Informaţii la ziNewsOnline

MAN Trucknology® Days 2017 – Performanţă conectată

Orașul german Munchen a fost pentru trei zile centrul european al tehnologiilor MAN. Evenimentul care a avut loc la începutul lunii martie are loc cu regularitate începând cu anul 2008 și se desfășoară sub denumirea MAN TrucknologyDays. Aici producătorul mondial de vehicule comerciale MAN a expus circa 170 de autovehicule din numeroase sectoare de activitate, pentru a fi vizionate și testate.

Au fost aduse camioane din sectoare diferite, dar de maxim interes economic, precum cele destinate transportului de cursă lungă, construcții, transport agabaritic, forestier şi agricol, precum și pentru servicii comunitare şi stingere de incendii. În total, au expus 91 de firme și au venit peste7.000 de vizitatori din întreaga lume.

În acest an MAN TrucknologyDays a fost structurat pe două sectoare: MAN TruckForum și traseul de testare.
În cadrul TruckForum, MAN Services și partenerii și-au expus paleta de servicii și soluțiile individuale de transport, de la A la Z, precum producători de suprastructuri și furnizori.
Pe traseul de test 120 de autovehicule și-au așteaptat vizitatorii. Experții MAN și cei aiproducătorilor de suprastructuri au detaliat caracteristicile individuale ale produsului prin proiecții, un tur de test sau direct pe vehiculele expuse.

MAN Full-Range

Aproximativ 30 de autovehicule au putut fi testate chiar de vizitatori pe traseul de încercare. Pentru aceasta, paleta de modele de camioane pusă la dispoziție a cuprins de la utilaje de curățenie stradală montate pe șasiu MAN TGL, basculante și mașini de pompieri pregătite pe șasiu MAN TGM, până la modelul MAN TGS expus în mai multe variante: pentru activitatea de șantier, cu suprastructură basculantă, autovehicul de colectare deșeuri sau forestier. De asemenea, a fost expusă o gamă largă de autocamioane MAN TGX echipate pentru curse lungi sau transport agabaritic.

Expoziția de autovehicule a fost structurată pe sectoare de activitate, precum transport pe distanțe lungi, distribuție, construcții, transport agabaritic, forestier și agricol, precum și servicii comunitare şi stingere incendii.
Cu noul MAN TGE, MAN devine ofertantul Full-Range. Având o masă maximă autorizată de 3 până la 5,5 tone, acesta completează paleta de modele MAN prin variantele de dubă cu plafon normal, înălțat și supraînălțat, precum și șasiuri cu cabină simplă sau dublă. În cadrul TrucknologyDays, MAN TGE a fost prezentat vizitatorilor cu modelul dubă.

O gamă impresionantă de camioane pentru construcții

Cu mai mult de 30 de autovehicule, sectorul de construcții a ocupat un loc important la MAN TrucknologyDays. Fiind cunoscut ca un constructor tradițional de camioane pentru construcții, MAN a venit și de această dată cu o gamă largă de vehicule și suprastructuri specifice. În strânsă colaborare cu producătorii de suprastructuri, MAN a prezentat camioane pe al căror șasiu ranforsat au fost montate betoniere, ansambluri basculabile pe trei părți, basculante cu sisteme de încărcare ab-roll, camioane cu platforme echipate pentru transportul materialelor de construcții, betoniere, camioane pentru transport containere, precum și autotractoare agabaritice.
Printre noutățile de la TrucknologyDaysa ieșit în evidență combinația dintre sistemul MAN HydroDrive și cuplarea automată TipMatic. Aceasta reprezintă echiparea perfectă atunci când autovehiculul circulă preponderent pe drumuri stabile, tracțiunea suplimentară oferită de sitemul HydroDrive fiind utilizată numai ocazional, pe drumuri de șantier. Avantajul transmisiei hidrostatice pe axa față MAN HydroDrive își spune cuvântul atunci când se impune o urcare fără încărcătură pe drumuri neasfaltate.MAN HydroDrive este disponibil pentru autovehiculele TGS cu două, trei și patru axe, precum și pentru autotractoare TGX cu două și trei axe.
Pentru structuri cu macara, MAN oferă șasiuri TGS pregătite special. Pentru cei care doresc un ansamblu care să fie manevrabil, să ofere suficientă putere în orice condiții de lucru și eficiență, inclusiv din punct de vederea al consumului,toate aceste cerințe sunt îndeplinite de formula de transmisie 8x4H-6. Practic, este vorba de un MAN TGS pe patru axe, ce dispune de puterea necesară pentru transportul greutății unei macarale. Rama oferă spații libere, pentru montajul suporților.
Producătorii de suprastructuri, în special cele destinate transportului și punerii în operă a betonului, au apreciat în mod deosebit faptul că prizele de putere directe de la motor sau cutia de viteze pot fi utilizate în orice configurație necesară.
Și pentru că sarcina utilă este importantă la betoniere, atunci este logic că, cu cât este mai ușor șasiul, cu atât mai mult beton poate fi încărcat în mașină. MAN TGS 32.420 8×4 BB îndeplinește exact aceste cerințe: un cadru optimizat din oțel de mare rezistență, un motor ușor, dar cu cuplu ridicat, de 420 CP combinat cu cutia automată MAN TipMatic. Această configurație este completată de un ansamblu axial hipoid în tandem, un ampatament de 2.505 milimetri între axa 2 și 3, pentru dimensionare compactă și manevrabilitate optimă în trafic și pe șantier, anvelope 315/80 R 22,5 pe jante de aluminiu, rezervoare de 300 litri pentru motorină și de 35 litri AdBlue. De asemenea, cabina M spațioasă și cu vizibilitate crescută pentru șofer și pasager, precum și sistemul de evacuare Euro 6 amplasat înălțat în spatele cabinei nu influențează masa proprie totală a mașinii, de 9.175 kilograme (fără șofer și cu încărcare 10% a rezervorului de combustibil).

