Doosan a lansat un nou excavator pe șenile DX800LC-7 compatibil cu normele de poluare EU Stage V, cu o masă totală de 80 de tone, cel mai mare model fabricat vreodată de companie. Având cel mai puternic motor din clasa de 80 de tone, conform afirmațiilor constructorului, aceasta are, de asemenea, cel mai mare debit hidraulic pentru acest tip de utilaje, oferind o productivitate mare, consum redus de combustibil și comenzi mai precise.
La fel ca toate excavatoarele Doosan, constructorul acordat multă atenție confortului și siguranței operatorului. DX800LC-7 are o cabină nouă, foarte spațioasă, echipată cu comenzi ergonomice și instrumente de bord moderne. Nivelul de zgomot interior este redus la minimum, datorită sistemului de etanșări îmbunătățit de la nivelul compartimentului motorului și utilizarea extinsă a materialelor antifonice.
Toate componentele și echipamentele sunt proiectate, construite și testate pentru a asigura cea mai bună durabilitate. Filtrele și alte echipamente de protecție, cum ar fi apărătoarele șenilelor și cele ale cilindrilor pentru braț și contrabraț sau sistemul de ungere automată sunt proiectate pentru a oferi o fiabilitate superioară și o durată de viață lungă. DX800LC-7 este ușor de întreținut, sistemele sale automat reducând timpii de nefuncționare la minimum.
Cel mai mare motor din clasa sa
Excavatorul DX800LC-7 este alimentat de un nou motor diesel Perkins 2506J EU Stage V ce dezvoltă o putere la ieșire de 548 CP. Motorul îndeplinește reglementările EU Stage V prin utilizarea recirculării gazelor de eșapament, două catalizatoare, unui cu reducere selectivă a noxelor din gazele arse și altul ce utilizează un catalizator pentru oxidarea lor, precum și un filtru de particule diesel (DPF) pentru tratarea acestora la ieșirea din eșapament.
Sistemul de filtre DPF se regenerează automat la fiecare 25 de ore, în acest timp excavatorul continuând să funcționeze în aceeași parametrii. Operatorul poate verifica starea de îmbâcsire a filtrului DPF prin afișajul de pe panoul central din cabină.
Cel mai mare debit hidraulic din clasa 80 t
Puterea ridicată a motorului este combinată cu un sistem hidraulic Virtual Bleed Off (VBO) (D-ECOPOWER +), cu un debit hidraulic de 1.008 l/min și o presiune ridicată de 343 bari, contribuind astfel împreună la obținerea unor bune performanțe pe șantier.
Tehnologia Doosan D-ECOPOWER + utilizează o pompă electrică ce asigură presiunea înaltă în circuitul hidraulic, aceasta fiind controlată electronic pentru a optimiza productivitatea mașinii și consumul de combustibil, în funcție de modul de lucru selectat de către operator. O supapă de comandă centrală normal închisă montată pe circuitul hidraulic central minimizează pierderile de presiune, în timp ce pompa electrică cu comandă automată gestionează și optimizează cât mai eficient puterea motorului.
Deoarece circuitul hidraulic este unul închis, software-ul de control utilizat este proiectat pentru a reproduce electronic toate avantajele unui sistem hidraulic deschis, cu pierderi foarte mici de energie. Sistemul hidraulic și puterea motorului sunt complet optimizate și sincronizate, reducând pierderile din sistem.
Joystick-ul de comandă are integrat un sistem de comandă electronică îmbunătățit a utilajului, reducând gradul de oboseală a operatorului. Accelerarea și decelerarea funcțiilor dedicate săpării sunt mai ușoare, permițând operatorilor să efectueze lucrări repetitive de mișcare a brașului și săpare cu un număr redus de comenzi date de operator.
Alegerea modurilor de lucru Boom și Swing
Pentru a oferi un mod de lucru optim atunci când lucrează cu excavatorul DX800LC-7, operatorul poate comuta între două moduri – Boom sau Swing – acordând prioritate mișcărilor brațului sau respectiv rotirii utilajului, astfel încât să poată coordona cel mai bine modul în care utilizează mașina cu aplicația pe care o utilizează.
