Cu un stand de 1.450 metri pătrați, Grupul Faymonville a prezentat mai multe noutăți în premieră mondială absolută, dovedind încă o dată capacitatea sa inovativă, precum și faptul că este unul dintre cei mai mari producători europeni de trailere și platforme speciale de transport.
Cele trei mărci din componența constructorului mondial: MAX Trailer, Faymonville și Cometto au realizat un adevărat show, specialiștii lor prezentând vizitatorilor calitățile trailerelor și echipamentelor în cadrul unor demonstrații unice.
MAX Trailer – patru trailere gata pentru orice transport
În România MAX Trailer este cel mai apreciat nume printre transportatorii, acesta dominând an după an segmentul de piață destinat transporturilor speciale și agabaritice. Această preferință nu este cu siguranță întâmplătoare, marca MAX Trailer revoluționând sectorul transporturilor de mare capacitate pe întreg continentul european, în special datorită dezvoltării conceptului de construcție modulară, care permite utilizarea aceluiași trailer de bază pentru diferite tipuri de sarcini.
La München au fost expuse patru trailere diferite, care au subliniat diversitatea gamei MAX Trailer dar și eficiența sa. Astfel, pentru sectorul construcțiilor grele a fost prezentat modelul de trailer MAX410 cu 5 osii, special adaptat pentru transportul contra-greutăților macaralelor.
Un alt model, MAX100, cu platformă telescopică, conceput pentru a fi extrem de versatil, este prevăzut cu două rânduri de alveole pentru roțile utilajelor de construcții sau din agricultură, precum și un spațiu central pentru brațul unui excavator. Astfel, chiar și utilajele de mare tonaj pot fi transportate fără a depăși dimensiunile de gabarit ale drumurilor de acces.
Din seria de succes a trailerelor cu podea coborâtă, a fost ales pentru a fi prezentat la Bauma modelul MAX510, versiunea constructivă cu trei axe pendulante.
Nici platformele nu au lipsit din stand, fiind prezentat în premieră mondială modelul MAX600 cu 2+2 axe cu platformă de încărcare și spațiu pentru brațul excavatorului.
Faymonville – o gamă incredibilă de trailere
Pentru transportatori, activitatea de zi cu zi presupune o flexibilitate din ce în ce mai mare, astfel că și soluțiile de transport trebuie să se adapteze la această piață. Faymonville a demonstrat că poate oferi trailerele configurate în funcție de fiecare cerință de transport, prin expunerea mai multor game constructive.
În stand a putut fi văzut trailerul MultiMAX cu 6 axe cu jgheab adânc pentru brațul de excavator și care, datorită axei pendulante joase PA-X, asigură o înălțime de încărcare scăzută, de numai 790 de milimetri.
Tot din gama de trailere MultiMAX a fost prezent și modelul cu 4 axe, care a ieșit în evidență prin platforma sa de încărcare extensibilă hidraulic. Acum câțiva ani, Faymonville a fost primul constructor de pe piață care a adus această tehnologie pentru transporturile speciale: astfel, cu o simplă apăsare de buton, se face trecerea continuă de la 2.540 de milimetri la 3.200 de milimetri, adaptându-se în funcție de utilajul de transportat.
Trailerul cu podea joasă 1+3 GigaMAX, prezent de asemenea la Bauma, se caracterizează prin axul pendulant integrat în gâtul de lebădă. Combinația constructivă adusă de 3+5 VarioMAX Plus permite transportul unor sarcini foarte mari. Datorită punții de sprijin a excavatorului, utilajele pe șenile pot fi transportate suspendate cu o gardă minimă la sol. Dar cea mai interesantă tehnologie pentru utilizator este cea oferită de punțile joker, ce pot fi integrate în structura trailerului în funcție de sarcina transportată, reducând astfel încărcarea pe axă.
Semi-trailerul hidraulic MultiMAX Plus reprezintă cea mai bună aplicație practică a tehnologiilor mobile de ridicare și acces la înălțime, demonstrând cum pot fi acestea utilizate rapid și flexibil. Platforma sa de încărcare a sarcinilor se ridică și poate coborî hidraulic. Trailerul are o masă proprie optimizată și o capacitate mare de încărcare. Datorită platformei drepte, cu un unghi mic la nivelul gâtului de lebădă, chiar și utilajele grele cu garda la sol joasă pot fi urcate și transportate foarte ușor, înălțimea de încărcare rămâne scăzută.
Platforma autopropulsată ModulMAX AP-M pentru sarcini grele și direcție mecanică combină modul de deplasare tractat cu modul autopropulsat independent. Axele motoare pot fi pornite sau oprite, putând atinge o viteză maximă de 40 km/h. Operatorul nu trebuie să oprească convoiul pentru a executa aceste manevre, așa cum se întâmplă cu alte modele similare de pe piață. Dacă se ia în considerație și forța de tracțiune ridicată asigurată de sistemul motor, această platformă este unică pe piață din punctul de vedere al performanțelor.
ModulMAX AP-M a reprezentat o altă premieră mondială în cadrul Bauma, acesta fiind expus împreună cu un sistem special ce poate fi utilizat la transportul elicelor sistemelor eoliene cu o lungime de până la 100 m.