Informaţii la ziNewsOnlinesusUtilaje de cariera si minerit

Nordplant™ – o nouă infrastructură rutieră pentru Africa

Compania senegaleză Arezki Group a fost înființată în anul 1962. Activitatea sa a început cu  transportul și furnizarea de materiale de construcție către diferite companii multinaționale europene cu sediul în Senegal și Gambia. Compania a evoluat de-a lungul deceniilor,în ultimii ani fiind implicată în proiecte majore de infrastructură rutieră, aeroporturi și poduri mari.

Dezvoltarea puternică a Arezki Group a dus la necesitatea găsirii unor noi soluții de producere a agregatelor, o adevărată provocare fiind modernizarea principalului drum național N1 al țării, ceea ce implica în plus construirea unor stații proprii de concasare și sortare, precum și drumul de acces aferent în două locații situate la ambele capete ale acestui drum. Din acest punct intervin specialiștii Metso Outotec: rolul lor este de a găsi soluții ideală care să ofere întreg suportul necesar finalizării în timp a acestui important drum.

Compania Arezki lucrează de ceva timpcu Metso Outotec, compania deținând două stații de concasare care funcționează și în prezent: o instalație de concasare modulară Metso Outotec Nordplant™ în Guinee Bissau, la granița dintre Senegal la nord și Guineea la sud-est, și o alta, cu concasoare Metso Outotec, în Mansadala, estul Senegalului.

Fiind foarte mulțumită de relația de lucru care a avut-o cu întreaga echipă Metso Outotec de-a lungul timpului, conducerea firmei Arezki a ales să utilizeze soluțiile tehnologice Metso Outotec în continuare. Echipa Metso a furnizat astfel două noi instalații de concasare Nordplant™, cu scopul de a crește capacitatea de producție a agregatelor la un volum suficient pentru a asigura implementarea lucrărilor de drumuri și alte construcții aferente. Echipa a oferit, de asemenea, soluții specializate pentru lucrările de inginerie mecanică și electrică, producție, transport, punere în funcțiune și instruirea personalului la fața locului. Ambele proiecte au fost implementate cu succes în anul 2020, în ciuda dificultăților legate de COVID-19.

După livrarea completă a celor două stații și construcția drumurilor, ambele stații vor fi utilizate în continuare la întreg potențialul pentru a satisface necesarul de agregate în regiune pentru alte construcții de infrastructură, aducând astfel beneficii economice importante pentru întreaga regiune a Africii de Vest.

Provocări la început de proiect

  • Stare proastă a unei părți a unui drum important din punct de vedere strategic,
  • Locații de extragere a materialelor în interiorul țării și o infrastructură insuficientă pentru transportul materiilor prime pentru a putea construi eficient drumul național,
  • Lipsa unor cantități suficiente de agregate și o calitate inferioară a acestora, aceste resurse fiind oricum alocate pentru alte lucrări de construcții din întreaga regiune,
  • Timp scurt de livrare,
  • Provocări legate de COVID-19.

Infrastructură insuficientă și aprovizionare insuficientă cu agregate

Drumul N1 este drumul național al Senegalului. Leagă vestul și estul țării – începe din portul Dakar, cel mai îndepărtat punct al coastei Africii de Vest, și continuă până la Kidira, situat la granița cu Mali. Astfel, acest drum, care leagă două țări, este de importanță strategică pentru întreaga regiune a Africii de Vest.

O parte din acest drum, care pornește de la Mansadala, situat în regiunea Tambacounda, și se termină la granița cu Mali, trebuia urgent refăcută. Pentru modernizarea acestui tronson de drum, a fost necesară construirea de urgență a unei infrastructuri rutiere  care să permită accesul la cele două stații de concasare și sortare, situate la fiecare capăt al drumului în zonele Mansadala și Kidira, precum și asigurarea unei producții eficiente și de înaltă calitate de agregatele utilizate pentru diferite lucrări de construcție, inclusiv a drumului principal .

Pentru a acoperi toate aceste necesități, Arezki a implementat un proiect global de modernizare a stației din Mansadala, astfel încât să-și mărească capacitatea de producție, urmând să construiască de asemenea o fabrică complet nouă în zona Kidira. Această a doua locație a fost alesă datorită situării ei strategice la capătul drumului N1, lângă granița cu Mali.

