De curând Hyundai Construction Equipment a dezvăluit publicului de specialitate noua sa linie de excavatoare pe roți din seria A, dotată integral cu motoare diesel EU Stage V. Toate cele patru utilaje care fac parte din aceasta, cu greutăți cuprinse între 14 și 23 t, au primit un motor Cummins din noua generație, cu un grad de poluare extrem de redus și un sistem de tratare a gazelor arse combinat, care nu necesită EGR pentru recircularea lor, dar care asigură o productivitate unică pentru clasa lor.
Un utilaj pentru fiecare aplicație
Noua serie de excavatoare pe roți este deschisă de modelul HW140A, cu o masă de 14.900 kg pentru varianta constructivă cu un singur braț și de 15.860 kg pentru cea cu braț principal articulat. Această mașină are cea mai mare parte a trenului de rulare și a structurii sale superioare similare cu modelul următor în clasă, Hyundai HW160A, care are o masă proprie de 17.580 kg, respectiv 18.390 kg.
Următorul model, HW170ACR este oferită exclusiv cu un braț articulat și cântărește 18.810 kg, acesta remarcându-se printr-o rază de rotire redusă. Gama de utilaje este completată de HW210A, acesta cântărind 22.270, respectiv 23.665 kg.
Motoare Stage V cu emisii reduse
Toate modelele Hyundai HW140A, HW160A și HW170ACR sunt prevăzute cu un motor diesel Cummins B4.5 de 4,5 litri care înlocuiește motorul mai mare de 6,7 litri, ce face parte din generația anterioară. Echipat cu un turbocompresor cu supapă de presiune, acest motor compact are un sistem de eșapament Flex-Module care include un catalizator de oxidare pentru diesel (DOC), un filtru de particule diesel (DPF) și o reducere catalitică selectivă (SCR). Nu este necesară recircularea gazelor de eșapament (EGR), reducându-se astfel costurile pentru clienți.
Deși mai compact decât predecesorul său, motorul din noua generație este mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. În ciuda reducerii volumului motorului, noua gamă de utilaje beneficiază de o putere crescută, HW140A, HW160A și HW170ACR putând să se bazeze acum pe 173 CP, comparativ cu cei 156 CP ai generației anterioare HW140. Circuitul hidraulic are ca element principal o pompă Rexroth, cu sistem Load Sensing integrat, care reglează debitul de ulei hidraulic în funcție de efortul care trebuie livrat la nivelul cupei.
Toate cele trei utilaje au un modul de răcire în trepte, complet reproiectat, cu o întreținere mai simplă. Ventilatorul de răcire hidraulic reversibil este acum oferit în dotarea standard, reducând riscul de supraîncălzire și timpii de nefuncționare ai utilajului, atunci când este oprit pentru operațiuni de curățare și întreținere.
Argumente pentru o construcție robustă
Axa de rotire și șasiul excavatoarelor HW140A și HW160A au fost deplasate în față cu 100 mm, sporind astfel stabilitatea utilajului. În plus, partea dreaptă a părții rotitoare a fost avansată cu 150 mm pentru a oferi un spațiu suplimentar rezervorului de combustibil. Partea stângă a fost și ea deplasată înainte cu 230 mm pentru a îmbunătăți vizibilitatea din cabină și pentru a oferi un spațiu suplimentar compartimentului motor. Raza de rotire a părții din spate a utilajelor model HW140A și HW160A, prevăzute cu o contragreutate standard a fost, de asemenea, deplasată cu 200 mm, reducând astfel structura în consolă din spatele utilajului, fiind astfel mai manevrabil în spații închise, crescând în același timp capacitatea de ridicare.
Pentru excavatoarele Hyundai HW170ACR cu rază scurtă de rotire, aceasta a fost redusă în continuare cu 410 mm mai mică, datorită utilizării unei contragreutăți cu o structură turnată, dar care este cu aproape 800 kg mai grea decât varianta anterioară, sudată. Lățimea structurii superioare rotitoare a fost mărită cu 25 mm. Acest model compact cu rază de rotire redusă este ilustrativ pentru întreaga noua serie A a gamei HW, fiind special proiectat pentru a acoperi cerințele clienților din sectorul lucrărilor publice, o zonă economică cu o expansiune rapidă, unde sunt utilizate cu preponderență utilaje de 17-18 tone, extrem de manevrabile.
Pentru modelul HW210A, punctul de prindere al brațului la șasiu a fost deplasat cu 10 mm în partea dreaptă a mașinii pentru a obține mai mult spațiu între cilindrul de acționare al brațului și cabină. Și aici, raza de rotire măsurată pentru partea din spate a utilajului a fost redusă de la 2.850 mm la 2.740 mm, făcând mașina mai manevrabilă pe șantier și reducând riscul de a lovi cu contragreutatea un alt echipament în timpul lucrului. La nivelul șasiului ampatamentul a fost mărit, iar axa de rotație a fost deplasată spre spatele, îmbunătățind astfel stabilitatea utilajului în timpul lucrului.
Atașamente, opționale
Pentru modelele Hyundai HW140A, HW160A și HW170ACR, sistemul de fixare al lamei și cel de calare sunt fixate prin șuruburi în partea din față, respectiv din spate, a cadrului. Deoarece găurile de montare pentru cele două se găsesc la distanțe identice față de marginile cadrului, lama și calele pot fi poziționate la ambele capete, oferind clienților o varietate de opțiuni.
Lama de nivelare este montată pe un sistem cinematic de tije paralele, cursa cilindrului fiind mai mare, și astfel putând fi utilizată pentru mai multe activități de șantier. Acest sistem de montaj mărește înălțimea lamei și adâncimea de tăiere, iar spațiul dintre lamă și anvelopă este mai mare, întreținerea fiind astfel mai ușoară.
Pentru HW210A, sistemul de calare frontal este sudat, cu partea din spate înșurubată, fiind parțial interschimbabil. Cilindrii de extindere a calajelor au o placă specială de protecție, care îi protejează de eventualele bucăți de rocă sau alte materiale ce pot să cadă. Designul special al calajelor împiedică picioarele de sprijin să intre în pământ. Mașinile pot fi echipate cu un suport opțional montat pe lama din spate, dacă se dorește să se atașeze o remorcă.