Viteza de lucru mai mare este asigurată de un sistemul de regenerare cu două condensatoare Boom Down Regeneration, acestea scăzând și consumul de combustibil. Sistemul hidraulic cu două condensatoare ce acționează cilindrul de săpare al cupei are rolul de a crește debitul hidraulic și implicit viteza de lucru a cupei, reducând în plus consumul de combustibil. DOOSAN DX800LC-7 are, de asemenea, o supapă de blocare a cilindrului brațului / brațului, ca dotare standard, acesta oferind o siguranță sporită în timpul lucrului, prevenind astfel accidentele cauzate de ruperea furtunului hidraulic la fața locului.
Confort sporit și controlabilitate
Excelând deja în spațiu și ergonomie, noua cabină a modelului DX800LC-7 este concepută pentru a spori în mod semnificativ confortul operatorului și ușurința în utilizare. Cabina are un nou scaun de înaltă calitate și oferă mai multe caracteristici standard decât alte mașini de pe piață, asigurând o super controlabilitate și o precizie ridicată în toate aplicațiile. Noile caracteristici cheie din cabină includ:
- Noul panou LCD color cu ecran tactil de 8 inchi, care oferă mai multe informații printr-un ecran cu 30% mai mare decât la modelul anterior,
- Sistem stereo integrat în panoul de control(cu funcție de streaming Bluetooth),
- Sistem de pornire fără cheie,
- Design îmbunătățit al cabinei interioare,
- Performanță îmbunătățită a climatizării,
- Încălzirea scaunului (în 2 trepte),
- Camere video 360 grade (AVM, monitorizare completă a vederii),
- Pachet complet de lumini LED,
- Protecție laterală,
- Compresor de aer și pistol de aer pentru curățarea cabinei (opțional).
O gamă completă de camere de luat vederi este oferită în dotarea standard, cuprinzând o cameră frontală, două camere laterale și o cameră din spate. Afișajul camerei este separat de panoul central de control și oferă o vizibilitate deplină în jurul excavatorului, permițând operatorului să aibă o vedere de sus în jos a zonei din afara mașinii. Acest lucru este combinat cu un sistem AVM (monitorizare video circulară) ca standard.
Lămpile de lucru cu LED sunt, de asemenea, oferite pe standard pe DX800LC-7, asigurând o iluminare mai bună cu până la 75% a spațiului de lucru din jurul excavatorului, asigurând o productivitate îmbunătățită în amurg și în timpul nopții și ajutând la prevenirea accidentelor la fața locului.
Noul DX800LC-7 este instalat din fabrică cu sistemul de monitorizare a flotei wireless DoosanCONNECT de ultimă generație Doosan. Sistemul DoosanCONNECT oferă o soluție de gestionare a flotei bazată pe web, care este foarte utilă pentru monitorizarea performanței și securității mașinilor precum și pentru promovarea întreținerii preventive.
Întreținere simplă
Sistemul de răcire din DX800LC-7 are acum o capacitate mai mare, o viteză redusă a ventilatorului și implicit cerințe de putere mai mici pentru ventilatorul de răcire. Un ventilator de răcire reversibil este instalat standard, acesta putând fi utilizat și cu sens de rotire invers, cu scopul de a îndepărta praful din radiator și răcitorul de ulei, economisind timp și efort în lucrările de întreținere, făcând din DX800LC-7 un utilaj foarte bune pentru șantierele cele mai dificile.
În completarea performanței de top, DX800LC-7 este, de asemenea, proiectat pentru o durată maximă de funcționare la fața locului, cu componente deja verificate pe șantier, de înaltă calitate și durabile, cum ar fi sistemele Bosch Rexroth MCV și Main Pump, un dispozitiv de rotire Doosan Mottrol și un tren de rulare Berco foarte robust.
DX800LC-7 are acum o parte anterioară ce cuprinde contragreutăți ce poate fi livrată într-un total de cinci combinații diferite, în funcție de utilizarea unor diferite tipuri de brațe, de la cele mai scurte de 6,6 m și până la cele lungi de 7,7 m. Designul contragreutății a fost modificat pentru a include un sistem de montare orizontală în DX800LC-7, care este ușor de asamblat / demontat, ce are o durabilitate mai bună.