Informaţii la ziInfrastructuraNewsOnlineTransport rutier

MAN – Complet nou, complet digital

Societatea se schimbă permanent, în ritm cu dezvoltarea noilor tehnologii, iar constructorii de autocamioane reușesc să răspundă la fel de rapid noilor cerințe ale clienților, de multe ori devansând chiar așteptările acestora. Noile vehicule trebuie să facă față unor solicitări cu mult mai diversificate decât acum 10 sau 20 de ani, firmele de transport la rândul lor trebuind să fie suficient de flexibile pentru a face față unor provocări noi, neașteptate, din partea pieței. De la transportul de marfă generală pe distanțe lungi la cel de distribuție sau cel specializat, precum camioanele de construcții, un camion nu mai poate fi eficient, economic și sigur conform standardelor actuale fără a îngloba un număr impresionant de soluții digitale integrate.

Cel mai elocvent exemplu în acest sens este constructorul mondial de vehicule comerciale MAN.

Noua generație de camioane MAN, lansată oficial la începutul lunii februarie, este acum prezentă și în România prin societatea MHS Truck & Bus Group, importatorul și distribuitorul mărcilor MAN și Neoplan în România. Aceasta confirmă prin noile camioane din seria TGX și TGE disponibile deja la vânzare enormul salt tehnologic al acestui sector vital pentru dezvoltarea societății.

Noua generație de camioane MAN reprezintă trecerea producătorului bavarez de la un furnizor de vehicule comerciale la unul de soluții de transport inteligente și durabile

Siguranța MAN le cel mai înalt nivel… digital

Noua generație de camioane MAN reprezintă un salt impresionant față de vehiculele comerciale, așa cum le cunoaștem și ne-am obișnuit. Calitatea camioanelor producătorului german a rămas aceeași, dar acum noile vehicule de transport înglobează inovații absolut fascinante.

Mai precis, toate aspectele care preocupă zilnic un coordonator, un proprietar de flote, precum confortul șoferului, disponibilitate optimizată a autovehiculelor sau flotei, suportul adus de echipele de întreținere, și bineînțeles eficiența și economia maximă, au acum rezolvări la un nivel încă neatins.

Un service excepțional, sisteme de asistență și siguranță care fac față cu succes situațiilor actuale și viitoare din trafic, susținute de soluții digitale ultramoderne, toate formează o combinație unică, oferind utilizatorilor una dintre cele mai bune pachete complete existente pe piață.

Grație noilor lanțuri cinematice, elementelor aerodinamice îmbunătățite, sistemelor de asistență, precum MAN EfficientCruise, noua generație de camioane MAN aduce economii de combustibil de până la 8.2%, lucru confirmat și de cel mai nou raport TŰV, respectiv reduceri semnificative ale dioxidului de carbon eliminat în aer.

Noua gamă de camioane MAN, cuprinde modelele TGX, TGS, TGM și TGL, disponibile într-o mare varietate de versiuni constructive.

Noul autotractor MAN TGX: Potrivit pentru orice aplicație

Filozofia care a stat la baza dezvoltării noii generații de camioane MAN a fost păstrarea a ceea ce a fost încercat și testat, respectiv îmbunătățit atunci când a fost nevoie la seria de camioane în decursul timpului.

Misiunile de transport pe distanțe lungi și transporturi agabaritice sunt acoperite de noul model MAN TGX, recunoscut pentru cabinele sale spațioase.

Ca și până acum, noul MAN TGX este disponibil cu trei serii de motoare: D15, D26 și vârful de gamă D38, care acoperă o plajă de putere cuprinsă între 330 CP și 640 CP (MAN D38 – de la 540 CP la 640 CP, MAN D26 – de la 430 CP și 510 CP și MAN D15 – de la 330 CP la 400 CP).

Pe lângă versiunile clasice de autotractoare 4×2 și 6×2, respectiv șasiu rigid, noul MAN TGX este încă disponibil în versiuni autotractor 6×4 și 8×4, acestea fiind o alegere populară pentru companiile de transport agabaritic.

Autotractorul 4×2 poate fi comandat opțional cu sistemul de tracțiune hidrostatică MAN HydroDrive pe puntea față, care oferă o tracțiune superioară pe suprafețele neasfaltate, dar menține și o sarcină utilă ridicată. Cu această diversitate de opțiuni, noul MAN TGX acoperă o gamă cuprinsă între 18 și 41 de tone masa totală maximă autorizată (MTMA) a vehiculului. În cazul aplicațiilor grele, MTMA este de 250 de tone.

