Constructii civileConstructii industrialeInformaţii la ziInvestitiiNewsOnlineSchele si cofraje

Mircea Albuţiu, Hunnebeck România: „Piaţa este susţinută preponderent de construcţiile civile și rezidenţiale”

Piaţa sistemelor de cofrare a urmat un trend ascendent în 2015 comparativ cu 2014, creșterea fiind susţinută de către sectorul construcţiilor civile și rezidenţiale și mai puţin de proiectele de infrastructură, investiţiile publice fiind deficitare în acest sector.

Mircea Albuţiu, director general Hunnebeck România, jucător-cheie de pe piaţa de schele şi cofraje din România, ne-a oferit o opinie avizată în ceea ce privește evoluţia pieţei de cofraje în România în ultimii ani.

„Din 2013 încoace, piaţa construcţiilor din România a fost afectată de lipsa investiţiilor publice și, prin urmare, s-a bazat mai mult pe sectorul de construcţii rezidenţiale și civile. Datele statistice disponibile reflectă această realitate, care și-a pus amprenta și asupra evoluţiei pieţei cofrajelor. Situaţia a început să se reechilibreze într-o anumită măsură în 2015, când au fost lansate și câteva proiecte importante de infrastructură. La nivel general, evoluţia pieţei construcţiilor depinde în bună măsură de existenţa unor investiţii substanţiale în infrastructură. O provocare importantă e dată de concretizarea Master Planului General de Transport și de utilizarea eficientă a fondurilor europene acordate României pentru exerciţiul financiar 2015-2020. La nivelul concret al achiziţiei de echipamente, concentrarea pe criteriul «preţul cel mai scăzut» are adesea efecte negative în privinţa calităţii produsului final, cu repercusiuni asupra securităţii muncii. Pe termen lung, costurile pot fi mai mari decât economia avută în vedere iniţial, când se aleg produse de o calitate îndoielnică”.

Studiu de caz: Autostrada Transilvania, tronsonul  Gilău-Nădășelu

Un proiect important la care Hunnebeck România a participat în 2015 este cel al Autostrăzii Transilvania, tronsonul Gilău-Nădășelu.

Pe traseul acestui tronson de autostradă au fost proiectate nu mai puţin de 11 pasaje și viaducte, lucrări realizate integral cu echipamente și soluţii furnizate de Hunnebeck România.

Una dintre cele mai dificile structuri de cofrat de pe acest traseu a fost viaductul de 250 de metri de la kilometrul 4, cu o înălţime de construcţie de 35 de metri. Având în vedere înălţimea mare a viaductului, ca și a altor structuri de pe acest tronson, pentru accesul personalului a fost necesar să se utilizeze turnuri de scară Bosta 70 cu înălţimi variind de la 8,5 m la 26,5 m. Pentru execuţia fundaţiilor și a culeelor a fost pus în operă sistemul de cofrare pentru pereţi Manto. Tot cu panouri Manto s-au cofrat și pilele, care sunt nu doar deosebit de înalte, ci și goale pe interior. De aceea, pentru executarea lucrărilor în această zonă, a fost necesar să se construiască o platformă de lucru din grinzi cu clichet. La cofrarea elevaţiei pilelor pe interior s-au utilizat cofraje Manto cu colţuri retractabile, aceastea având avantajul de a permite manipularea cu macaraua a cofrajului preasamblat dintr-o singură manevră. Pilele turnate în acest șantier au avut înălţimi variate. De aceea, pentru cofrarea capitelurilor au fost oferite două soluţii, astfel încât acestea să poată fi executate în siguranţă și să respecte caracteristicile stabilite în proiectul tehnic. Pentru turnarea capitelului la pilele cu înălţime mai mică de 12 m, s-au folosit turnuri de eșafodaj ID 15 și grinzi H20. În cazul pilelor a căror înălţime a atins 30 m, consolele CS 240 L au asigurat atât platformele de lucru, cât și susţinerea cofrajelor de pe latura lungă a pilei. Provocarea proiectului a reprezentat-o cofrarea capitelurilor pilelor, turnate la o înălţime de aproximativ 30 m de la sol. Dat fiind că utilizarea unor soluţii standard nu era fiabilă pentru a asigura susţinerea adecvată a zonei de capitel, ieșită mult în consolă, soluţia elaborată de inginerii Hünnebeck a constat în utilizarea de grinzi HEB metalice, cu capacitate portantă ridicată, fixate pe cadre de sprijin SF 500, care, la rândul lor, au fost prinse în structura de beton a pilei.

„Volumul cererilor de echipamente de construcţii a crescut anul acesta faţă de anul precedent, iar activitatea noastră a devenit chiar mai intensă. Hunnebeck România a fost solicitată ca furnizor de cofraje și schele pentru numeroase proiecte rezidenţiale, civile și de infrastructură şi ne așteptăm la o creștere de peste 10% a cifrei de afaceri a companiei noastre.” Mircea Albuţiu, Director general Hunnebeck România.

Similare

1 din 932