Transporturi agabaritice

Vedetele expoziției, datorită mărimii și impozanței, au fost întotdeauna camioanele de mare putere MAN destiante transportului agabaritic. Fie că e vorba de transportul unor tonaje mari sau al unor obiecte voluminoase, MAN oferă soluția perfectă pentru aceste cerințe speciale. Autotractoarele MAN din gama TGS și TGX cu motoare D38, de 540 CP sau 580 CP oferă putere, dar și cuplul mare necesar pornirii de pe loc a unor sarcini agabaritice de sute de tone.
Vârful de top este camionul cu motorul de 640 CP pe patru axe. Acest MAN TGX 41.640 8×4/4 BBS combină cel mai puternic motor D 38cu o cutie de viteaze MAN TipMatic cu convertizor de cuplu. Astfel, cuplul de intrare crește de la 3.000 Nm la 4.740 Nm, ceea ce face ca și cele mai grele sarcini să fie puse în mișcare fără șocuri. Convertizorul de cuplu permite manevrarea fină a mașinii pe porțiuni înguste, în rampe și cu încărcătură.

Camioane pentru exploatarea forestieră și agricolă

Pentru firmele din domeniul transportului de lemn tăiat, MAN a prezentat o serie de camioane pregătite special din seriile TGS şi TGX. În general, transportul din pădure la locul de depozitare a lemnului poate fi dificil, datorită drumului noroios și denivelărilor, ceea ce ar necesita un camion cu tracțiunea integrală. În schimb, traseul spre gater se face pe șosele bine construite, în acest caz fiind suficientă tracțiunea pe roțile posterioare, aceasta fiind cea mai economică. Pentru a îmbina ambele cerințe, de tracțiune integrală și cea economică, MAN propune utilizarea sistemului HydroDrive ce acționează numai roțile față. Acest sistem a fost prima dată utilizat de către producătorul german în anul 2005, de atunci acesta fiind permanent îmbunătățit și extins pentru diferite configurații de camioane.
De asemenea, combinația dintre transmisia automatizată TipMatic şi sistemul MAN HydroDrive reduce și gradul de oboseală al șoferului, acesta putând să se concentreze asupra drumului, schimbarea vitezelor la timp și adaptarea la condițiile de transport făcându-se automat.
Tot în cadrul expoziției, a fost prezentat un camion MAN pe care a fost montat un gater mobil de înaltă productivitate. Pentru a-l pune în stare de funcționare, producătorul a oferit posibilitatea unei prize de putere montată direct pe motor, ceea ce permite ca cuplul dezvoltat de acesta, de maxim 8.000 Nm, să fie utilizat integral de către gater.
Pentru propulsia utilajului de tăiat lemne, MAN poate oferi, în combinație cu noua transmisie TipMatic 12 Offroad, seria de motoare D26, cu puteri de 420 CP, 460 CP și 500 CP. În plus, pentru seria MAN TGX se pot adapta motoarele D38, cu 520 CP până la 640 CP.

Articole similare

1 din 932