Noul MAN TGX este disponibil cu trei versiuni de cabina GX, GM, GN, cu volume cuprinse intre 9.7 mc si 12.6 mc.

Cabină de clasă superioară

Pentru MAN, o astfel de cabină oferă șoferului tot confortul necesar, siguranța și ușurința de manevrare în trafic la care se așteaptă, dar și cele mai bune clipe de relaxare între două curse. Aceasta este noua piesă de rezistență a producătorului bavarez, deoarece cabina noii generații de camioane MAN este reproiectată de la zero.

Confortul în cabina șoferului înseamnă derulare simplificată a procesului de lucru și o rezolvare mai rapidă a comenzilor de transport. Acestea atrag după sine o motivație mai mare a șoferului și deci o creștere a rentabilității fiecărui transport.

Un exemplu: sistemul revoluționar de comandă al cutiei de viteze, situat direct pe comutatorul coloanei de direcție. Astfel, se câștigă spațiu și un acces mai simplu la comenzile mașinii.

Și o premieră, tot la nivelul cabinei: opțiunea reglabilă MAN SmartSelect. Dezvoltat pornind de la observațiile clienților, acesta face ca utilizarea sistemului Multimedia să fie o joacă de copii. Acestea nu mai trebuie selectate de pe un ecran tactil, unic, unde sunt afișate și alte comenzi mult mai importante în timpul deplasării. Funcții precum, hartă, muzică, camera și multe altele pot fi selectate prin intermediul sistemului  MAN SmartSelect printr-o poziționare confortabilă a mâinii.

Și dacă postul de conducere în prezent nu poate fi eficient fără comenzile touch-screen, panoul de bord este acum în totalitate digital pentru afișarea datelor de rulare, a sistemelor de asistență, informații de atenționare și recomandate. De asemenea, bordul include un al doilea display secundar pentru navigație prin sistemul Infotainment.

Dar probabil cea mai importantă noutate a bordului MAN este ușurința șoferului de a putea urmări fără întrerupere șoseaua în timpul mersului, în același timp noua configurație a bordului permițându-i să vadă orice semnalizare a acestuia. Astfel, acesta beneficiază cu adevărat de un mediu de lucru facil și neobositor.

Cele mai puternice motoare, cele mai curate, acum și mai economice

Motorul MAN D38 pentru sarcini grele, disponibil pe noul MAN TGX reprezintă piesa de rezistență, fiind recomandat atât pentru camioanele care efectuează curse pe distanțe lungi, cât și offroad. Cu cele trei niveluri de putere ale sale, de 540, 580 și 640 CP, acesta transportă fără efort și cele mai grele sarcini, pe pante cu înclinație mare.

MAN 26 este un motor despre care constructorul afirmă că demonstrează cel mai mare zicala că “se poate și mai mult”. Desi consumă mai puțin decât versiunea sa constructive anterioară, are o sarcină utilă cu 70 kg mai mare , o putere cu 10 CP în plus și un cuplu mai mare cu 100 Nm.

Ambele tipuri de motoare dispun de sistemul AGR (recircularea gazelor arse) și SCR (Selective Catalytic Reduction), care are rolul de a neutraliza emisiile de noxe la nivelul eșapamentului.

MAN 08, motorul pentru camioanele ușoare, a câștigat de asemenea în putere și, deși satisface cerințele celor mai dure norme de poluare europene Euro 6 și, datorită sistemului Thermomanagement, acesta are un sistem SCR integrat dar nu are nevoie de AGR, fiind astfel mai ușor. Masa sa redusă permite o sarcină utilă mare, fiind astfel extrem de avantajos pentru transporturile de distribuție.

Dar probabil cea mai spectaculoasă serie de motoare este D15, care nu are nevoie de sistemul AGR.  Noul sistem SCR, avansat tehnologic, împreună cu sistemul de filtre MAN CRT (Consinuosusly Regenerating Trap) nu mai necesită utilizarea de AdBlue pentru a satisface cele mai dure cerințe în privința reducerii emisiilor.

Noul MAN 15 este mai ușor cu 284 Kg, deci sarcina utilă a camionului va fi semnificativ mai mare. Acesta înlocuiește cu succes modelul anterior MAN D20.

Articole similare

1 din 934