Keestrack a prezentat la ultimele ediţii ConExpo și Bauma o gamă de utilaje complet nouă, cu acționare hibridă diesel – electrică pentru prelucrarea materialelor obținute din demolare, reciclare și exploatări de suprafață. Producătorul a anunțat că va dezvolta în continuare cele mai rentabile mașini de concasare, sortare și transport cu un cost redus de exploatare, bazate pe o motorizare eficientă hibridă (diesel/electrică) sau 100% electrică.
e-Concasare mobilă
Keestrack a lansat deja din anul 2019 noi modele de concasoare mobile cu con, impact sau fălci, inclusiv două modele de 30 tone cu acționare plug-in hibridă diesel-electric. Potrivit producătorului belgian, noile modele de concasoare nu sunt numai lideri mondiali în clasa de 60 sau 70 tone, din punctul de vedere al dimensiunilor, calității materialului concasat și numărului mare de sorturi, dar acestea au adus pe piața internațională a stațiilor mobile de concasare noi standarde în ceea ce privește costurile de operare (Total Cost of Ownership), datorită unor sisteme sofisticate de acționare dezvoltate de către specialiștii firmei.
Noile concasoare Keestrack nu au restricții în ceea ce privește transportul lor de la un site la altul dar și din punctul de vedere al propriei mobilități, gama de concasoare grele cu acționare diesel-electrică Keestrack putând fi integrate cu mult succes atât pentru a lucra în cadrul șantierelor de reciclare ce presupun un volum mare de materiale prelucratei, cât și în liniile de producție a agregatelor extrase din cariere sau mine, acestea lucrând eficient în cadrul oricărei dintre cele trei etape de prelucrare.
Keestrack B7e, un utilaj unic prin performanțele sale
Keestrack a prezentat anul trecut concasorul Keestrack B7e drept noua “navă amiral” a flotei sale, acesta având o eficiență de nu mai puțin 700 tone/h. Cea mai importantă componentă este însă echipamentul de concasare cu fălci CJ 412, care poate prelucra roci de mari dimensiuni, de până la 700 mm, având o gură de alimentare de 1.200 x 830 mm, deschiderea la nivelul fălcilor (CSS ) fiind reglabilă hidraulic între 75 și 250 mm.
Concasorul B7e cu acționare hibridă plug-in este acționat de un motor electric de 132 kW. Un alt motor electric, de 55 kW, alimentează sistemul hidraulic, cilindrii de ridicare, sistemul de alimentare cu vibrare format din două etaje (double deck) destinate pre-sortării, precum și toate benzile transportoare. Întreaga putere a sistemului hibrid diesel-electric este livrată de un motor diesel Volvo cu o putere de 285 kW ce acționează un generator inclus în construcția concasorului, cu o putere de 330 kVA.
Motorul este montat pe un cadru detașabil, astfel ca să poată lucra la distanță față de concasor, într-un mediu fără praf și vibrații. Motorul termic funcționează la un nivel redus de turații, chiar și atunci când concasorul lucrează la încărcare maximă, ceea ce asigură permanent un consum redus de combustibil.
Potrivit producătorului, economia de energie poate reduce costurile de până la 80%. Un alt mare avantaj: greutate proprie mai mică de 69 t, cu opțiunile incluse, care oferă o mobilitate ridicată. În plus, prin detaşarea unităţii de alimentare, greutatea scade chiar sub 60 de tone.
Concasorul cu con cu acționare hibridă H6e
Pentru fluxurile de producție de mare capacitate, concasorul cu con hibrid Keestrack H6e, în construcție completă, reprezintă cea mai bună variantă pentru concasarea secundară și terțiară. Alimentat cu rocă cu o dimensiune maximă de 215 mm, varianta specială Keestrack KT-H6 oferă configurații variabile ale camerei de concasare și setări CSS de la 6 la 44 de milimetri.
Acesta procesează până la 400 t / h, indiferent de caracteristicile tehnice ale pietrei concasate. Opțional, poate fi comandat un modul de presortare cu o eficiență înaltă, format dintr-un sistem de site pe trei niveluri, cu o suprafață totală de cernere de 24,5 mp. Acesta este prevăzut cu benzi de recirculare a refuzului de ciur, astfel că sorturile finale rezultate sunt totdeauna de cea mai bună calitate, proprietarul stației având garantată permanent o valoare adăugată ridicată.
