Leidos, contractorul principal în cadrul proiectului „Contractul de susținere a Antarcticii”, a ales Metso Lokotrack pentru proiectul său de reconstrucție al stației de cercetare McMurdo din Antarctica. Într-o locație cu cele mai stricte reglementări de mediu din lume, Leidos avea nevoie de o soluție de concasare și sortare flexibilă, integrată într-un lanț de operare cu perioade lungi de lucru, fără posibilitatea de a se interveni pentru activități curente de întreținere și reparații.
Stația de cercetare McMurdo este situată în inima continentului alb, coordonate 78 ° Sud și 167 ° Est. Aici temperaturile sunt cuprinse în mod normal între – 40 grade până la o maximă de +4 grade vara. Reconstrucția ei este prevăzută a se desfășura în cadrul proiectului de modernizare a infrastructurii și modernizării științifice (AIMS), cu scopul de a îmbunătăți eficiența logistică și energetică.
Cele mai eficiente, dar și cele mai rezistente concasoare
Leidos, principalul contractant al NSF pentru “Antarctic Support Contract (ASC)”, precum și proiectul AIMS, a selectat concasorul cu fălci Metso Lokotrack® LT106 ™, concasorul cu con Lokotrack® LT200HP ™ și ciurul mobil Lokotrack® ST3.8 ™, cu scopul de a produce aproximativ 120.000 mc de material de umplutură pentru a stabiliza construcția stației. Toate echipamentele au fost reproiectate pentru a lucra în condiții de temperaturi extrem de joase de către echipa Metso din Tampere, Finlanda.
Utilajele Metso vor fi utilizate timp de trei ani pentru concasarea materialelor dure extrase din sol, acestea urmând ca, după concasare, să fie înglobate în construcția și extinderea bazei, inclusiv pistele de aterizare, docuri și infrastructura drumurilor.
Utilajele Metso au ajuns în Antarctica în luna februarie a acestui an, iar contractorul Leidos a fost foarte mulțumit de primele rezultate: „până acum, echipamentele Metso își îndeplinesc misiunea peste așteptările noastre.”, spune David DesAutels, analistul flotei Leidos-ASC. ”Condițiile meteo din Antarctica pot fi o provocare pentru un proiect de construcție atât de mare, mai ales că transportul materialelor și materiilor prime necesare pentru întreaga logistică a construcțiilor ajung în zonă doar o dată pe an”.
Specialiștii de la Metso au făcut o serie de modificări tehnologice la echipamentele livrate, în special pentru a face față condițiilor climatice, cum ar fi conectarea generatoarelor din exterior la o unitate centrală , astfel încât atunci când nu sunt utilizate pentru buna funcționare a stației, să încălzească lichidele, precum cele hidraulice, dar și bateriile concasoarelor, ținându-le astfel permanent în funcțiune. De asemenea, specialiștii Metso au izolat toate furtunurile și au instalat sisteme de transmisie speciale pentru zonele arctice, acestea făcând astfel față cu bine temperaturilor extreme.
În cadrul proiectului AIMS, stațiile Metso trebuie să producă mai multe sorturi, utilizând diferite materiale primare existente pe teren. De asemenea, perioada în care pot lucra toate concasoarele este de numai câteva luni, în timpul verii. Aici roca de bază este bazaltul, cu o rezistență necunoscută, acesta fiind concasat primar de către concasorul cu fălci LT106, care preia material cu dimensiune mai mică de 600mm și o aduce la o granularitate sub 140mm. Mai departe, concasorul cu con este utilizat pentru concasarea secundară, obținându-se un material final cu o granularitate sub 50mm. Astfel, ele fac parte dintr-un circuit închis de prelucrare a materiei brute, bazaltul fiind extras dintr-o zonă apropriată.
Mai mult, toate concasoarele Metso trebuie să funcționeze obligatoriu cu combustibil de aviație Jet A-1, deoarece acesta este potrivit pentru condițiile de frig și singura sursă de energie disponibilă în interiorul stației.
În ceea ce privește intervalele lungi de service, echipamentele Metso au fost proiectate și construite minuțios, pentru a lucra din greu cu cerințe minime de întreținere.
Responsabilul de proiect a concluzionat că: „Succesul proiectului va fi definit prin îndeplinirea obiectivelor de producție, fără nici un impact asupra mediului sau riscuri în timpul lucrului pentru personal. Până în prezent, echipamentul ne-a servit bine în toate situațiile. Toate mecanismele importante funcționează ireproșabil, indiferent de condițiile meteo„.