Pat Olney, preşedintele Volvo Construction Equipment (Volvo CE), a prezentat în luna aprilie, la Târgul Internaţional pentru Utilaje de Construcţii, Bauma 2013, o nouă tehnologie de reducere a emisiilor de carbon, care va fi montată pe toate utilajele grupului pentru a satisface normele de mediu Tier 4 final/Stage IV. Sistemul, montat pe toate gamele de autocamioane vândute de Volvo în ultimii ani, este pregătit pentru a fi lansat când noua legislaţie va intra în vigoare, în ianuarie 2014.
Acesta a dezvăluit faptul că Volvo CE va folosi reducerea catalitică selective (SCR) împreună cu un filtru de particule diesel (DPF), dar şi tehnologia de recirculare a gazelor de eşapament (EGR). Tehnologia va cuprinde un filtru de particule îmbunătăţit original, care în general nu va necesita regenerare activă. Oxidarea particulelor va avea loc astfel la temperature scăzute de evacuare în timpul uncţionării normale a maşinii.
„Noua tehnologie SCR a fost deja testată complet la peste un milion de camioane, produse de Volvo Trucks, echipate cu acest sistem încă din 2005. La acestea, se adaugă zeci de mii de ore de teste realizate de Volvo Construction Equipment efectuate pe camioanele articulate, încărcătoare frontale şi excavatoare, precum şi pe bancurile de testare a motorului. Viitoarele noastre produse vor fi mai ecologice şi în acelaşi timp mai economice, oferind un consum redus de combustibil în majoritatea aplicaţiilor”, a precizat Olney.
Volvo Construction Equipment se află în etapele finale de dezvoltare a ceea ce constituie o revizuire radicală a gamei de utilaje, acestea urmând a fi lansate în următoarele 12 – 24 de luni. Noile maşini, cu un consum redus de combustibil nu vor oferi doar beneficii clienţilor, ci vor ajuta Volvo CE să îşi menţină promisiunea de a reduce emisiile de CO2 provenite de la utilajele vândute între 2009 şi 2014 cu 15 milioane de tone.
Alte tehnologii pentru reducere a consumului
Eficienţa consumului de combustibil este o prioritate de top pentru proprietarii de utilaje de construcţii. De aceea, sute de ingineri de la Volvo Construction Equipment pregătesc noi tehnologii pentru a face echipamente mult mai eficiente. Printre acestea, tehnologia M2M prin care maşinile comunică între ele (machine-to-machine) şi M2I prin care maşinile comunică cu infrastructura (machine-to-infrastructure). Compania nu a dezvăluit data când aceste tehnologii vor fi gata pentru lansare.
Prin utilizarea de comunicare M2M se vor reduce costurile operaţionale, intrucât maşina va şti cu ce viteză să se deplaseze pentru a ajunge la timp la destinaţie, reducând viteza de deplasare şi astfel consumul de combustibil, sporind în acelaşi timp siguranţa şi menţinerea productivităţii. Reducerea vitezei de deplasare va reduce şi timpul de inactivitate şi uzura maşinii.
Următoarea etapă a proiectului prevede furnizarea de informaţii direct pe consola operatorului, precum viteza medie şi ora de sosire. Un alt avantaj al maşinii inteligente: apariţia a noi elemente de siguranţă activă. Prin combinarea tehnologiei de comunicare M2M cu un sistem de frânare automată se poate preveni posibilitatea unei coliziuni între două maşini Volvo, iar prin echiparea muncitorilor şantierului cu un proiector wireless sau un transmiţător, maşinile ar putea detecta şi evita oamenii.
Declaraţiile Preşedintelui VOLVO CE pentru cititorii revistei UnderConstruction
Preşedintele Pat Olney a anunţat la Bauma 2013 un program amplu de dezvoltare, care va schimba complet gama de maşini în următorii doi ani, acesta ţinând cont şi de potenţialul de dezvoltare al pieţei din estul Europei.
Un exemplu reprezentativ: Volvo a demarat în această lună producţia de excavatoare la noua fabrică din apropierea oraşului Kaluga, Russia. Prezenţi la Bauma 2013, redactorii revistei UnderConstruction au dorit să cunoască care sunt planurile de dezvoltare ale noii divizii de utilaje pentru construcţia drumurilor. Preşedintele Olney a spus: „segmentul de drumuri este foarte important pentru compania noastră, încă de când am cumpărat divizia de la Ingersoll Rand acum aproape şapte ani. Între timp am făcut investiţii semnificative şi am adăugat noi produse.
Ultima noastră inovaţie în acest domeniu este noua serie C de compactoare, special proiectate şi fabricate în Europa şi care sunt utilizate nu numai în Europa, ci şi pe alte pieţe din întreaga lume, bineînţeles şi în Europa de Est. Suntem foarte mândri de această gamă, dar şi de celelalte echipamente. Suntem foarte implicaţi în segmentul echipamentelor pentru construcţia drumurilor”.
Întrebat despre oferta de finanţare, Olney a mai spus că „aceasta poate totuşi varia de la ţară la ţară, în funcţie de reglementări, dar în general este una unitară, la nivelul Europei. Oferta pentru Rusia este diferită, încă nu avem o maturitate a infrastructurii acolo sau a finanţării. Este mai complicat din punct de vedere legal să faci afaceri acolo sau să te stabileşti pe această piaţă”.
Referitor la piaţa din Europa de Est, Olney este de părere că, „aceasta rămâne în continuare o piaţă strategică, foarte interesantă pe termen mediu şi lung. Desigur, când incertitudinea în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei construcţiilor în ţările Uniunii Europene (EU 27) încă persistă, pentru noi este important controlul mult mai strict al fondurilor europene şi investiţiilor. În acest context, capitalul destinat construcţiilor disponibil pentru guvernele şi companiile private din Est este mai redus, dar pe termen mediu şi lung Europa de Est rămâne un punct de interes pentru noi, deoarece din punctul de vedere al infrastructurii mai sunt multe de făcut. Un exemplu pozitiv este Polonia: când am fost anul trecut am văzut multe proiecte importante de drumuri şi poduri în curs de execuţie, pentru a îmbunătăţi infrastructura ţării.”