Producătorul francez Mecalac este recunoscut pentru utilajele sale destinate săpării pământului, extrem de versatile, capabile, datorită structurii speciale a brațului, să poată lucra aproape în orice condiții, în spații înguste, sau pe lângă pereți, sau chiar să ridice paleți precum un stivuitor. Deși au cunoscut un succes de piață deosebit în țări puternice în domeniul construcțiilor, precum Franța, Germania sau UK, specialiștii grupului nu s-au mulțumit numai să îmbunătățească performanțele modelelor existente, ci au dorit să proiecteze utilajul perfect.
Ce înseamnă acest lucru, din punctul de vedere al unui constructor? – o mașină perfect echilibrată, care să lucreze pe orice tip de teren, la fel de eficient, indiferent de poziția brațului. Dacă se poate, să fie ușoară și să ridice sarcini mari, să fie compactă, dar să ofere o rază de săpare sau o înălțime de încărcare mare. Ce dorește însă operatorul? Să poată să intre în cabină direct de pe sol, fără nici un efort și mai ales risc, să poată lucra simplu, fără comenzi complicate și mai ales să poată ajunge cu cupa sau alt echipament acolo unde este nevoie, chiar și sub propria mașină. Astfel a apărut Mecalac MWR, probabil cel mai evoluat utilaj de săpat pământul pentru clasa sa.
Utilajele pentru săpat pământul au fost dintotdeauna împărțite în două grupe mari, în funcție de utilizare: pe pneuri, ceea ce le conferă mobilitate mare de la un loc de muncă la altul și versatilitate, putând fi utilizate cu numeroase echipamente și autonomie, și utilaje pe șenile. Acestea din urmă reușesc să lucreze și să se deplaseze pe terenuri accidentate, oferind o siguranță deosebită operatorului datorită stabilității lor, centrul jos de greutate permițând și un acces facil în cabină sau după caz la motor, cutie de viteze sau filtre.
MWR – un utilaj cu dimensiuni XS și forță XL
Ceea ce părea imposibil, inginerii de la Mecalac au realizat: excavatorul total, care oferă utilizatorului toate avantajele unui utilaj pe pneuri combinate cu cele ale unuia pe șenile. Astfel, noul excavator pe pneuri Mecalac MWR oferă toate avantajele posibile, eliminând dezavantajele unui utilaj pe pneuri, oferind utilizatorului posibilitatea de a-l utiliza într-o gamă variată de activități, din acest punct de vedere fiind unic pe piață.
Ultra-stabil și ultra-compact, dar având integrate cele mai noi tehnologii dezvoltate în ultimii ani de Mecalac, acestea primind de altfel numeroase premii internaționale. Putem enumera din dotarea standard sistemul de cuplare rapidă CONNECT, compact și ușor de utilizat, sau panoul de control centralizat care permite operatorului ca prin acțiunea unui singur comutator să controleze modul de lucru sau de deplasare al mașinii. Astfel, oricare ar fi cerințele, MWR garantează utilizatorului o rentabilitate superioară, datorită performanțelor sale fără precedent, modului simplu de operare, mobilității și gradului înalt de siguranță.
Centrul de greutate mai jos cu 20%
Utilajele pe pneuri au avut dintotdeauna această problemă, a stabilității, deoarece pentru a se deplasa pe un teren de șantier, dar și datorită înălțimii punților, centrul lor de greutate este mai sus decât în cazul mașinilor pe șenile. Coborârea centrului de greutate la modelul MWR cu 20%, comparativ cu celelalte excavatoare standard de pe piață, reprezintă într-adevăr o performanță care până de curând părea imposibilă. Rezultatul se poate vedea la lucru: gama MWR este mai stabilă pe teren accidentat și poate oferi o putere de lucru mai mare cu o masă proprie mai mică, fiind deci mai eficient decât orice alt utilaj de acest tip, afirmă constructorul.
Ridică 50% din masa proprie
Arhitectura unică a noilor utilaje Mecalac MWR oferă nu numai o capacitate de manipulare precisă și o versatilitate uimitoare, dar și posibilitatea de a ridica sarcini extrem de mari comparativ cu masa proprie, acestea putând atinge chiar 50% din aceasta. Brațul articulat reușește, datorită arhitecturii sale speciale ce poartă indiscutabil semnătura Mecalac, să formeze o masă pozitivă, dacă ne raportăm la axa de rotație a mașinii, devenind astfel o cotragreutate naturală. De exemplu, la utilajele clasice, o parte din puterea motorului este consumată pentru susținerea brațului, pe când Mecalac MWR utilizează masa acestuia pentru a crește capacitatea de ridicare.
În ceea ce privește geometria brațului și modul de prindere al acestuia la suprastructura rotitoare, MWR oferă un sistem izostatic unic. Astfel, stabilitatea mașinii rămâne aceeași indiferent de unghiul de rotație. Practic, dacă se ridică sarcina, se extinde brațul, se descarcă, sau pur și simplu este utilizat ca un elevator, indiferent de direcția pe care se lucrează raportat la partea frontală a mașinii, comportamentul este același. Mașina rămâne, astfel, perfect echilibrată, chiar dacă se lucrează cu ea sau se deplasează de la un loc de muncă la altul.