Doosan a lansat pe piață noul excavator pe șenile de 100 de tone, DX1000LC-7 Stage V, cel mai mare model de excavator produs vreodată de companie. Acționat de cel mai puternic motor din clasa de 100 de tone, DX1000LC-7 oferă, de asemenea, cel mai mare debit hidraulic pentru această dimensiune a utilajului, astfel oferind o performanță de lucru foarte bună, ceea ce înseamnă o productivitate mai mare, consum mai mic de combustibil și comenzi mai rapide.
La fel ca toate excavatoarele Doosan, s-a acordat multă atenție confortului și siguranței operatorului. DX1000LC-7 are o cabină nouă, foarte spațioasă, echipată cu comenzi și instrumente ergonomice. Proiectareai și execuția cabinei au fost prioritate în cadrul proiectului, scopul fiind acela de a reduce la minim zgomotul exern, datorită unei etanșări de calitate a compartimentului motor și utilizării unor materiale speciale destinate amortizării sunetului.
Toate componentele și subansamblele sunt proiectate, construite și testate pentru a asigura o durabilitate cât mai mare. Filtrele cu mai multe camere și echipamentele de securitate, cum ar fi apărătoarele de șenile și protecțiile cilindrilor pentru braț și contrabraț, sistemul de ungere automată și etanșeitatea șenilelor sunt proiectate pentru a oferi o fiabilitate superioară și o durată de viață lungă. DX1000LC-7 este ușor de întreținut, reducându-se astfel timpii de nefuncționare la minimum.
Cel mai mare motor Stage V din clasa sa
Excavatorul DX1000LC-7 este propulsat de cel mai nou motor diesel de la Perkins ce începlinește normele de poluare Stage V. Acesta oferă o putere de lucru de 469 kW (629 CP), mai mult decât orice alt utilaj din această clasă. Motorul îndeplinește reglementările Stage V prin utilizarea tehnologiilor de recirculare a gazelor de eșapament, a unui catalizator cu reducerea selectivă a gazelor arse și unui catalizator de oxidare a partculelor diesel precum și un filtru de particule diesel (DPF).
Filtrul de particule DPF se regenerează automat la fiecare 25 de ore, excavatorul continuând să lucreze la fel chiar și în faza de regenerare. Operatorul poate verifica starea DPF-ului prin intermediul afișajului de pe ecranul de control din cabină.
Cel mai mare debit hidraulic din clasa 100 t
Puterea motorului în combinație cu noul sistem hidraulic Virtual Bleed Off (VBO) (D-ECOPOWER+) sunt controlate de un sistem electronicbFEH, totul pentru a oferi cel mai bun debit hidraulic, de 3x 523 = 1.569 l/ min și o presiune de lucru de 360 bar, toate acestea ducând la performanțe superioare de săpare.
Tehnologia Doosan D-ECOPOWER+ FEH utilizează o pompă cu control electronic a presiunii într-un sistem hidraulic închis, cu scopul de a optimiza productivitatea și consumul de combustibil, în funcție de modul de lucru selectat de operator. O supapă de control principală, centrală, cu funcție normal închisă, are rolul de a reduce la minim pierderile de presiune, în timp ce pompa electrică cu control al presiunii poate gestiona și optimiza puterea motorului mai eficient.
Alegerea modurilor de lucru “braț” și “rotire”
Pentru a lucra într-un mod optimizat, operatorul excavatorului DX1000LC-7 poate comuta între două moduri – braț sau rotire – dând astfel prioritate mișcărilor brațului sau, respectiv, mișcării de rotire, astfel putând regla cel mai bine funcționarea utilajului în funcție de actvitatea care o desfășoară pe șantier.
Software-ul utilizat poate reproduce electronic toate beneficiile unui sistem hidraulic deschis, cu pierderi foarte mici de energie. Sistemul hidraulic și puterea motorului sunt complet optimizate și sincronizate, reducând și mai mult pierderile în cadrul sistemului.
Confort sporit și un control foarte bun
Excelând deja în spațiu și ergonomie, noua cabină a modelului DX1000LC-7 este proiectată pentru a spori semnificativ confortul operatorului și ușurința în operare.
Noile caracteristici cheie ale cabinei includ:
- Un nou ecran LCD color de 8 inchi cu interfață tactilă, care oferă mai multe informații prin intermediul unui ecran cu 30% mai mare,
- Sistem stereo integrat în panoul indicator (cu funcție de streaming Bluetooth),
- Sistem de pornire fără cheie,
- Design interior îmbunătățit al cabinei, incluzând un nou sistem de aer condiționat/degivrare, un sistem de încălzire al scaunului în 2 trepte și o cameră cu vizibilitate panoramică la 360 grade,
- Pachet complet de lumini LED,
- Protecție laterală și trepte de urcare,
- Sistem de protecție generală pentru căderea pietrelor, obligatoriu pentru cariere, acesta acoperind cerințele standardelor FOPS 2,
- Compresor de aer și pistol de aer pentru curățarea cabinei (opțional).