transportau piesele uriaşe a fost nevoie chiar de nivelarea şi tasarea a patru kilometri de drum prin carieră.
Cântărind 193 de tone şi având dimensiunile de 12,70 x 12,20 x 2,71 metri, masa cu cilindri a fost cel mai uşor de manevrat. Pentru realizarea acestui lucru, Universal Transport a folosit un camion cu patru axe şi un modul cu 14 axe Goldhofer THP/UT. Pentru egalizatorul care cântărea 228 de tone (+23 de tone greutatea cadrului de transport) şi avea dimensiunile 39,63 x 13,12 x 4,99 metri, compania a folosit un vehicul modular cu 20 de axe. Mai exact, configuraţia aleasă pentru acest vehicul a fost: 6 axe PST-SL, 4 axe THP-SL şi 10 axe THP-LTSO. Iar pentru un transport 100% sigur, specialiştii au decis să construiască un cadru care să ţină ferm încărcătura. Graţie planificării atente, care a presupus nenumărate schiţe, calcule pentru încărcătura fiecărei roţi şi găsirea punctelor ideale de ancorare, toate cele patru „curse” au decurs fără probleme. Chiar şi noul egalizator, de 40,10 x 13,12 x 4,99 metri şi o greutate de 315,6 tone (+24 de tone greutatea cadrului de transport) a ajuns în carieră conform planificării. Abilitatea modulelor de a fi manevrate la centimetru şi-a demonstrat eficienţa în clipa în care au fost poziţionate perfect pentru montajul pe F60. Mulţumită rapidităţii cu care s-au făcut transporturile şi a lipsei de incidente, banda transportoare F60 a fost scoadă din producţie doar 13 săptămâni. Aceasta este perfect operaţională încă din luna iulie a anului trecut.
Un trailer extensibil… de mare capacitate
O altă provocare pe măsura Goldhofer a venit de la compania Faber Bau, din Germania. Aceasta a solicitat realizarea unui semitrailer capabil să transporte 42 de tone, dar care să poată fi extins până la 12,8 metri. „Platforma extensibilă este un avantaj uriaş pentru noi, căci astfel putem transporta maşinile de turnat asfalt, nu doar clasicele excavatoare, buldozere sau cilindri compactori”, a declarat Markus Kasper, unul dintre liderii Faber Bau. În acelaşi timp, pentru a evita nevoia de permise speciale, lungimea totală a semitrailerului nu avea voie să depăşească 16,5 metri. „Îndeplinirea simultană a ambelor condiţii a fost o reală provocare, dar, în colaborare cu noi, inginerii Goldhofer au reuşit imposibilul. Şi au făcut o treabă de minune!”, mai spune Markus Kasper.
Astfel, trailerul cu patru axe STZ-L 4 A RM a ajuns să fie pus la muncă, fiind tras de un camion Scania R730. Faber Bau a mai achiziţionat şi un semitrailer cu trei axe, STZ-L 3 A RM care, de asemenea, nu are parte de menajamente. Nu a fost însă prima colaborare dintre cele două firme. „Noi ştim că Goldhofer reuşeşte să ofere produse şi servicii de înaltă calitate, iar îmbinarea celor două aspecte enumerate este un avantaj uriaş pentru noi”, mărturiseşte Markus Kasper. Faber Bau este o companie cu multă experienţă în sectorul construcţiilor şi reparaţiilor de drumuri, având sediul în Alzey-Germania. Din 2010, această firmă este membră a French Eiffage Group, unul dintre cei mai mari furnizori europeni de servicii, grup care a raportat în 2015 vânzări de 13,9 miliarde de euro. Cu puncte de lucru şi în Dresda, Trebbin, Drebach şi Schlierschied, Faber Bau a reuşit în 2015 să obţină vânzări de 151 de milioane de euro. Compania are peste 800 de angajaţi.