Informaţii la ziInfrastructuraNewsOnline

Noua generație de camioane Renault Trucks C&K

Renault Trucks este unul dintre constructorii internaționali de autocamioane care sa adaptează cel mai rapid la cerințele pieții de transport de orice tip datorită capacității sale remarcabile de a oferi pieței în avans noi tehnologii care să răspundă cerințelor imediate.

Acest atu este extrem de important, dacă ținem cont de faptul că, odată cu dezvoltarea tehnologică dar și informatică, cerințele transportatorilor se modifică permanent, aceștia fiind la rândul lor obligați să facă față unei societăți în continuă transformare. Două exemple sunt relevante în acest sens: cutia de viteze robotizată OPTIDRIVER+ și sistemul de securitate activă OPTIBRAKE+, ambele considerate ca fiind cele mai eficiente de pe piață, datorită timpului rapid de răspuns și reducerii semnificative de consum de combustibil înregistrate de către transportatori datorită utilizării lor.

La test… prin România

În contextul unui reviriment neașteptat al pieței de construcții din România, chiar dacă la nivel european aceasta cunoaște o contracție puternică, cererea de camioane noi specializate a înregistrat o creștere, la nivelul primelor șase luni ale anului 2020, de peste 18%. Așa cum era de așteptat, constructorul francez Renault Trucks a reacționat rapid, punând la dispoziția constructorilor din România două camioane de testare. Astfel, aceștia au putut să verifice în condiții de șantier calitatea și performanțele noilor generații de camioane de construcții Renault Trucks, și anume gamele de anduranță Renault C și Renault K.

RENAULT TRUCKS C 440, RIGID 6X4  –  EURO VI

Cele două camioane au fost atent alese pentru a răspunde cel mai bine necesarului de transport al firmelor de construcții din România. Astfel, primul autocamion, Renault Trucks C 440 cu o configurație 6×4 și o sarcină maximă totală de 26 T a fost echipat cu o benă retractabilă cu ajutorul unui echipament cu Hooklift produs de către HIAB, cu o capacitate de tracțiune de 21 T.

Această configurație este des utilizată atât pe șantiere mari cât și pe cele mai mici, de oraș, datorită benei cu utilizare polivalentă. Aceasta poate fi încărcată cu ciment, nisip sau alt material și descărcată în apropierea unui șantier, de aici materialele fiind preluate în funcție de necesități direct din benă de către excavatoarele compacte de 2 – 3 T. În acest timp, camionul nu trebuie să aștepte golirea lui, putând fi utilizat pentru transport pe alte șantiere.

De asemenea, echiparea cu benă polivalentă permite încărcarea rapidă în aceasta a două utilaje de șantier, de tipul excavator și dumper de până șa 3,5 T și transportarea lor de la un punct de lucru la altul. Pentru a putea încărca o benă cu o capacitate cât mai mare, ținând cont de faptul că mecanismul de la sistemul de tractare HookLift ocupă de asemenea un spațiu important, cabina este scurtă, cu un geam mare în partea din spate, care permite vizualizarea directă a activității de încărcare/descărcare a benei.

Am remarcat la acest camion masa sa proprie redusă, de numai 8.973 kg, ceea ce permite o sarcină utilă de nu mai puțin de 17.027 kg. Rezistența sa la utilizare în condiții de șantier este de asemenea redutabilă, dacă ținem cont că șasiul a fost proiectat pentru o masă maximă tehnică de 26 T.

Motorul de 440 CP oferă un cuplu maxim de 2.200 Nm, disponibili la turații cuprinse între 900 și 1.404 rpm. Acesta oferă o putere suficientă pentru a acționa la întreaga sa capacitate sistemul HookLift chiar și cu bena încărcată la capacitate maximă. Din acest motiv sistemul PTO (Power Take-Offs) montat pe o ieșire de la cutia de viteze asigură un cuplu de 1000 Nm.