Trebuie subliniat faptul că implementarea acestor proiecte s-a petrecut în 2020 – exact când epidemia de COVID-19 se extindea fulgerător, aducând astfel noi provocări legate de organizarea muncii, mai ales în condițiile în care timpii de livrare ai utilajelor au fost foarte scurți. În timpul pandemiei, a fost o provocare pentru specialiștii Metso Outotec să călătorească sau să lucreze continuu la fața locului, respectând regulile de distanțare și protocoalele de siguranță. De asemenea, echipa a întâmpinat probleme suplimentare în ceea ce privește operațiunile logistice și transportul echipamentelor.

Soluțiile tehnologice aduse de Metso Outotec

  • Două stații noi de producție a agregatelor: Nordplant™ 5.1 Complete plant și Nordplant™ Compact HP200 + CVB1845-4M,
  • Realizarea întregului proiect pentru a garanta o calitate ridicată a agregatelor și livrarea lor rapidă,
  • Livrarea pachetului complet care a inclus: utilajele, structurile de oțel, transportoarele și echipamentele electrice,
  • Service integrat: gestionare, transport, supraveghere pentru asamblarea mecanică și electrică, punerea în funcțiune a instalației și instruirea la fața locului pentru operatori,
  • Stații cu un design nou si tehnologii avansate integrate.

Furnizarea de soluții end-to-end

Pentru acest proiect, în care creșterea volumului de agregate produse era esențială, clientul a comandat două noi echipamente de concasare Nordplant™ cu un design nou și tehnologii avansate incorporate, instalându-le în două locații diferite în același timp – Kidira și Mansadala.

În cadrul noii locații din Kidira, există acum o stație completă de concasare și sortare, Nordplant™ 5.1 cu stoc intermediar, incluzând echipamentele alimentator grizzly VF561-2V,  concasor cu falci C120, 2 x HP300 concasoare cu con, ciur cu 4 etaje de 8,1mp CVB1845-4M și ciur cu 4 etaje de 12mp CVB2060-4M. Această soluție completă de concasare a cuprins utilajele, structurile din oțel, benzile transportoare și echipamente electrice, totul fiind livrat de echipa Metso Outotec.

default

Beneficii

  • O infrastructură rutieră rutieră nouă pentru cel mai utilizat tronson rutier al țării,
  • Creșterea capacității de producție a agregatelor și a eficienței proceselor de prelucrare a pietrei,
  • Calitate ridicată a agregatelor,
  • Costuri de operare mai mici,
  • Obținerea unui volum suficient de mare de agregate pentru alte construcții de infrastructură.

Deciziile corecte oferă multiple beneficii

Echipa de vânzări Metso Outotec, menținând o relație bună cu clientul, a jucat un rol crucial atât în faza de negociere cât și ce de desfășurare a lucrărilor.

Echipa Metso Outotec a sprijinit, de asemenea, clientul, pe parcursul instalării utilajelor, punerii lor în funcțiune și instruirii lucrătorilor la fața locului. Noile stații au fost puse în funcțiune în lunile noiembrie și decembrie 2020, conform contractului, chiar dacă perioadele de livrare au fost foarte scurte. După punerea în funcțiune, clientul a beneficiat de aportul permanent al echipei de Service, plasând și o comandă importantă de piese de schimb și materiale de uzură neceare pentru ambele stații.

Metso Outotec a reușit astfel să gestioneze ambele proiecte, respectând termenii contractuali și să sprijine clientul cu ajutorul specialiștilor săi, în ciuda situației critice din cauza COVID-19.

Noile stații au costuri mai mici de producție și economisesc mult timp, deoarece concasarea se realizează chiar în apropierea drumului care se construiește, fiind situate la ambele capete ale drumului – respectiv șantierele Kidira și Mansala.

Tehnologiile avansate și designul îmbunătățit au asigurat o activitate mai ușoară pentru muncitorii ce deservesc stațiile, o întreținere mai ușoară a acestora și o siguranță în exploatare foarte ridicată. În plus, agregatele pe care clientul le produce acum sunt de calitate superioară iar volumul de material este mai mare.

Articole similare

1 din 935