Anul 2020 nu a fost unul prea grozav pentru importatorii de camioane noi din România, cererea pe piața de transport internațional scăzând cu o medie de 33,7%. Cifre de vânzări mai mici, reorganizări, șamd.
Și totuși, regula nu a fost valabilă pentru întreaga piață. Cefin Trucks, performerul ultimilor trei ani și importatorul exclusiv al mărcii de camioane Ford Trucks în România a reușit încă odată să demonstreze că este o companie solidă, dar și bine organizată, ieșind din acest an 2020 nu numai mai puternică, dar și cu cifre de vânzări în creștere.
Chiar dacă performanțele unei companii de mărimea Cefin Trucks se bazează pe munca tuturor angajaților, trebuie spus că probabil nimic nu ar fi fost posibil fără experiența de 25 de ani și dacă vreți, fara viziunea dlui. Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks. Conferința de presă organizată la sfârșitul lunii ianuarie de către Cefin Trucks a reprezentat o adevărată lecție de management al viitorului, dl. Albarosa de exemplu afirmând că pentru anul 2021 vede o evoluție în continuare pozitivă a companiei bazată pe doi piloni importanți: Agilitate și Flexibilitate, ceea ce înseamnă o adaptare rapidă la schimbare și exploatarea fiecărei oportunități oferite de piață.
Secretul Cefin Trucks: transparența
Să începem cu cifrele, acestea demonstrând fără îndoială capacitatea de dezvoltare uimitoare a firmei: o cifră de afaceri de 64 mil. EUR în 2020 și un număr de peste 1000 vehicule noi și uzate vândute, din care 563 autocamioane Ford Trucks. Ca și cotă de piață, toate previziunile au fost depășite, Cefin Trucks trecând de la 8,1% cotă de piață în 2019 la 11,8% în anul 2020, ceea ce i-a adus și un meritoriu loc patru printre importatori. Trebuie spus că în primul său an pe piața din România, 2017, Ford Trucks a vândut 157 unități.
Această creștere s-a bazat în primul rând pe investițiile masive realizate de către Cefin Trucks în propria rețea aftersales, aceasta numărând la sfârșitul anului 2020 un număr de 7 service-uri proprii și 12 partenere, fiind cea mai întinsă rețea de aftersales de brand din România.
Stefano Albarosa a afirmat cu ocazia conferinței de presă că, datorită acestei rețele extinse “Vânzarea de camioane nu se oprește la vânzarea de mașini noi, noi garantăm funcționarea acestora pe parcursul întregii lor vieți”. Rețeaua de service este de altfel unul din punctele forte al Cefin Trucks, numai în anul 2020 fiind vândute piese de schimb de peste 8 mil.EUR și fiind facturate peste 160.000 ore de lucru.
De altfel, investițiile în activitatea de service vor continua și în anul 2021, fiind preconizată o creștere a numărului de angajați de la 120 la 140, vânzări pe piese de schimb de peste 9 mil.EUR și peste 170.000 ore de service facturate.
Cifre și strategii 2021
Anul 2021 se preconizează ca fiind în general mai bun comparativ cu anul 2020, așadar ținta preconizată de Cefin Trucks de vânzare a peste 1.200 de camioane, din care minim 700 noi și 500 uzate pare perfect realistă, CEO Cefin Trucks neascunzând faptul că există și o țintă mai optimistă care de asemenea se poate atinge în acest an. Cifra de afaceri pe întreg anul 2021 este preconizată ca depășind 70 mil EUR. O altă țintă, de această dată de imagine, este aceea de a ocupa locul trei printre importatorii de autocamioane noi.
Conform CEO Cefin Trucks, pilonii strategiei de dezvoltare pentru anul 2021 vor fi:
- Mai multă valoare adăugată pentru clienți,
- Digitalizare,
- Creștere a vânzărilor.
Dacă vă întrebați de ce pe primul loc nu este creșterea vânzărilor, Stefano Albarosa a detaliat clar această strategie: “Singura garanție a succesului nostru este să oferim cel mai bun raport calitate/preț pentru servicii și produse. Să oferim cel mai apropriat centru de service, aici apărând conceptul de proximitate: să fim acolo unde sunt probleme și să le rezolvăm eficient. Trebuie să fim dintre toți jucătorii de pe piață cei mai pregătiți să răspundem la cerințele clienților noștri.”
Prezența în mediul digital a fost probabil singurul lucru pozitiv adus în general de anul 2020 pentru piața transporturilor. Practic, pentru Cefin Trucks, digital înseamnă mult mai mult decât mediul on-line, punând în primul plan faptul că toate serviciile în nul 2021 trebuie să fie vizibile și transparente pentru orice utilizator. Astfel, oricine poate să participe la perfecționarea serviciilor oferite: client, angajat sau distribuitor.
2021, anul Ford Trucks F-MAX
Chiar dacă din punctul meu de vedere camioanele de construcții dau adevărata valoare a unui brand, acestea trebuind să demonstreze calități precum rezistență, consum redus, robustețe pe termen lung și un spațiu mai mult decât prietenos pentru șofer, totuși prin prisma numărului de bucăți vândute pe fiecare piață, autocamioanele destinate deplasărilor pe distanțe mari dau tonul pe această piață.
Exact acest segment este vizat de Cefin Trucks pentru anul 2021, și putem spune că are pe ce să se bazeze când vizează o creștere importantă a vânzărilor pe acest segment: un camion F-MAX ales camionul anului în 2019 în Europa, datorită performanțelor sale de top, dar și servicii after-sales de calitate.
Dar F-MAX este mai mult decât un camion Ford, este și un camion al viitorului. În acest sens, dl. Koray Kuvvet, Managing Director Eastern Europe & Balkans pentru Ford Trucks a prezentat expansiunea europeană a mărcii, care acoperă cu o rețea de service întregul continent, fiind alături de șofer oriunde pe drumurile europene. Sistemul ConnecTruck, valabil pe telefon, permite în orice moment proprietarului sau utilizatorului accesul la informații importante precum consum mediu, localizare, starea mașinii și dacă merge sau este oprită.
De asemenea, cumpărătorii au acces la modelul Ford I-MAX LL, cu capacitate de 300 litri și autonomie de 5.000 km, sau, pentru pasionați, la uimitoarea editie BlackLine, un camion ce emană forță dar și eleganță în același timp.
În ceea ce privește viitorul, Ford Trucks a demarat deja programul Zero Emissions 2040 și ne putem aștepta în următorii ani la apariția pe drumuri a primului hybrid electric Ford Trucks.
Radiografia unui campion
Cifrele anului 2020 pentru Cefin Trucks, defalcate pe activități:
- Cifră de afaceri de 64 mil.EUR,
- 563 camioane noi Ford Trucks și peste 500 uzate vândute,
- Cotă de piață totală de 11,8% și locul patru în clasamentul brandurilor de vehicule comerciale din România conform raport vânzări,
- Aproape 300 camioane Ford Trucks pentru construcții vândute și o cotă de piață pentru acest segment de 26,5%,
- Pentru segmentul de vehicule specializate Cefin Trucks a adus în 2020 noi modele, perfect adaptate cerințelor clienților din România, cota de piață crescând de la 22% în 2019 la 25% în 2020, în condițiile unei scăderi absolute a cererii de 19%,
- Cefin Trucks este lider de piață absolut pe segmentul de vehicule municipale cu o cotă de 54,3%.