Investind în viitor
Gigantii SoselelorOnline

Investind în viitor

Piața construcțiilor din România are un lider atunci când vorbim de camioane de construcții, și acesta este MAN. Aproape jumătate dintre constructorii români au încredere în robustețea mașinilor produse în Germania atunci când sunt puse la lucru în cele mai grele condiții posibile pentru un camion, ce se pot întâlni numai pe un șantier fără drumuri amenajate. Acest lucru însă nu este de ajuns atunci când vorbim de un camion cu o utilizare atât de dură, activitatea de întreținere și reparații fiind la fel de importantă pentru un utilizator.

Ce reprezintă această valoare adăugată, de care se vorbește atât de mult, la nivelul importatorului oficial al mărcii MAN în România, societatea MHS Truck & Bus Center? Domnul Jorge Leuschner, CEO al companiei spune că trebuie să cunoști tot ceea ce își poate dori un client, să ai totdeauna toate răspunsurile și mai ales toate rezolvările la îndemână, atunci când este nevoie. Dar în primul rând, trebuie să fii rapid și să oferi servicii la cel mai înalt nivel, la nivelul mărcii pe care o comercializezi. Ca să ajungi însă la un nivel atât de înalt sunt necesare multe ore de muncă, profesionalism și mai ales investiții, indiferent de contextul economic în care se dezvoltă piața transporturilor din România.

În acest an, unul dificil din punct de vedere economic pentru industria construcțiilor MHS a dovedit încă o dată că poziția de lider nu reprezintă o conjunctură, ci are la bază o activitate de investiții permanente în oameni și în tehnică.

MHS Truck & Bus Center Bacău

Deschiderea unui sediu nou destinat activității de vânzare și service reprezintă un eveniment destul de rar în ultimii ani, mai ales dacă vorbim de unul de mărimea celui deschis la mijlocul lunii octombrie de către importatorul MHS Truck & Bus în sudul orașului Bacău, la nivelul Drumului Național 2. Acesta acoperă nu mai puțin de 2.350 mp suprafață construită, fiind al treilea din țară ca mărime.

La ceremonia de deschidere oficială, domnul Jorge Leuschner a afirmat „suntem fericiți că putem oferi serviciile noastre clienților MAN din această zonă importantă a României. Astfel, putem spune că suntem prezenți acolo unde proprietarii de camioane au nevoie de noi.“

Service-ul din Bacău este dotat cu cele mai noi echipamente necesare tuturor tipurilor de lucrări mecanice, electrice, de tinichigerie sau vopsitorie, având și o stație ITP. Capacitatea centrului este de 18 camioane simultan, fiind dotat și cu magazin de piese de schimb și accesorii, dar și birouri de vânzări, recepție service sau sală de așteptare pregătită special pentru șoferi. Locația a fost aleasă special, pe una dintre cele mai circulate artere rutiere din România, iar sediul cu o dotare de ultimă oră beneficiază deja de serviciile noii generații de specialiști pregătiți special în cadrul MHS Truck&Bus.

Investiția cea mai importantă: tehnicienii specialiști

Prin cele opt centre de service și vânzări deschise în zone economice importante ale României: București, Otopeni, Brașov, Sibiu, Cluj, Timișoara, Constanța și Bacău clienții MHS Truck&Bus au asigurate servicii rapide de calitate, datorită dotărilor moderne, dar și calității tehnicienilor grupului.

Capacitatea de a învăța permanent reprezintă cheia succesului fiecăruia dintre noi, spunea domnul Jorge Leuschner atunci când vorbea despre gradul de pregătire al celor care lucrează la sediile grupului din România. Dar totdeauna există un prim pas, și așa cum te formezi la început, așa te vei dezvolta profesional mai târziu. Din acest motiv, cea mai importantă investiție rămâne cea în oameni.

Astfel, MHS Truck & Bus a deschis două centre moderne de şcolarizare în Sibiu și Bucureşti, unde se utilizează cele mai avansate mijloace tehnologice de instruire. Punctul forte al întregului proiect îl reprezintă noul program de instruire, care oferă tinerilor absolvenți tehnicieni o experiență superioară celei acumulate în timpul practicii într-o şcoală profesională.

„Aceasta investiție în oameni arată că investim în viitor și credem în viitorul pieței de autocamioane din România“ – ne-a declarat domnul Leuschner în finalul prezentării centrului de pregătire din București.

În culisele centrului de pregătire MHS

“Pe măsura succesului pe care îl avem în vânzarea de camioane noi și rulate, scopul nostru pentru anii următori este să avem o echipă performantă de tehnicieni, astfel încât nimeni să nu poată întreține și repara mai bine decât tehnicienii MHS vehiculele pe care noi le comercializăm. Clientul trebuie să simtă că ne pasă de vehiculul său, la fel cum ne pasă și de afacerea lui” – Jorge Leuschner, CEO MHS Truck & Bus.

Elevii centrului de instruire sunt selectați dintre cei mai buni absolvenți de liceu din zona fiecărui centru de service MAN, numărul lor variind în funcție de necesitățile reprezentanțelor regionale. Astfel, a doua generația de viitori tehnicieni, acum aflată în perioada de pregătire, numără opt tineri din diferite zone ale țării, care timp de 10 luni vor fi instruiți intensiv în cadrul unor work-shopuri conduse de către un specialist, pregătirea teoretică alternând cu activitatea practică.

Ceea ce se poate remarca de la început atunci când vorbești cu acești tineri, este deschiderea lor. Ei nu sunt instruiți numai pentru a duce o anumită activitate la bun sfârșit, ci cunosc bine toate compartimentele firmei, stagiul lor de pregătire fiind unul extrem de complex: „acești viitori specialiști nu dorim să aibă o pregătire îngustă, strict pentru o anumită activitate, ci să înțeleagă cum funcționează service-ul ca un tot unitar, cum este integrat în cadrul companiei și cum interacționează cu alte departamente, precum cel de vânzări, IT sau serviciul de contabilitate, de exemplu. La final, acești tineri vor avea o pregătire complexă, vor ști cum să învețe singuri tot timpul, să fie flexibili în activitatea lor și să se integreze perfect în activitatea firmei, indiferent de postul de lucru.“

Cele două centre de pregătire sunt foarte bine dotate tehnic, pe măsura aspirațiilor. Astfel, dacă centrul de la București este informatizat, dedicat pregătirii teoretice, fiecare post de studiu având un computer performant, cel de la Sibiu este pregătit special pentru aplicații practice, fiind dotat cu echipamente moderne, cu motoare, cutii de viteze, toate în stare perfectă de funcționare.

Actualul grup de viitori specialiști a început activitatea de pregătire la nivelul lunii septembrie, urmând ca în luna august 2014 să lucreze în Germania, practic ei fiind apți să lucreze în cadrul reprezentanțelor MHS Truck din țară începând cu luna septembrie.

Articole similare

1 din 871