Noile utilaje High Track sunt destinate în special industriei forestiere, unde atuurile enumerate mai sus sunt puse cu adevărat în valoare. Puterea şi robusteţea lor le permit să treacă fără probleme peste obstacole, să nu fie „deranjate” de terenul dificil şi chiar să tragă camioane pline cu buşteni.
O combinaţie de forţă și rezistenţă
Noul excavator DX160LC-5 HT combină partea superioară a modelului DX140LC-5 de 14 tone cu şasiul modelului de 18 tone, garda la sol fiind ridicată astfel de la 410 milimetri la 615 milimetri. DX180LC-5 HT este o versiune îmbunătăţită a modelului DX140LC-5, având o structură ranforsată şi un sistem de frânare regândit. Şi în cazul său, garda la sol este de 615 milimetri.
Noile modele sunt echipate cu propulsorul Perkins 1204F, un motor caracterizat prin consumul redus şi cuplul ridicat. Perkins 1204F oferă 109, respectiv 127 de cai putere, la 2.000 de rotaţii/minut. Sistemul de injecţie este de tip high-pressure common-rail, presiunea în sistem fiind de 2.000 de bari. Acest motor nu are nevoie de filtru de particule, pentru îndeplinirea standardului de poluare Stage IV fiind folosite sistemul de recirculare a gazelor EGR şi sistemul de tratare a noxelor SCR . Tot pentru a reduce poluarea, pe panoul de control al excavatoarelor este afişat acum consumul de carburant, iar motorul se poate opri automat după o anumită perioadă de timp, dacă utilajul nu efectuează manevre.
Eficienţa – preocuparea centrală
Tot pentru eficienţă, Doosan a conceput sistemul SPC (Smart Power Control), menit să gestioneze raportul dintre motorul diesel şi fluxul pompelor hidraulice. Un alt element important care duce la scăderea consumului este ventilatorul, care este controlat electric, în funcţie de temperatura lichidului de răcire, a uleiului şi a uleiului hidraulic. Inginerii Doosan nu au făcut rabat nici când au conceput cabinele noilor excavatoare, acestea fiind printre cele mai bine echipate de pe piaţă. Acestea excelau deja în privinţa spaţiului şi ergonomiei, dar acum oferă un grad şi mai mare de confort. Toate ataşamentele pot fi controlate cu un singur joystick sau o pedală cu dublu sens, munca operatorului fiind mult mai uşoară.
De exemplu, acesta poate controla excavatorul din joystick, iar cu pedala, ataşamentele. În plus, manetele au fost scurtate, aşa că necesită mai puţin efort în operare, iar mersul înainte pe distanţe mari se poate face prin apăsarea unei pedale poziţionate în stânga operatorului. Tabloul de bord a fost şi el îmbunătăţit, fiind adăugate indicatoare, inclusive unul pentru nivelul de AdBlue. Noul meniu electronic permite accesarea rapidă a tuturor funcţiilor, fără a mai fi nevoit să treci prin toate funcţiile şi validările.
Opţional, excavatoarele pot fi echipate şi cu o cameră lateral, iar imaginile furnizate de aceasta şi cele oferite de camera de monitorizare din spate pot fi vizionate simultan pe ecranul din cabină. Chiar şi aşa, operatorul poate vedea în acelaşi timp şi informaţiile importante despre funcţionarea utilajului.
În cazul în care temperatura exterioară este mai mică de 10 grade Celsius, motorul trece automat de la un ralanti cu 800 de turaţii pe minut, la 1.100 de rotaţii, pentru a asigura căldura necesară în cabină. Pentru a reduce zgomotul şi a creşte fiabilitatea utilajelor, inginerii Doosan le-au echipat cu bucşe EM (Enhanced Macro-surface), mult mai eficiente decât cele clasice, în special atunci când sunt gresate. În plus, noile excavatoare dispun de sisteme de curăţare a admisiei, praful, noroiul sau insectele fiind înlăturate înainte să ajungă în motor. Datorită acestor sisteme, intervalul de înlocuire a filtrelor şi durata de viaţă a motorului sunt mult mai mari. Tot pentru a creşte durata de viaţă a motorului, noile excavatoare Doosan sunt echipate cu un sistem de alarmă care detectează apa din carburant. Astfel, dacă operatorul ignoră alarma în repetate rânduri, sistemul opreşte automat motorul, pentru a evita distrugerea lui. De asemenea, butonul de oprire de urgenţă a fost repoziţionat astfel încât să poată fi accesat şi de la nivelul solului, aflându-se acum în partea laterală a scaunului operatorului.
Pentru creşterea gradului de siguranţă, Doosan a regândit până şi mânerul uşii sau scările de acces, iar barele de prindere fac parte din dotarea standard.