Noua generație de trailere cu podea joasă de la Fliegl se caracterizează prin robustețe și o masă proprie redusă, fiind proiectate pentru a fi utilizate cu preponderență în industria construcțiilor, dar putând fi la fel de bine folosite pentru diferite transporturi agabaritice.
Cel mai recent trailer cu podea joasă dezvoltat de Fliegl, modelul DTS 300, are trei axe și este prevăzut cu un sistem manual cu manivelă. La proiectarea acestuia s-a avut în vedere reducerea masei proprii la doar 5.400 kg. Cu o sarcină utilă de peste 18.500 kg acest trailer stabilește, conform declarațiilor specialiștilor grupului Fliegl, un punct de referință pentru această clasă de semiremorci.
Similar, trailerul cu podea joasă model VTS 400 cu patru axe oferă o sarcină utilă de 31.000 kg la o masă proprie de numai 8.700 kg. Acesta permite încărcarea și descărcarea în siguranță a mărfurilor grele chiar și în condițiile în care spațiul de manevră este limitat.
Fliegl DTS 300
Un alt aspect tehnic important pentru transportatori este dat de numărul mare de opțiuni de ancorare. Cu aproximativ 20 de perechi de puncte de ancorare, remorca oferă practic posibilități nelimitate de asigurare a încărcăturii în timpul transportului.
Pentru transportul utilajelor sau altor materiale cu lățime mare, acesta poate fi extins în lateral cu aproximativ 70 mm cu ajutorul unor platforme de lemn, lățimea totală a trailerului crescând astfel la 3.000 mm.
Platforma joasă de transport are o lungime de aproximativ 5.900 mm, și oferă suficient spațiu pentru a putea transporta o mare varietate de tipuri de utilaje. Deoarece podeaua joasă are o înălțime de doar 860 mm, chiar și utilajele înalte sau echipamentele de construcții pot fi transportate fără probleme. Partea din spate rabatabilă asigură stabilitatea întregii remorci în timpul încărcării sau descărcării. Unghiul de încărcare de numai 8° facilitează urcarea utilajelor și echipamentelor pe trailer.
Cadrului plat de deasupra boghiului osiei din față permite utilizarea întregii lungimi a remorcii pentru încărcătură. Remorca poate fi astfel utilizată și pentru transportul mașinilor foarte lungi sau a mai multor utilaje unul în spatele celuilalt.
Unul dintre avantajele cheie ale remorcii este dat de gama cuprinzătoare de opțiuni de ancorare, deoarece acestea permit utilizarea universală a trailerului DTS 300. Capetele de ancorare pot fi fixate prin 12 perechi de orificii de ancorare prevăzute în cadrul exterior, cu o capacitate de încărcare de 5 t fiecare. Acestea sunt completate de puncte de ancorare suplimentare de 10 t. Există șapte capete de ancorare încastrate în cadrul exterior în partea de sus și pe laterale.
Remorcile cu podea joasă de la Fliegl sunt disponibile într-o mare varietate de versiuni, datorită sistemului lor modular. Sarcini utile pot varia de la 6 la 60 t, clientul putând alege dintr-o mare varietate de rampe, axe de direcție și de ridicare, alveole pentru excavator și diferite suprafețe de podele.
Opțiunile includ, de asemenea, o funcție de extindere sau locașuri pentru roțile utilajelor.
Fliegl include în oferta sa trailere ce pot fi echipate cu două rampe de acces din oțel cu o lungime de 2.800 mm. O rampă este acoperită cu lemn, cealaltă cu un grătar de plasă. Ambele sunt echipate cu protecție împotriva deplasării laterale și suport pentru cric cu arc pentru a putea fi manipulate ușor. O cutie de scule și sisteme de ancorare cu șurub completează echipamentul livrat.
Fliegl VTS 400
Acesta este un trailer cu podea joasă cu o lungime totală de aproximativ 12.000 mm. Înălțimea sa de încărcare la nivelul podelei coborâte este de numai 850 mm. Lățimea acesteia poate fi extinsă rapid până la valoarea de 3.000 mm. Acest lucru se poate realiza cu ajutorul unor suporți din lemn de 70 mm care sunt transportați într-o cutie de depozitare special prevăzută.
Un total de nouă perechi urechi de ancorare încastrate de cu o capacitate de încărcare de 10 t sunt distribuite uniform pe cadrul exterior. Opțiunile de fixare a încărcăturii sunt completate de două puncte de ancorare de 10 tone în cadrul principal plus încă șase găuri de ancorare de 5 tone.
Remorca VTS 400 cu patru axe de la Fliegl datorită înălțimii sale reduse de încărcare de numai 850 mm la nivelul podelei coborâte permite transportul a diferite echipamente și utilaje, cu dimensiuni și mase diferite, reprezentând o alegere foarte bună în cazul transportului de încărcături grele, în special în locurile unde este necesară o manevrabilitate ridicată. Cu 18 perechi de puncte de ancorare, o zonă de încărcare care poate fi extinsă până la o lățime de 3.000 mm și o lungime utilă de aproape 12.000 mm aceasta oferă spațiu suficient pentru aproape orice tip de încărcătură precum și un transport în deplină siguranță. Raportul dintre greutatea neîncărcată și sarcina utilă este deosebit de favorabil: vehiculul expus cântărește 8.700 kg și este proiectat pentru o greutate tehnică brută de 40.000 kg. Rampele de încărcare cu o lungimea de 3.600 mm, pot fi reglate lateral și sunt completate de un suport spate. Sistemele hidraulice din partea din spate preiau cele mai grele transporturi.
VTS 400 este prevăzută cu un sistem informatic centralizat care oferă date importante despre starea trailerului, detectând automat încărcarea pe axă prin intermediul sistemului CAN, astfel operatorul având în orice moment acces la informații complete despre încărcarea osiilor.