Sistemul electric de acționare este format din motoare puternice destinate acționării concasorului (220 kW) și instalației hidraulice (două motoare de câte 30 kW). Celelalte componente ale sistemului de deplasare sunt acționate direct de la un sistem hibrid diesel / generator detașabil (345 kW / 500 kVa) sau pot fi conectate la rețea locală de electricitate. Cu o greutate totală de doar 62 de tone, cu toate opțiunile incluse, sau 51,5 t fără sortate finală, acest concasor cu con de mari dimensiuni este extrem de economic.
Concasorul cu impact R6e, gata să lucreze acolo unde este nevoie
Concasorului de impact R6e este caracterizat în primul rând prin versatilitatea sa, acesta având un sistem dublu pentru presortare și un double-deck pentru post-sortare, acesta din urmă incluzând recircularea refuzului de ciur de mari dimensiuni.
Keestrack a prezentat pentru prima dată R6e la Bauma, în anul 2019 cu o acționare complet hibridă plug-in (439 kW / 550 kVA). Chiar și cu acest tip de acționare electrice, întreg concasorul cântărește numai 62 t, incluzând aici mecanismul de concasare de 970×1.300 mm (250 kW), sistemul hidraulic (2 x 55 kW) şi celelalte unități auxiliare, ceea ce îl face ușor de deplasat cu ajutorul unui trailer cu sistem dolly de transport.
Concasoarele din clasa de randament 250 -300 t/h
Pentru acest tip de concasoare, cerința de fi cât mai ușoare, și deci cât mai ușor de deplasat reprezintă principala doleanță a utilizatorilor. Keestrack răspunde acestei cereri a pieței cu concasorul compact cu impact și acționare complet hibridă R3e, care a fost introdus pe piață în 2019.
De asemenea, din aceeași clasă face parte și concasorul cu fălci Keestrack B3e cu o nouă sită de sortare ce se anunţă a fi un mare succes. Unitatea de sortare double deck este acționată electric (suprafață de sortare 1,6 mp + 1,2 mp), fiind cea mai mare unitate din clasa de 30 de tone. Echipamentele electrice de acționare primesc puterea de la o unitate hibridă diesel-hidraulică, ce include un generator de 42,5 kVA pentru toate echipamentele și componentele auxiliare.
Sistemul hibrid oferă cele mai scăzute costuri de operare
Comparativ cu unitățile diesel-hidraulice convenționale, sistemele hibride diesel-electrice economisesc direct până la 40% din combustibil. Acest consum poate scădea chiar cu 70 de procente atunci când sistemul de sortare sunt alimentate direct de la o sursă de putere diesel-electric montată la distanță. Pentru a exploata pe deplin acest potențial, Keestrack oferă astăzi pentru toate cele șase modele ale sale cu sistem de sortare double-deck (capacitate între 250 și 1000 t/h) și o versiune cu acționare hibridă.
Noul program „e” include scalperul Keestrack K6e dotat cu un alimentator standard de 8 mc, o unitate double-deck de sortare de 4.500 x 1.800 mm (2 x 8,1 mp). Utilajul cântărește aproape 30 de tone și poate produce trei sorturi, având o capacitate maximă de 600 t/h și poate fi adaptat la o gamă largă de materiale de concasat și aplicații de șantier, putând lucra împreună cu diverse echipamente suplimentare.
O soluție completă de sortare cu acționare hibridă ce asigură un consum mic de combustibil este oferită de Keestrack K5e Flip Flow (masă proprie 29,5 tone). Tehnologia special adaptată BIVITEC îi permite să lucreze pentru o gamă largă de aplicații, de la reciclarea economică a materialelor reziduale (sticlă, lemn, zgură etc.) sau prelucrarea materialelor dificile cu umiditate de bază ridicată. Echipamentul flexibil de sortare permite, de asemenea, producerea eficientă și economică a agregatelor mai mici de doi milimetri, manipularea materialelor fierbinți (de exemplu zgură) sau, în general, producerea de cantități mari de produse minerale standard (până la 450 t/h).