La sfârșitul lunii martie producătorul american de motoare Cummins Inc. anunța că cel mai recent motor din seria B6.7 Performance nu numai că îndeplinește EU Stage V, oferind niveluri de emisii de noxe și particule aproape zero, dar are și capacitate de stop-start care poate ajută operatorii să reducă în continuare costurile de funcționare, precum și impactul negativ asupra mediului, prin niveluri de zgomot și emisii de CO2 mai mici.
Jeremy Harsin, director de afaceri al departamentului Cummins Off-Highway, a declarat: „Capacitatea Stop-Start este inclusă în B6.7 pentru a reduce în continuare consumul de combustibil, precum și costurile generale de întreținere. Economiile de combustibil ar trebui să fie între 5 și 10%, dar în realitate pot fi mai mari, în funcție de ciclul de funcționare al mașinii. Această caracteristică oferă, de asemenea, beneficiile pe care contractorii le caută prin reducerea zgomotului la fața locului și a emisiilor de eșapament, atunci când lucrează în zone urbane sau în apropierea spitalelor. Îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil reduce emisiile de CO2 cu efect de seră. ”
Sistemul Stop&Start a fost integrat în platforma noii generații de motoare B6.7 împreună cu toate modificările hardware și software. Rulmenții special proiectați pentru acest motor, împreună cu upgrade-urile aduse la nivelul volantului și a starterului motorului asigură o durată lungă de viață și performanțe foarte bune, chiar și în cazul pornirilor frecvente. Sistemul motorului a fost testat temeinic pentru a confirma durabilitatea sa pentru rigorile operațiunilor Stop&Start.
Despre funcția Stop&Start
Inginerii Cummins lucrează îndeaproape cu clienții OEM pentru a integra software-ul modulului de control electronic al motorului (ECM) cu software-ul controlerului mașinii OEM. Controlerul OEM monitorizează funcționarea mașinii și comunică către ECM atunci când este adecvat și sigur ca mașina să se oprească. ECM monitorizează parametrii motorului, cum ar fi temperatura lichidului de răcire, temperatura galeriei de admisie, sarcina motorului și funcționarea ventilatorului pentru a se asigura că acesta se poate opri în siguranță. Când toate criteriile sunt îndeplinite, motorul se va opri. Controlerul mașinii va solicita apoi repornirea motorului atunci când este necesar, iar ECM repornește automat motorul pentru a continua să funcționeze
„Multe utilaje stau la ralanti pe șantiere pentru perioade lungi de timp între două operațiuni de lucru. Funcția Stop&Start nu numai că reduce costurile de funcționare, ci reduce orele de funcționare ale mașinii, contribuind la menținerea unor valori de revânzare mai ridicate ”, a adăugat Harsin.
Motorul B6.7 cu 6 cilindri este disponibil cu puteri cuprinse între 116 și 243 kW (155-326 CP), cu un cuplu maxim ridicat de 1.375 Nm. Cu o greutate redusă și dimensiuni compacte, noua generație de motoare oferă o densitate mare de putere care le permite să înlocuiască motoarele cu cilindree mai mare, fără impact asupra funcționării mașinii. Acest aspect tehnic oferă un avantaj major utilajelor care necesită o putere crescută la viteză mai mare, cu un cuplu redus. Producătorii de utilaje pot folosi Cummins B6.7 pentru a îmbunătăți capacitatea mașinilor lor și a oferi mai multă valoare clienților.
Motorul B6.7 utilizează sistemul de post-tratament Cummins Single Module ™ pentru a îndeplini și chiar depăși nivelurile de emisii ultra-scăzute cerute de Etapa V. Utilizarea tehnologiei eficiente SCR înseamnă că nu este necesară recircularea gazelor de eșapament răcite (EGR) pe motor. Fără EGR, motorul are o greutate mai mică și are un design mai simplu, permițând o instalare mai ușoară în diferite tipuri de utilaje, împreună cu cerințe de răcire mai mici. Configurațiile mai simple înseamnă, de asemenea, o fiabilitate mai bună, reducând costul total de funcționare și crescând timpul de lucru fără intervenții tehnice de întreținere.
Aceste motoare sunt recomandate pentru utilizarea într-o gamă largă de echipamente și utilaje cu utilizare off-road, inclusiv concasoare, sortatoare, încărcătoare pe roți, excavatoare, stivuitoare, tractoare pentru terminale navale și stivuitoare de containere goale. Poate fi adaptat mecanic și electronic de către inginerii Cummins pentru fiecare tip de utilaj. Această capacitate de integrare a grupului de propulsie oferă cele mai bune performanțe globale și costuri de funcționare pentru a se potrivi ciclului de operare necesar.
Cummins Inc. este o corporație de segmente de afaceri complementare care proiectează, fabrică, distribuie și deservesc un portofoliu larg de soluții de energie. Produsele companiei variază de la sisteme de propulsie pe motorină, gaz natural, sisteme de propulsie electrice și hibride și componente legate de propulsie, inclusiv filtre, soluții de tratare a gazelor arse, turbocompresoare, sisteme de alimentare cu combustibil, sisteme de control, sisteme de tratare a aerului, transmisii automate, sisteme de generare a energiei electrice, baterii, sisteme de alimentare electrificate , generarea hidrogenului și a produselor cu celule de combustibil.
Cummins are sediul central în Columbus, Indiana (SUA), și a fost înființată în anul 1919. Cu aproximativ 57.800 de angajați, Cummins oferă clienților săi servicii online, printr-o rețea de locații de distribuție independente și deținute de companie și prin mii de locații de dealeri din întreaga lume. La nivelul anului 2020 a înregistrat o cifră de afaceri de 19,8 miliarde de dolari.