Dezvoltare durabilaInfrastructuraProductie, transport, si turnare asfalt si betonUtilaje pentru construcţii

Noua generaţie de finisoare VÖGELE „Linie-3” a cucerit Franţa

Echipa companiei Groupe Cheval care s-a ocupat de așternerea covorului asfaltic a fost, cu fiecare metru turnat, entuziasmată de finisorul VOGELE SUPER 1800-3i. Numeroasele funcţii ergonomice ale generaţiei „Linie-3″ au contribuit nu doar la imbunătăţirea siguranţei de lucru a echipei, dar au asigurat un proces de așternere fără intreruperi.

Cerinţa ca tot procesul să se deruleze rapid și fără întreruperi, în ciuda traficului continuu, este una obișnuită pentru proiectele de reabilitare din centrul orașelor, așa cum a fost cel din La Voulte-sur-Rhône. Aceste proiecte necesită, pe de o parte aprovizionarea continuă cu mixture asfaltică, iar pe de altă parte un finisor manevrabil, care să poată așterne mixture asfaltice cu ușurinţă atât pe sectoare înguste sau cu curbe cât și pe sectoarele cu drum drept, scuaruri sau sensuri giratorii.

Finisoarele seriei SUPER 1800 de la VÖGELE au o excelentă reputaţie când ne referim la lucrările în oraș, iar noua generaţie „Linie-3″ a atins noi standarde în ceea ce privește conceptul ergonomic.

Sistemul de operare VÖGELE ErgoPlus, care echipează finisoarele „Linie-3″ beneficiază de numeroase funcţii suplimentare. Pentru contractorul proiectului, Groupe Cheval, ErgoPlus 3 a fost unul dintre factorii decisivi la decizia de achiziţie a două finisoare VÖGELE SUPER 1800-3i. Aceste finisoare i-au impresionat atât pe operatorii finisorului și pe cei de la grinzile finisoare, cât și pe șoferii camioanelor de aprovizionare cu mixturi asfaltice. 

Concept de operare impresionant

Sistemul de operare optimizat ErgoPlus 3 se concentrează și mai mult asupra operatorului, astfel că acest echipament impresionant și tehnologia înglobată pot fi controlate mai ușor și intuitiv de către operator. În același timp, ErgoPlus 3 asigură un spaţiu de lucru mai confortabil și mai sigur pentru operator. Acum, acesta beneficiază de o vizibilitate excelentă asupra tuturor punctelor importante ale finisorului.

Proiectată pentru o claritate optimă, consola de lucru a operatorului afișează toate funcţiile, grupate logic. În acest fel, operatorul poate reacţiona rapid și efficient la procesele de lucru și evenimentele neprevăzute ce pot apărea pe șantier, având control deplin asupra utilajului și a zonei de lucru, în orice situaţie. Noul display color, ușor de citit, chiar și în condiţii de lumină slabă, îi asigură operatorului precizie și ușurinţă în lucru.

Operarea grinzii a fost de asemenea îmbunătăţită. Un buton rotativ, denumit „SmartWheel”, permite o reglare precisă și continuă a lăţimii grinzii, tinând cont de obstacole de-a lungul drumului, spre exemplu porţiunile unde se îngustează, de-a lungul zidurilor sau bordurilor.

Funcţie specială: „PaveDock Assistant”

Noul sistem „PaveDock Assistant” a fost lăudat de către specialiștii Groupe Cheval, acesta simplificând transferul de material din basculanta către finisor. Acest lucru este obţinut prin intermediul unui sistem de comunicare foarte eficient, ce elimină posibilele neînţelegeri – semnalele luminoase colorate. Indicatoarele cu leduri de pe finisor și consola de control ErgoPlus 3 sunt componentele cheie ale sistemului „Pave-Dock Assistant”. Sistemul are două indicatoare cu leduri montate pe ambele părţi ale copertinei finisorului, de unde pot fi ușor urmărite de către șoferul vehicului de transport.

Cu ajutorul acestor semnale luminoase, operatorul indică șoferului ce trebuie să facă: să dea înapoi, să îl preia, să oprească, să ridice bena, să coboare bena sau să se elibereze de finisor. În acest fel, indifferent de nivelul de zgomot de pe șantier sau poziţia camionului, șoferul nu ratează nici o instrucţiune.

David Far, Manager de Șantier la Groupe Cheval, remarcă și alte avantaje: „Datorită sistemului «PaveDock Assistant», nu mai este nevoie de un om care să asigure comunicarea între finisor și camion”. Este mai sigur pentru oamenii de pe șantier, iar operatorul finisorului nu mai este nevoit să strige și să gesticuleze pentru a se face înţeles de către șoferul camionului. Acest lucru a fost apreciat de toţi cei care au lucrat pe șantierul din La Voulte-sur-Rhône. Atât operatorii finisoarelor, cât și șoferii camioanelor au subliniat că a fost o idee foarte bună!

Articole similare

1 din 632