Încărcătoarele frontale pe pneuri Komatsu din gama de 24 – 28 tone au devenit adevărate legende printre constructorii din întreaga lume. Incluzând tehnologii avansate și sisteme de lucru automate, acestea au schimbat practic lumea construcțiilor, de exemplu WA475-10 reușind să fie cu 30% mai eficient decât predecesorul său, dovedind o rezistență uimitoare în timpul utilizării în cele mai dure condiții de lucru.
În acest context, noile încărcătoare pe pneuri WA475-11 și WA485-11, lansate de curând pe piața internațională de către producătorul mondial Komatsu de utilaje terasiere, unul dintre liderii mondiali în domeniu, sunt așteptate să lucreze pe cele mai mari șantiere din întreaga lume la un nivel de eficiență care să depășească legendarele modele din generația anterioară. Constructorul japonez a anunțat că și noua generație de încărcătoare frontale se bazează pe cele mai noii tehnologii, dezvoltate de către Komatsu și că acestea vor oferi, conform așteptărilor, performanță, eficiență pe șantier și un confort ridicat pentru operator, aducând pe fiecare șantier un maxim de valoare pentru proprietar.
Un salt enorm înainte în performanță și eficiență
Noile încărcătoare frontale pe pneuri din generația 11 se bazează pe cea mai nouă generație de motoare diesel Komatsu, care se caracterizează printr-un cuplu extrem de ridicat, disponibil inclusiv la viteze de lucru reduse. Noul motor lucrează împreună cu o transmisie hidromecanică (HMT) proiectată tot de specialiștii Komatsu, rezultatul depășind toate așteptările din punctul de vedere al performanțelor de lucru, operatorul putând să se bazeze totdeauna pe o rezervă de putere atunci când lucrează în zone dificile sau cu sarcini mari, o eficiență unică a consumului de combustibil și un mod de operare simplu, indiferent de tipul de material încărcat sau de terenul pe care se face transportul.
Astfel, WA475-11 reușește o performanță unică, prin îmbunătățirea cu 14% a eficienței consumului de combustibil față de predecesorul său din Generația 10, în timp ce WA485-11 realizează o creștere remarcabilă de 29% a eficienței de utilizare a combustibilului, în comparație cu predecesorul său WA480-8.
Cutia de viteze asigură o schimbare constantă a treptelor, adaptată la efortul de lucru, ceea ce face ca motorul să rămână totdeauna într-o zonă de consum eficient al combustibilului. Controlul variabil al vitezei permite adaptarea individuală a vitezei maxime a utilajului în funcție de cerințele fiecărui șantier în parte. Sistemul anti-patinare variabil și reglabil permanent limitează eficient posibila patinare a roților atunci când se deplasează pe suprafețe dificile.
O creștere importantă a sarcinii utile, dar și a capacității cupei
În comparație cu predecesorul său WA480-8, noul încărcător pe pneuri WA485-11 oferă utilizatorului o creștere semnificativă a sarcinii utile și a capacității cupei. Toate componentele utilajului au fost reproiectate pentru a face față fără probleme la o sarcină utilă permanentă de 8.800 kg, care poate fi crescută la 9.300 kg atunci când lucrează în cariere sau pe șantierele unde este necesară încărcarea a diferite sorturi de piatră, ceea ce duce la reducerea semnificativă a numărului de cicluri de încărcare necesare.
Nivel scăzut de emisii
Angajamentul Komatsu față de dezvoltarea unor tehnologii durabile este evident în cazul noilor generații de utilaje terasiere, un exemplu elocvent fiind sistemele avansate de control ale emisiilor inclus în motoarele noilor încărcătoare frontale, care îndeplinesc standardele UE Stage V.
În plus, sistemul de evacuare al gazelor arse, care este deja integrat pe alte motoare Komatsu, include un filtru de particule diesel (KDPF) care, împreună cu sistemul de reducere selectivă a catalizatorului (SCR), reduce masiv emisiile de NOx, folosind inclusiv AdBlue®. Aceste tehnologii utilizate pe traseul de evacuare a gazelor arse, în combinație cu o ardere eficientă a amestecului comburant în motor, duc la un nivel de emisii deosebit de scăzute, un alt avantaj care rezultă de aici fiind creșterea perioadelor de schimbare a filtrelor diesel la 8.000 ore; acest interval poate fi prelungit și mai mult prin utilizarea uleiurilor de motor cu un conținut redus de cenuşă.
