Informaţii la ziNewsOnlineUtilaje pentru construcţiiUtilaje terasiere

MARCOM – Tehnologiile viitorului în România

Un eveniment așteptat cu mult interes de către firmele de construcţii din România dar și de către presă a avut loc la mijlocul lunii iunie: Open House MARCOM. Unul dintre cei mai mari distribuitori de utilaje în domeniul construcţiilor și principalul promotor al tehnologiilor de ultimă generaţie din România a oferit și de această dată un regal prin prezentarea celor mai moderne utilaje Komatsu, excavatoarele cu acţionare hibridă fiind în centrul atenţiei, dar și prin informaţiile detaliate despre piaţa utilajelor de construcţii din România.

Într-o societate în permanentă mișcare, unde informaţia este la fel de importantă ca și tehnologia, construcţiile reprezintă un element aparte, deoarece tehnologiile se schimbă foarte repede, având un impact direct asupra dezvoltării a noi generaţii de utilaje.

Coborârea limitelor de poluare a aerului dar și sonoră sub niveluri care acum 20 de ani păreau de neatins dar și cerinţele utilizatorilor de a se livra utilaje cu un consum cât mai redus de combustibil, cu o fiabilitate crescută și cu un randament de lucru înalt au impus constructorilor de talie mondială să găsească soluţii alternative la tehnologiile clasice.

Tehnologiile Hybrid și KOMTRAX

Răspunsul producătorului japonez KOMATSU , unul dintre cei mai mari constructori mondiali de utilaje și dezvoltator de tehnologii de avangardă, la toate provocările pieţei construcţiilor a fost unul care dacă la început a părut prea avansat faţă de nivelul tehnicii existente pe piaţă, s-a dovedit a fi cel corect: utilajele cu acţionare hibridă Komatsu. Acestea sunt acum deja la a treia generaţie, 3.700 unităţi funcţionând în întreaga lume.

România este conectată, prin intermediul specialiștilor firmei Marcom la toate aceste tehnologii. Un excavator cu tehnologia hibridă încorporată, Komatsu HB215 fiind prezent pe parcursul celor două zile de demonstraţii și seminarii care au avut loc la sediul central al companiei din orașul Otopeni din apropierea Bucureștiului.

Domnul Răzvan Marcu, director MarcomRMC’94 este convins că această tehnologie reprezintă cel mai bun răspuns la cererile pieţei, inclusiv a celei din România: „Avem deja cinci excavatoare hibride care lucrează în România, iar utilizatorii lor sunt foarte mulţumiţi. Economia de combustibil este foarte mare, cu o medie de 30%, faţă de excavatorul convenţional din aceeași clasă. De altfel, fiabilitatea tehnologiei Hybrid este dovedită și la nivel mondial, toate utilajele vândute de către producătorul Komatsu în întreaga lume neînregistrând în cei opt ani nici o defecţiune la nivelul componentelor sistemului hibrid”. Putem adăuga că și în România primul utilaj cu acţionare hibridă din România are deja un an și jumătate de când lucrează, funcţionarea sa fiind fără nici o problemă.

Redactorii noștri au profitat de invitaţia la evenimentul Open House Marcom pentru a discuta despre avantajele tehnologiile Komatsu pentru clienţii din România.

Bineînţeles, discuţia a început cu cel mai performant și utilizat sistem de monitorizare wireless din România, sistemul Komtrax: „Din anul 2006 toate utilaje Komatsu livrate în România au acest sistem montat și activ. Utilizarea acestuia este gratuită și garantată pentru întreaga durată de viaţă a mașinii. Clienţii noștri sunt foarte mulţumiţi, deoarece astfel pot supraveghea și îmbunătăţi performanţele de lucru ale fiecărui utilaj. Sistemul poate fi configurat să ofere rapoarte de activitate în funcţie de interesele fiecărui client, în plus datorită comunicării non-stop dintre mașină și service-ul nostru, de multe ori aflăm înaintea clientului de orice problemă tehnică majoră, datorită codurilor de eroare transmise. Practic, codul este însoţit de o culoare, de exemplu roșu înseamnă intervenţie imediată, iar galben înseamnă că mașina poate să funcţioneze în continuare dar trebuie rezolvată problema tehnică”.

