De câteva luni noua serie HP de compactoarele cu pneuri Hamm lucrează în întreaga lume, demonstrând astfel practic calitățile lor deosebite atunci când sunt utilizate pe șantiere de infrastructură. Aceasta este o generație complet nouă de compactoare de anvelope, dar care are în spate o tradiție care a început în anii 1960.
Modelele din seria HP pot fi recunoscute de la prima vedere pe șantiere prin rezervorul lor de apă mare. Acesta are dimensiuni generoase, la fel ca și rezervorul de motorină, pentru ca utilajele să acopere o zi întreagă de muncă fără a face realimentare. Dacă luăm în calcul numai aceste rezervoare de mare capacitate, și deja utilizatorul are garantată o productivitatea ridicată a compactoarelor.
O platformă pentru toate piețele
Hamm a dezvoltat pentru seria sa HP o platformă unică pentru toate modelele de pe toate piețele din întreaga lume. Pe această bază, Hamm continuă să ofere compactoare cu pneuri în diferite versiuni de bază: pe de o parte, modelele HP 180 și HP 180i cu o greutate de funcționare cuprinsă între 8 și 18 t, pe de altă parte, modelele HP 280 și HP 280i cu o greutate operațională de 10 până la 28 t.
Hamm asigură astfel pentru fiecare piață modelele corespunzătoare claselor de greutate și variantelor de echipare solicitate în regiuni. Modelele HP 180i și HP 280i (ambele având integrat sistemul de control Easy Drive) îndeplinesc cerințele standardelor EPA Tier 4 și EU Stage V.
Vizibilitate excelentă și funcționare simplă
Cel mai important lucru pentru operatori: comenzi simple și intuitive, precum și un post de conducere ergonomic. În cazul compactoarelor Hamm, construcția asimetrică a șasiului permite o vizibilitate perfectă, atât pentru modelele cu cabină, cât și pentru modelele cu sistem ROPS. În ceea ce privește conducerea simplă a utilajului, aceasta a fost verificată rapid pe parcursul primelor zile de utilizare în cadrul unui șantier din Turcia.
În cadrul unui șantier destinat refacerii infrastructurii rutiere, de lângă Ankara, un HP 280 a intrat în acțiune pentru renovarea unei secțiuni de autostradă cu 4 benzi și o lungime de 3,5 km. Șeful de șantier a fost încântat de noul compactor pentru anvelope și a confirmat: „Operatorul a putut utiliza mașina imediat fără instrucțiuni specifice. Colegii din atelier m-au informat permanent despre consumul de combustibil, care am constat că este extrem de redus. ”
Puternic și în pantă
Viteza utilajului este reglată cu ajutorul puternicii transmisii hidrostatice de pe puntea spate, împreună cu un control foarte precis al direcției, în funcție de situația de lucru. Compactorul pe pneuri s-a remarcat prin productivitatea și în împrejurimile deluroase ale Ankarei. În acest caz, viteza de lucru trebuie să fie exact aleasă, deoarece este o condiție prealabilă importantă pentru compactarea omogenă, iar acest lucru se poate face simplu cu ajutorul unui buton rotativ. Ca să nu mai vorbim de controlul inteligent al deplasării. Acest lucru asigură o accelerare și frânare lină și regulată pentru a evita denivelările la nivelul suprafeței de compactare.
Numeroase opțiuni pentru toate modelele
Hamm oferă o multitudine de opțiuni pentru seria HP, astfel încât compactoarele pe pneuri pot să se adapteze rapid cerințelor diferitelor piețe și șantiere. Fustele de protecție termică au fost întotdeauna un accesoriu clasic în echiparea utilajelor de compactoare cu pneuri, și acestea sunt disponibile pentru toate modelele din seria HP.
Încălzirea anvelopelor de la motorul diesel este însă o dotare nouă pentru modelele HP 180i și HP 280i. Principalul avantaj adus de acest tip de încălzitor: acesta funcționează cu motorina din rezervor și nu este alimentat separat cu gaz. Astfel a fost eliminat transportul adesea dificil a rezervoarelor de gaz, dar și înlocuirea acestora, care necesita un timp destul de lung. Această soluție elimină și pericolul existenței unei flăcări deschise, îndepărtând riscul de aprindere la contactul cu uleiul sau aditivul. În plus, noul sistem de încălzire pentru anvelope include reglarea automată a temperaturii. După preselectarea unei valori minime și a unei valori maxime, sistemul electronic de control menține temperatura în acest interval, iar operatorul poate vedea temperatura curentă pe ecran. Mai mult, încălzirea anvelopelor nu are niciun efect asupra echilibrului greutăților utilajului. Masa operațională maximă permisă de funcționare este astfel disponibilă permanent, nefiind în legătură cu consumul de gaz pentru încălzirea pneurilor.
Un nou echipament de stropire cu aditivit
Sistemul de stropire pentru pneurile din cauciuc garantează o compactare de înaltă calitate atunci când se așterne un asfalt special și dificil de prelucrat. Grație unui concept complet nou a modului de răcire, Hamm asigură toate condițiile optime pentru o manipulare ușoară și o calitate superioară a compactării.
Noul echipament oferă o serie de avantaje. Astfel, dozarea apei și aditivului în diferite procente este reglată direct de la postul de lucru al operatorului. Practic, amestecul de apă și aditiv are loc automat, ceea ce garantează un raport optim permanent de amestecare fără pericol de a se separa în timp. În plus, șoferul are opțiunea de a monitoriza constant nivelul de umplere prin afișajul de pe panoul de control. Comutarea de la stropirea cu apă la aditiv este posibilă în orice moment de la nivelul panoului de comandă al operatorului.