Echilibrul perfect dintre tracțiune și puterea de ridicare
O altă noutate este reprezentată prin controlul variabil al puterii, care permite ca viteza de ridicare să fie controlată independent de pedala de accelerație. Niciodată până acum nu a fost mai ușor pentru un operator să găsească echilibrul potrivit între tracțiune și puterea de ridicare. Cinematica optimizată a sistemului de brațe de ridicare a cupei în formă de Z oferă cu până la 20% mai multă putere de ridicare, ceea ce duce la o productivitate orară mai mare.
Viteza de ridicare a cupei remarcabilă și stabilitatea utilajului, cea mai bună din categoria sa, duc la o creștere a productivității unică, în special pe șantierele înguste, unde încărcarea se face prin deplasarea în formă de V. În plus, timpul de răspuns al sistemului hidraulic și viteza de basculare sau de ridicare sunt reglabile, pentru a răspunde cel mai bine cerințelor specifice fiecărui șantier și fiecărui punct de lucru.
Un design unic, ergonomic, pentru un confort total al operatorului
Noua cabină spațioasă oferă un loc convivial de lucru, datorită geamurilor generoase și unui nivel de zgomot interior de numai 70 dB(A). Luneta încălzită din partea anterioară este înclinată sub un unghi ce împiedică lipirea murdăriei de geam. Consola levierului de lucru are un nou comutator de comandă și este reglabilă pe o axă cu 5 direcții, în funcție de preferințele fiecărui operator. În cabină aerul este menținut la o ușoară suprapresiune pentru a împiedica pătrunderea prafului și a altor particule în timpul lucrului pe șantier, în special în mediile prăfoase.
Pentru confortul și siguranța operatorului, ambele modele oferă un mod de intrare și ieșire ușoară și sigură din cabină, fiind echipate cu o ușă cu deschidere spre spate, trepte înclinate și balustrade mari. Tot la capitolul siguranță, se poate remarca noul scaun cu suspensie pneumatică care are în plus și rolul de atenuare a vibrațiilor și de a asigura un nivel înalt de confort în timpul deplasării.
Levierele sistemului electronic de comandă și control sunt montate pe scaunul operatorului. Acestea au un nou design ergonomic, care oferă un confort mai bun în timpul lucrului și reduc oboseala ce poate resimțită după perioade lungi de lucru.
Inovații tehnologice pentru o productivitate mai mare
Funcția de „umplerea automată a cupei” precum și alte funcții de asistență în timpul lucrului oferă operatorului ajutorul necesar pentru a menține productivitatea utilajului la un nivel înalt chiar și în timpul schimburilor lungi.
Un sistem complet digital și un ecran de înaltă rezolutie oferă informații vitale pentru operator, date tehnice privind funcționare utilajului, inclusiv despre starea filtrului pentru gazele arse KDPF, dar și despre nivelul de AdBlue® și consumul de combustibil.
Ecranul tactil asigură afișarea mesajelor de la sistemul de control ECO în timp real în timpul funcționării, dar și când contactul este oprit. Meniul de control ECO permite operatorului să verifice jurnalele de operare și consumul de combustibil. Aceste înregistrări sunt utile pentru reducerea consumului total de combustibil și pot fi salvate și sortate de către operator.
O altă inovație importantă este reprezentată de noul sistem de direcție AFJS (Angle-Feedback-Joystick-Steering) (AFJS) fără volant, care oferă operatorului în orice moment informații asupra unghiului articulației cupei, care este comandat de acesta prin maneta de direcție. Un alt beneficiu al sistemului AFJS este eliminarea coloanei de direcție, crescând astfel vizibilitatea asupra platformei de lucru și a spațiului din fața utilajului.
Sistemul programabil de management al motorului oprește automat motorul atunci când acesta este la ralanti. De asemenea, acesta poate mai întâi lăsa motorul să se răcească, după părăsirea cabinei de către operator, oprindu-l automat mai târziu.
Un minim de întreținere pentru un maxim de funcționare
Curățarea și întreținerea utilajelor sunt mai simple ca niciodată. Ventilatorul radiatorului poate pivota, acesta având inclusă în dotarea standard funcția de inversare automată a sensului de rotire. Capota cu sistem de basculare electric asigură un acces complet și simplu la compartimentul motorului. Ușile laterale suplimentare permit un acces rapid și convenabil pentru verificări și întreținerea zilnică. Costurile de întreținere sunt reduse semnificativ pentru aceste utilaje din generația 11, rezultând astfel costuri mai mici pentru un ciclu complet de viață.
Sistemul telematic KOMTRAX și programul de întreținere pentru clienți Komatsu Care oferă un mod de gestionare eficientă nu numai a utilajului, dar și a întregii flote, protejând utilajele de o posibilă manipulare greșită, asigurând un mod de lucru eficient și timpi de funcționare cât mai lungi.