Sistemul Predictive Powertrain Control îmbunătățit poate fi utilizat acum și pe trasee care înainte păreau imposibile. În plus, sistemul MirrorCam înlocuiește oglinzile exterioare – datorită tehnicii inovatoare, noul Arocs este acum și mai bun.
La ce folosește noul sistem Predictive Powertrain Control de pe noul Arocs? Poate îmbunătăți acesta modul de a conduce, acum când reglarea automată a vitezei (tempomat) și sistemul de transmisie automat utilizează acum hărţi digitale mai precise?
Un test acolo unde este mai dificil
Ce ar putea prezenta mai multă relevanță în acest sens decât deplasarea printr-o trecătoare montană? Pare aberant să conduci pe serpentine cu tempomatul activat. Dar Predictive Powertrain Control este mult mai mult decât un tempomat. Iar muntele Schiener Berg, care a fost ales pentru a testa sistemul, cu o înălțime de peste 700 de metri, este foarte aproape de traseul de testare.
Tempomatul, car aparent nu are sens să îl utilizezi pe serpentine, este setat pentru o viteză de 60 km/h, dar viteza în curbă, preventiv, la minus cinci. Deoarece semiremorca grea împinge camionul la coborâre, este bine să fie evitat orice risc și de aceea viteza setată este mai mică decât cea legală.
Dar mai întâi, drumul urcă, și încă destul de abrupt.
O funcționare flexibilă, chiar și în curbe strânse
Cei șase cilindri ai puternicului motor Mercedes OM 471 lucrează din plin, fiind ajutați de turbocompresor, pentru a pune în mișcare autotractorul cu semiremorcă și remorcă, inclusiv cele 26.600 de kilograme de pietriș sarcină utilă.
Apar primele curbe și tempomatul se reglează la 30, turația rămâne la 1.600 de rotații pe minut. Cele 40 de tone rulează armonios prin curba îngustă, niciun moment de îndoială sau vreun impuls de a călca frâna. Cu o liniște neclintită, Arocs își continuă drumul prin munte și pădure.
Care este însă rolul sistemului Predictive Powertrain Control? Acesta permite reglarea vitezei la maximul posibil, ținând cont de condițiile de drum (în curbă și rampă, de această dată), iar șoferul nu trebuie să frâneze. Uzură mai redusă, consum mai mic de combustibil și un șofer cu un grad redus de oboseală. Chiar dacă un șofer experimentat ar crede că poate face același lucru, acesta nu este totdeauna odihnit, și chiar dacă ar cunoaște bine traseul, nu poate să lucreze la fel de eficient o zi întreagă, fără nici o eroare.
MirroCam, la fel de revoluționar, la fel de necesar
Displayurile MirrorCam au luat acum locul oglinzilor retrovizoare clasice. Un șofer profesionist poate să-și regleze stilul de condus rapid în funcție de acest sistem revoluționar, iar majoritatea celor care l-au testat, au regretat când s-au întors la camionul clasic, cu oglinzi.
Diferența este că: pentru a te uita în oglinzi, trebuie să îți rotești capul, în schimb, display-urile MirrorCam sunt poziționate la interior, iar astfel le ai mereu în vedere, și nu poți scăpa nimic din ce se întâmplă pe șosea, în jurul tău.
Un automobil depășește și se reîncadrează în fața Arocs-ului. Nicio surpriză pentru șofer, pentru că datorită MirrorCam, acesta poate urmări mult mai bine ce se întâmplă în jurul semiremorcii. Astfel, chiar dacă traficul este mult mai aglomerat, ai permanent o privire de asamblu asupra lui și nu ești nicioată luat prin surprindere. La aceasta se adaugă și faptul că oglinzile laterale mari nu îți mai blochează câmpul vizual când te uiți pe diagonală în față.
Mai mult, la intrarea într-un sens giratoriu și apoi la ieșire, remorca este vizibilă permanent, deoarece imaginile oferite de cameră de pe cele două display-uri urmăresc deplasarea ei.
Autocamionul a ajuns la locul de descărcare. Odată cu poziționarea în marșarier, la manevrarea semiremorcii display-ul se mută automat pe modul cu cea mai bună vedere de ansamblu. Pentru a descărca pietrișul, este acționat cilindrul de basculare a semiremorcii. Dacă autotractorul nu este poziționat în continuarea remorcii, alunecarea nisipului produce un cuplu care poate distruge cilindrul de basculare și apoi, prin lovire, semiremorca, iar problemele pot continua…
Camera poate fi poziționată astfel ca șoferul să vadă întregul ansamblu începând chiar de la roțile din față ale autotractorului. Totul este în vizor, este bine poziționat, și atunci pietrișul poate să înceapă să alunece. În continuare, șoferul decuplează puțin frâna și lasă Arocs-ul să ruleze puțin în față, supravehind permanent procesul de descărcare cu ajutorul displayere-lor. La plecare, simbolurile verzi îl informează că trebuie să seteze camera din nou pe „deplasare”.