Surerus Pipeline Inc. foloseşte echipamente pentru construcţii Volvo în cadrul proiectului Long Lake Kinosis care implică instalarea unei reţele de 10 km de conducte, pe doi dintre aceștia fiind utilizată tehnologia de detecţie termică.
La sud de Fort McMurray, 60 km spre vest de graniţa Saskatchewan, provincia Alberta este recunoscută ca fiind capitala petrolului din Canada. În Alberta se găsesc aproape toate nisipurile petrolifere (bitum brut) din Canada şi o mare parte din rezervele sale convenţionale de petrol, realizând 98% din întreaga producţie a ţării.
Astăzi, cea mai mare parte din producţia de petrol din Canada – aproximativ 283.000 mc pe zi – este exportată, ceea ce face această ţară să fie cea mai mare sursă de importuri de petrol în America de Nord.
Surerus Pipeline Inc, una dintre marile companii de conducte din Canada, are sediul amplasat strategic în inima industriei de explorare de petrol şi gaze din Canada. Compania a câştigat recent contractul pentru proiectul Long Lake Kinosis de la gigantul dezvoltator de energie, Nexen Canada – o filială deţinută în totalitate de CNOOC – cel mai mare producător chinez de ţiţei şi gaze naturale offshore. Nexen are 3.200 de angajaţi în întreaga lume, dezvoltând resurse de energie la nivel global şi din 2009 este producătoare de ţiţei obţinut din bitum.
Proiectul Long Lake Kinosis de 6,1 miliarde de dolari (5 miliarde EUR) este localizat pe unul din şantierele Nexen de recuperare a bitumului cu sistem integrat de drenaj gravitaţional pe bază de aburi (SAGD) şi de efectuare de operaţiuni de modernizare. Long Lake are o capacitate de producţie estimată de 72.000 de barili de petrol pe zi şi sunt în curs de realizare lucrări pentru a creşte producţia de bitum. Datele specifice ale acestui proiect includ instalarea a trei conducte, dintre care două folosesc tehnologia conductelor cu perete dublu (PIP) cu detecţie termică, proiectate şi furnizate de compania franceză InTerPipe (ITP). Cele trei conducte constau într-o conductă de ieşire pentru lichide fierbinţi de 16 inch încastrată într-o conductă de 20 de inch, folosită pentru a transporta lichide de la Kinosis la Long Lake, o conductă de 12 inch într-una de 16 inch care transportă apa fierbinte de la Long Lake la Kinosis (cunoscută sub numele de linie de recuperare) şi o conductă standard de petrol – toate desfăşurându-se pe aproximativ 10 km lungime. Această tehnologie termică este utilizată în principal pentru barje de lansare, conducte submarine şi conducte pentru transport uscat-mare.
Metoda presupune fabricarea de conducte izolate produse la comandă şi asamblate la faţa locului sau la uzina ITP, astfel încât linia conductei să poată fi pusă în operă. În acest caz, Surerus a construit o clădire nouă de 2.787 mp în Gibbons, Alberta, doar pentru a realiza asamblarea conductelor. Deoarece liniile de conducte cu perete dublu sunt de două mai grele şi nu pot fi torsionate sau ridicate cu cabluri în modul tradiţional, şanţul trebuie săpat mult mai adânc în anumite locuri. Pentru realizarea acestui şanţ mai adânc, Surerus a cumpărat un utilaj Volvo Construction Equipment (Volvo CE), un excavator EC700C pentru săpare de şanţuri, excavare în masă, încărcare în carieră, ripaj de rocă în front, excavare în mină, efectuare de terasamente şi încărcare de materiale.
O AFACERE PE BAZE SOLIDE
În 2012, Surerus a cumpărat primul său lansator de conducte Volvo PL3005D şi, câteva luni mai târziu, a adăugat flotei sale încă şapte unităţi-două modele PL3005D, trei PL4608 şi două PL4611. Greutatea ar fi în mod normal o problemă, dar lansatoarele de conducte cu posibilitatea de rotire, PL4608 şi PL4611 ale Volvo CE au capacităţi de ridicare de 80 de tone şi respectiv 110 tone, având la bord sisteme de management al sarcinii. Acolo unde şanţurile sunt adânci, cabina cu ridicare hidraulică cu care este dotat PL4608, şi cabina înălţată fixă cu care este dotat PL4611, sporesc vizibilitatea pentru operatori.
„Înălţimea suplimentară oferită de cabina înălţată fixă a Volvo PL4611 şi raza sa mare de acţiune sunt ideale pentru acest tip de aplicaţii de stivuire sau descărcare”, spune Brian Surerus, proprietarul companiei cu același nume, Surerus Pipeline Inc, înfiinţată în 1969.
„Lansatoarele de conducte Volvo sunt maşini sigure, eficiente, construite pentru acest scop şi sunt superioare în multe aplicaţii buldozerelor tradiţionale cu braţ lateral. Capacitatea de ridicare de 80 de tone şi sistemul încorporat de management al sarcinii al utilajului PL4608 gestionează greutatea cu uşurinţă, în timp ce cabina, cu ridicare hidraulică, sporeşte în mod semnificativ vizibilitatea operatorului.”
„După ani de zile de operare a unui buldozer tradiţional cu braţ lateral pentru lansarea de conducte, schimbarea la acest utilaj a fost o experienţă complet nouă”, spune operatorul veteran Rick Gould. „Acestea sunt versatile – se poate, literal, descărca respectiva conductă şi roti la 180 de grade în şanţ, ceea ce nu se poate face cu un buldozer cu braţ lateral.
Vizibilitatea operatorului este remarcabilă, făcând operaţiunea mai sigură pentru operator şi echipa de la sol. Are raza de acţiune mai mare, iar sistemul încorporat de management al sarcinii este fantastic.
În ceea ce priveşte cabina, cine nu şi-ar dori aer condiţionat, încălzire şi sistem stereo?” (spre deosebire de buldozerele cu braţ lateral care au, în general, doar o cabină rudimentară sau deloc.)
Proiectul Kinosis este locul unde s-a utilizat pentru prima tehnologia PIP exclusiv pentru o linie de conducte pe uscat şi este unic în America de Nord. Se aşteaptă ca petrolul să curgă prin noua conductă în toamna anului 2014 şi, în cazul în care lucrurile merg conform planului, se estimează că tehnologia va deveni cea mai populară metodă pentru extragerea şi transportul ţiţeiului şi al gazelor în regiune.