BLOG editori

Loialitatea bate până și prostia

Ministrul de la transporturi reprezintă cel mai bun exemplu al politicii de rotire a cadrelor. Inventată de comuniști, aceasta are la bază nu competența ci loialitatea. Îmi aduc aminte cum acum câțiva ani, când un alt guvern tehnocrat era la putere, cum toate partidele trăgeau cu tunul în miniștri la unison și spuneau, atunci când simțeau că pierd cașcavalul național, că o țară nu poate fi guvernată decât de oameni politici.

Care oameni politici dovedesc un simț șoricesc al supraviețuirii ieșit din comun, ascuțit în 30 de ani de lupte pentru cașcavalul mai sus menționat, având o abilitate unică de a părăsi corabia partidului instantaneu atunci când nu mai sunt în cărți. Astfel, loialitatea reprezintă singurul criteriu de competență politică dar nici ea singură nu este îndeajuns apreciată fără o obediență degradantă. Care obediență o putem vedea pe internet sau la tv, când unui șef de partid sau de guvern i se strânge mâna de către diverși miniștri, secretari de stat șamd împreună cu o plecăciune, gata-gata să pupe și mâna, dacă este nevoie.  Care mână este întinsă mai mult ca un semn de recunoaștere a vasalității, cu un aer superior de Don, strângerea ulterioară depinzând de gradul de interes: scurtă sau lungă, flască sau puternică sau mai bine o mică bătaie pe umăr care să arate că merită un os pentru că a făcut frumos.

Că au un grad de inteligență mediocru nu miră pe nimeni, că nu au nici o tangență cu ministerul care îl conduc, este iarăși ceva de la sine înțeles, deoarece un ales al poporului este capabil implicit. Iar comportamentul de MINISTRU este standard: începe cu amenințări, gata să mute munții din loc, promite ceea ce este evident că nu poate face la toate posturile tv, apoi mai reduce tonalitatea, că doar într-un minister funcționarii de acolo nu au venit oricum, ci cu relații grele care și ele au relații… în cele din urmă după câteva luni ministrul-om-de-nădejde-politic sfârșește încercând să mai învârtă câte ceva dacă se poate pe persoană fizică.

Ministrul de la transporturi a încercat să fie încă de la început original, adică să dea o nuanță de transparență, anunțând la început de mandat că chiar dacă nu se pricepe, o să muncească non stop împreună cu sutele de funcționari de lux din birouri, cu miile de funcționari înrudiți până la a 10 spiță și care lucrează eficient la CNADNR, CFR, aviație șamd ca să facă…. aici nu a fost prea clar ce. Eu unul am presupus că autostrăzi, dar nu este sigur, deoarece fiind nou în domeniu, ministru încă mai studia problema.

Dar iată că, dintr-un motiv intern care ne scapă, ministrul cel nou s-a supărat chiar pe funcționarii atât de eficienți de la ministerul său și a declarat că dă afară vre-un sfert din ei, cam 100. Așa că a început să declare prin presă, bătându-se cu cărămida în piept, că o să termine cu cei care taie frunza la câini în ministerul care fără știință dar harnic îl păstorește. Finalul, previzibil dar penibil pentru un om de onoare, este că nimeni nu a fost dat afară.

Dar să nu uităm că ministrul muncește, după spusele sale, 7zile/7 24 ore/24, deci acum studiază cum să mute cei 100 de funcționari leneși, după propriile spuse, pe posturi unde să devină harnici. Probabil că această problemă îi va ocupa tot timpul său de ministru ocupat, așa că autostrăzile, flota TAROM, CFR-ul va rămâne obiect de studiu pentru următorul ministru, la fel de ocupat și de competent.

 

 

Articole similare

1 din 6