Liebherr va utiliza în dotarea standard a întregii game de încărcătoare frontale pe pneuri noua cutie de viteze hidrostatică mecanică cu funcţia power-split, pe scurt XPower. Reprezentanţii companiei sunt ferm convinși că aceasta va ajuta echipamentele să crească eficienţa consumului de combustibil cu 30%.
Încărcătoarele cu transmisie power-split vor fi lansate pe piaţa din Europa în aprilie, la Bauma 2016, iar în Statele Unite ale Americii până la mijlocul anului viitor.
Până în prezent, Liebherr a folosit prototipurile de încărcătoare XPower în peste 65.000 de ore de lucru, testându-le în diverse şantiere ale clienţilor săi, inclusiv în cariere sau în punctele de lucru ale companiilor de prelucrare a lemnului sau de reciclare. Nici o componentă nu a prezentat probleme în cadrul acestor testări, transmisia power-split dovendindu-se a fi extrem de rezistentă.
Cele mai bune dotări tehnice
Lanţul cinematic cu putere divizată de pe modelele L 550 până la L 586 combină o unitate hidrostatică cu una mecanică şi foloseşte o transmisie continuă şi variabilă, ajustând în mod automat două tipuri de acţionare, în funcţie de aplicaţie. Transmisia hidrostatică, spre exemplu, excelează la capitolul cicluri scurte de încărcare în grămadă, în timp ce transmisia mecanică este recomandată pentru deplasarea pe distanţe lungi și în pantă.
Cutia de viteze cu funcţie power-split înglobează avantajele ambelor tipuri de transmisie. Un alt beneficiu al transmisiei power-split este dat de scăderea nivelului frecării dintre componentele în mișcare, ceea ce creşte durata de viaţă a acestora.
Potrivit reprezentanţiilor Liebherr, power-split va face parte din echiparea standard a încărcătoarelor sale frontale, fără costuri suplimentare. De altfel, fiecare model XPower va folosi punţi utilizate anterior pe mașinile dintr-o clasă superioară (de exemplu, noul L 556 XPower va avea axe de la fostul model L 566).
Sistemul de acţionare Power Efficiency
Libeherr continuă să utilizeazeze sistemul de acţionare Power Efficiency, introdus în seria anterioară de încărcătoare, care gestionează activitatea motorului Liebherr Tier 4 Final, transmisia și sistemul hidraulic. Motoarele (cu 4 cilindri pentru modelele L 550 și L 556 și cu 6 cilindri pentru modelele de la L 566 la L586) montate în partea din spate a echipamentelor utilizează tehnologia SCR de reducere a emisiilor și operează la 1.000-1.800 de rpm.
Cabinele încărcătoarelor XPower au fost mărite, la fel și capacitatea sistemului de aer condiţionat, care a crescut cu 10%. Toate cele patru modele de încărcătoare sunt echipate cu sistemul telematic LiDAT dezvoltat de Liebherr, datele din sistem putând fi accesate timp de un an, fără nici un cost.