RENAULT TRUCKS K 520

RIGID 8X4 – EURO VI

Un adevărat camion de șantier de mari dimensiuni, de tipul celor destinate construcției de autostrăzi. Șasiul de înaltă rezistență tip Heavy precum și tracțiunea 8×4 asigură deplasarea acestuia pe orice tip de teren neamenajat, chiar și încărcat.

Proiectat cu o masă tehnică admisibilă maximă de 44.800 kg, acesta poate transporta fără probleme o masă totală de 32.000 kg, din care nu mai puțin de 20.665 kg masă utilă. De remarcat repartiția maselor maximale pe axe, unde axa frontală este garantată la 18 T și cea din spate (ultima) la 21 T, o caracteristică deosebit de apreciată pentru șantierele din România, unde de multe ori încărcarea rapidă a mașinii duce la o suprasarcină pe ultima axă.

Motorul de 520 CP asigură puterea maximă pe o plajă largă de turații, între 1.430 și 1.800 rpm. Este interesant că valoarea momentul nominal maxim, de 2.550 Nm este atinsă între 1000 și 1.430 rpm, ceea ce înseamnă că șoferul, în situații de lucru extreme, poate să se bazeze pe valori maxime ale puterii și cuplului în același timp. Nivelul maxim de zgomot extern al motorului este redus, de numai 82 dB, mai mic decât cel din cabina unui utilaj de construcții.

Siguranță la cel mai înalt nivel

Performanța mașinilor este completată în cazul camioanelor de la Renault Trucks de garanția unui înalt grad de siguranță atât pentru utilizatorii drumurilor sau a celor care lucrează pe un șantier cât și pentru șofer.

Caracteristici ce sporesc siguranța utilizării camioanelor Renault Trucks:

  • Frână de parcare de urgență (mod anti-fugă),
  • Vizibilitate directă (sistem VISION pe partea ușii pasagerului),
  • Vizibilitate indirectă (până la patru camere),
  • Detectarea bicicletelor sau pietonilor din apropiere,
  • Difuzor pentru alertă în cazul detectării utilizatorilor șoselei considerați vulnerabili.

Frâna de parcare de urgență

Pentru a reduce riscul deplasării neașteptate a camionului în timpul manevrării necorespunzătoare, vehiculul acționează automat blocarea roții pentru a imobiliza camionul. Aceasta intră în funcțiune dacă viteza este mai mică de 3 km/h sau ușa șoferului este deschisă. Modul de vizibilitate indirectă  este format din două camere de supraveghere montate unul în partea laterală dreaptă superioară a barei de protecție, opus șoferului, cea de a doua în partea din spate a vehiculului, pe consola spate.

Detectarea altor vehicule, biciclete sau oameni care se deplasează lateral față de camion, în partea opusă a conducătorului auto,  se face cu ajutorul a patru senzori de prezență cu ultrasunete.

Sistemul de alertă șofer

Permite detectarea persoanelor de pe marginea trotuarului și care se găsesc în punctul mort (zona în care utilizatorii nu pot fi detectați vizual de către șofer). Acesta include senzori de apropriere și un sistem de alertă vizual care se manifestă printr-o lumină care apare pe afișajul ROADPAD integrat în tabloul de bord, precum și un LED și un sistem audio montate în stâlpul parbrizului.

Difuzor de alertă utilizator

Acest sistem a fost creat pentru a alerta persoanele din apropierea camionului, precum cicliștii sau pietonii, care se regăsesc pe partea opusă șoferului, atunci când vehiculul urmează să efectueze manevre. Echipamentul include o alarmă vocală externă montată pe stâlpul parbrizului, și care este  conectată la lumina intermitentă.

Alte sisteme speciale de siguranță

Mânerele ușilor și treptelor de acces sunt acum colorate pentru a ieși în evidență, astfel șoferul putând să urce și să coboare în siguranță. Lumini laterale cu semnalizare intermitentă care se activează atunci când vehiculul șoferul manevrează camionul, montate pe toată lungimea mașinii.

Similare

1 din 929