Odată cu lansarea noii sale game de vehicule comerciale, la mijlocului anului 2013, Renault Trucks a ales să dezvolte gama de vehicule pentru aplicaţii grele pe două direcţii: gama C pentru construcţii, centrată pe transportul încărcăturilor mari, consum redus şi confort oferit șoferului comparabil cu cel al unui vehicul de distanţe lungi şi gama K pentru construcţii grele, ce a stabilit noi standarde în termeni de robusteţe şi trecere peste obstacole, oferind de exemplu cel mai bun unghi de atac de pe piaţă, de 32 de grade.
Renault Trucks propune astfel nu doar noi configuraţii ale camioanelor sale seria C şi K, dar şi oferte de servicii specifice. Datorită multiplelor versiuni disponibile şi modularităţii dintre cele două game, Renault Trucks oferă astfel profesioniştilor din domeniul construcţiilor, indiferent de activitatea lor, soluţii de transport robuste şi care reduc semnificativ costurile de exploatare.
Graţie celei de-a patra punţi directoare, raza de bracaj a autovehiculului se reduce cu 90 cm, îmbunătăţind net anevrabilitatea. C 8×4*4 Tridem poate fi de asemenea folosit pentru suprastructurile construite special pentru o sarcină utilă preponderentă pe partea din spate a autovehiculului, cum ar fi, de exemplu o platform elevatoare, un container detașabil, un sistem cu hooklift sau un aspirator stradal.
Un alt model, Renault Trucks C 8×4 XLOAD cu suprastructură montată de betonieră, va fi cu siguranţă apreciat de specialiștii din domeniul strict al transportului și turnării betonului, datorită masei sale proprii reduse, comparativ cu alte modele similar de pe piaţă. Astfel, antreprenorii au un avantaj clar prin utilizarea acestui vehicul, deoarece pot să încarce mai mult beton la fiecare transport şi astfel să obţină o productivitate şi o rentabilitate superioară comparativ cu modelele clasice.
Pentru transportul în interiorul carierelor, Renault Trucks propune K 8×4 Xtrem, caracterizat prin şasiul ranforsat şi noua cutie de viteze robotizată Optidriver Xtrem, cu o mecanică rezistentă, special dezvoltată pentru acest tip de utilizări solicitante.
Modelul K Xtrem este prevăzut cu pneuri de 24’, omologate pe şosea. Aceste roţi, introduce de compania Renault Trucks pentru prima dată în Europa ca dotare standard la camioane, asigură pentru seria K o capacitate de încărcare şi de trecere peste obstacole crescută, graţie gărzii la sol mai ridicate şi unghiurilor de atac şi de fugă mai mari.
O tehnologie modernă dezvoltată de Renault Trucks pentru seria C este reprezentată de sistemul OptiTrack. Acest sistem este practic o punte motoare virtuală pentru roţile din faţă. Fiecare roată este acţionată de câte un motor hidraulic, acesta intrând în funcţiune numai atunci când, în condiţii de șantier, este necesară o forţă de tracţiune mai mare. Atunci când camionul se deplasează pe șosea, motoarele hidraulice nu funcţionează. Acest sistem asigură, atunci când este acţionat, o tracţiune integrală, depăşind astfel limitările unui autovehicul „clasic” cu toate roţile motoare, mai ales în ceea ce priveşte consumul de carburant scăzut, înălţimea de încărcare mai mare, costurile de întreţinere reduse şi capacitatea de a face faţă la supra-încărcare.
Pentru transportatorii ce efectuează livrări multiple de echipamente în mediul urban şi periurban, Renault Trucks prezintă modelul C Cab 2,3 m 6×4, un autovehicul echipat în dotarea standard cu cutia robotizată Optidriver. Înălţimea şi lăţimea reduse ale cabinei sale îi permit conducătorului să dispună de o manevrabilitate mare şi să se urce și să coboare ușor din autovehicul.