Despre piaţa utilajelor de construcţii din România și gradul de satisfacţie al clientului

Open House MARCO M a reprezentat un moment bun pentru a discuta despre evoluţia pieţei utilajelor de construcţii din România. Pe baza datelor puse la dispoziţia presei, date care indică o creștere continuă a vânzărilor de utilaje în ultimii trei ani, în condiţiile în care utilajele ușoare, în special buldo-excavatoarele domină în continuare piaţa, am solicitat un punct de vedere despre tendinţele prezente și de viitor în acest domeniu:

Utilaje & Construcţii: Care sunt criteriile de funcţionare ale unei pieţe stabile, în ceea ce privește distribuţia utilajelor de construcţii noi?

Răzvan Marcu: Piaţă stabilă înseamnă un volum de vânzări stabil, fără variaţii în sus sau în jos spectaculoase. Ceea ce este evident că nu se întâmplă în România, unde din anul 2010 și până în prezent asistăm la variaţii mari ale cifrelor de vânzări de la un an la altul. În opinia noastră, pentru România, un volum normal de vânzări de utilaje terasiere este pe la 1.800 – 2.000 unităţi în fiecare an. În realitate, datorită fondurilor europene, piaţa a înregistrat un trend ascendent în ultimii trei ani, dar a ajuns de abia la 1.300 de unităţi în anul 2015. În acest an, deși estimasem o creștere de 10%, se pare că pe fondul alegerilor locale și a întârzierii alocării fondurilor europene va trebui să previzionăm o scădere de 15% la sfârșitul anului 2016. Fondurile europene reprezintă un impuls pentru dezvoltarea sectorului construcţiilor, dar nu rezolvă problemele de fond. Lipsa investiţiilor în domeniul construcţiilor atrage după sine scăderea activităţii balastierelor, ceea ce atrage după sine reducerea producţiei fabricilor de beton și asfalt, dar și a lucrărilor civile adiacente… deci un necesar redus de utilaje de randament.

Utilaje & Construcţii: Vor apare marile firme de închirieri de utilaje, precum în ţările dezvoltate economic, care să asigure logistica necesara unei construcţii, indiferent de complexitatea ei?

Răzvan Marcu: În general tendinţa este printre constructori ca să deţină propriile utilaje, și nu să le închirieze. Nu cred că acest lucru se va schimba în următorii ani, mai ales în condiţiile unei pieţe greu predictibile.

Utilaje & Construcţii: Se vorbește mult, mai ales la nivel european, de gradul de satisfacţie al clientului. Ce înseamnă pentru clienţii Marcom acest lucru? Ce servicii le oferiţi pentru a acoperi cerinţele?

Răzvan Marcu: Pentru a atrage clienţii de partea ta trebuie să oferi utilaje de calitate, servicii de cea mai bună calitate, dar și alte servicii cu valoare adăugată, care să asigure o exploatare eficientă a utilajelor. Bineînţeles că aceste servicii trebuie susţinute de către specialiști bine pregătiţi și motivaţi, care să fie capabili să ofere întreg suportul disponibil pentru a asigura fiecărui utilizator al utilajelor și serviciilor noastre un maxim de câștig.

Investim foarte mult în oameni și servicii pentru a oferi clienţilor noștri cele mai bune servicii posibile. Astfel, avem 32 de mașini de service permanent în lucru pe teritoriul întregii ţări. În caz de urgenţă, acestea pot ajunge în maxim 24 de ore, în funcţie de gradul de încărcare al echipelor din zonă. Avantajul pentru clienţii noștri este că permanent o mașină de service se află aproape de ei, oriunde în ţară. De asemenea, am organizat o serie de seminarii dedicate reducerii costurilor de operare a utilajelor, cu scopul de a ajuta clienţii să realizeze economii importante din exploatarea utilajelor. Acestea au avut loc în Cluj, Timișoara, Craiova, București, Iași, Focșani și Constanţa, peste 250 de clienţi mari din România participând.

Open House Marcom a reprezentat cu adevărat un moment important pentru piaţa construcţiilor din România, dincolo de prezentările de utilaje, discuţiile despre piaţă și viitorul tehnologiilor fiind incitante și creative pentru toţi participanţii.

“Piaţa echipamentelor pentru construcţii a înregistrat un trend crescător în ultimii trei ani, de la un număr total de 723 unităţi vândute în 2013 și 1.040 în 2014, în 2015 cererea s-a situat la 1.288 de unităţi. Cu toate acestea, o analiză detaliată pe clasele de utilaje terasiere vândute evidenţiază însă o lipsă a investiţiilor companiilor de construcţii în echipamente specializate, pe fondul unor deficienţe majore la capitolul proiecte de infrastructură, semnalate de către mediul economic în ultimii ani în România” – Răzvan Marcu, marketing manager Komatsu RMC ’94.

Articole similare

1 din 974