Nooteboom este unul dintre marii constructori europeni de suprastructuri rutiere implicat puternic în construcția de trailere specializate în transportul componentelor marilor centrale eoliene. Dezvoltarea a noi modele de trailere, mai mari, mai puternice, mai rezistente reprezintă o cerință imperativă a pieței energetice europene, centralele eoliene fiind construite la dimensiuni din ce în ce mai mari. Astfel, dacă iniţial paletele rotative care capturează energia eoliană aveau o lungime de 25 m, acum măsoară aproape 70 m în lungime, iar semitrailerele cu punte joasă extensibile nu mai reprezintă o soluţie practică.
Acesta a fost motivul pentru care specialiștii producătorului olandez au dezvoltat o nouă gamă de trailere specializate pentru astfel de transporturi sub numele Tele PX Super Wing Carrier. În acest caz nu este vorba doar de o problemă de creştere a lungimii vehiculului, fiind modificate şi alte componente.
Una dintre problemele atent studiate este reprezentată de poziţia centrului de greutate al întregului ansamblu format din paletă şi trailer, designul paletelor oferind o suprafață mare expusă vântului lateral ce poate bate cu putere în timpul transportului pe șosea. În timpul transportului, centrul de greutate al paletei nu se mai află chiar deasupra grinzii centrale de la jumătatea trailerului, așa cum este normal. De aici a apărut necesitatea construirii unui model de trailer rezistent nu numai la sarcini mari, ci şi la eforturi laterale de torsiune.
În plus, noua generație de trailere trebuie să aibă o greutate proprie mai mare decât în mod normal, pentru a fi stabile atunci când vântul bate din lateral cu putere pe parcursul transportului. Transportorul Super Wing este dotat cu axe oscilante cu un unghi de directive mult mai larg (60 grade) şi o gardă la sol mai înaltă. Un alt aspect important este faptul că poziționarea flanșei de prindere a paletei în imediata vecinătate a gâtului de lebădă oferă un spațiu de încărcare pe verticală suplimentar. În poziția de transport cu podeaua coborâtă, înălțimea minimă chiar în spatele gâtului de lebădă este de numai 760 mm, aceasta acoperind cu ușurință reglementările legale ale oricărui stat european.
Noul Quatro
Cel mai recent model dezvoltat de către Nooteboom este Quatro Tele-PX Super Wing Carrier. Acesta reprezintă o completare importantă adusă gamei de transportoare Super Wing, proiectate special pentru transportul paletelor turbinelor de vânt. În ultimul an capacitatea turbinelor de vânt din Germania a crescut cu 26% conform BWE (Asociaţia Germană pentru Energie Eoliană).
Un avantaj major al modelului Quattro Super Wing Carrier care are la bază proiectul semitrailerului care a cunoscut un mare succes în Europa, MCO-PX, este puntea extrem de joasă. Aceasta permite operatorilor de transport să treacă fără probleme pe sub poduri, acestea având totdeauna înălțimea maxima strict limitată. În ţări precum Germania şi Olanda, transportorul Quattro Tele-Px se poate deplasa pe autostrăzi, fără a trebui să aleagă căi alternative, mult mai lungi și care pot pune probleme de planeitate a drumului.
Astfel, transportatorii au ocazia să aleagă în funcție de necesități între două dintre semitrailerele specializate de la Nooteboom, și anume între Triple Tele-PX, cu podea extensibilă în trei pași, ce oferă lungimi de transport cuprinse între 18,7 și 60 metri și Quatro Super Wing Carrier, cu o punte de încărcare extensibilă în patru paşi, de la 17 m până la peste 63 m.