Informaţii la ziMasini de ridicatNewsOnlineslideUtilaje pentru construcţii

Liebherr a adăugat modelul LR 12500-1.0 la portofoliul său de macarale pe șenile mari

– HighPerformanceBoom – capacitate maximă de ridicare folosind un braț zăbrelit cu lățime mare,

– Soluții inteligente pentru transportul economic al componentelor macaralei,

– Design inovator al platformei de rotire.

Liebherr a lansat recent cea mai nouă macara pe șenile, modelul LR 12500-1.0, cu o capacitate de ridicare de 2.500 de tone, sub sloganul „Schimbarea regulilor pentru energia de mâine”, completând astfel portofoliul său de echipamente de ridicat din gama de macarale pe șenile până la LR 13000. Designul platformei de rotire și brațul zăbrelit principal stabilesc noi standarde în domeniu. Brațul zăbrelit principal este unic pe piață prin lățimea sa, acesta oferind macaralei stabilitatea caracteristică sistemelor de braț PowerBoom. Liebherr a numit noul braț zăbrelit HighPerformanceBoom. În ciuda capacității de ridicare mari a noii macarale pe șenile și a dimensiunilor componentelor sale, aceasta poate fi transportată cu costuri reduse, Liebherr realizând astfel un echipament unic dar și foarte practic.

Cererea pieței pentru macarale pe șenile mari este în creștere, acestea fiind solicitate, de exemplu, în industria petrochimică și pentru transportul portuar, acolo unde trebuiesc manipulate componente enorme pentru aplicații speciale offshore. De asemenea, impulsionate de revoluția energetică, greutatea componentelor turbinelor eoliene crește tot timpul, astfel că manipularea lor devine o adevărată provocare. Liebherr a decis să facă față acestor cerințe speciale ale pieței proiectând o nouă macara pe șenile – modelul LR 12500-1.0, aceasta adăugându-se la portofoliul existent de macarale pe șenile cu brațe zăbrelite, situându-se între modelele LR 11350 având capacitatea de ridicare de 1.350 de tone și LR 13000, care are o capacitate de ridicare de 3.000 de tone. Având capacități de ridicare enorme și cu un concept unic de transport, aceasta este o macara pe șenile economică destinată marilor proiecte la nivel global.

Capacitate de ridicare maximă datorată HighPerformanceBoom

Cheia pentru a face față unor capacități de ridicare mari este reprezentată de brațul zăbrelit cu lățime mare. Soluțiile utilizate cel mai des până în prezent au constat din brațe zăbrelite duble, precum sistemul PowerBoom sau sistemele SX. Cu toate acestea, inginerii proiectanți de la Liebherr au ales o cale complet diferită în procesul de proiectare al macaralei pe șenile LR 12500-1.0 prin utilizarea unui braț zăbrelit cu lățime mare HighPerfomanceBoom, un braț puternic optimizat, conectat la platforma de rotire. Acest lucru a fost posibil datorită suprastructuri speciale a secțiunii frontale, care se transportată pe un trailer low-bed și are o lățime de 4 metri.

Platforma de rotire este completată în spate cu un segment cu lățimea de 3,5 metri, în care se regăsesc și cele două unități de putere. Două motoare Liebherr cu 6 cilindri în linie oferă un total de 800 kW/1.088 CP. Acestea au un design redundant, destinat creșterii timpilor de utilizare ai macaralei fără întreruperi neprevăzute și nu necesită un sistem de alimentare separat. Cele două trolii de sarcini principale sunt, de asemenea, montate pe această structură din spate.

Soluții inteligente pentru un transport economic

Segmentele intermediare ale brațului zăbrelit HighPerfomanceBoom măsoară fiecare 10 metri lungime, fiind adaptate la dimensiuni de transport economice datorită unui mecanism special. Un dispozitiv separat stabilizează secțiunea zăbrelită în timpul procesului de ridicare pentru montaj.

Calea de rulare de la fiecare șenilă este scoasă și transportată în containere pentru transportul șenilelor macaralei, fiecare cântărind aproximativ 150 de tone. Rămane astfel elementul de structură al șenilei care se divizează și se transportă pe două trailere low-bed. Plăcile de contragreutate de 25 de tone sunt identice cu cele utilizate la macaraua pe șenile LR 13000. Au aceleași dimensiuni cu cele ale unui container de 20 de picioare, putând fi transportate în mod economic și încărcate cu ajutorul unui echipament tip spreader.

LR 12500-1.0 a fost proiectată pentru o lățime de transport de 3,5 metri. Doar două componente ale noii macarale pe șenile de 2.500 de tone au o lățime de transport de 4 metri.

Sistem modular al brațului

Înălțimea maximă sub cârlig, de aproximativ 200 de metri, este atinsă de noua macara pe șenile LR 12500-1.0 folosind un braț zăbrelit principal de 100 de metri și un braț zăbrelit variabil de 108 de metri. Cu o lățime mai mică, brațul zăbrelit variabil acționează ca un braț zăbrelit in configurație WV deosebit de puternic. Acesta reprezintă alegerea perfectă pentru ridicarea coloanelor lungi specifice uzinelor petrochimice.

Brațul zăbrelit HighPerformanceBoom cu lungimea de maximum 110 metri poate fi extins la 155 metri utilizând secțiuni din brațul zăbrelit variabil. Sistemul de contragreutăți pentru brațul derrick al LR 13000 acționează ca contragreutate suspendată. Dacă macaraua trebuie să funcționeze fără aceasta, în spații restrânse, ea poate funcționa și fără contragreutatea pentru brațul derrick în ceea ce este cunoscută ca versiunea de configurație B0. Acest principiu a fost adoptat de la macaraua pe șenile LR 13000. Contragreutatea suspendată este reglată la infinit cu brațul derrick. Raza contragreutății poate fi extinsă până la raza maximă cu ajutorul unui sistem de ghidare rigid.

Articole similare

1 din 992